Gå til innhold

Fortnite. Plages med å gi 9åringen tilgang til voice chat


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har ei datter på 9. Hun har spilt Fortnite i ca et år. I all hovedsak på PS5 (men problemet er ikke relatert til PS5 da det også er tilfelle på pc)

Epic kontoen hennes er satt opp med hennes egen e-post og er tilknyttet til hennes Playstation konto.


Fram til påskeferien var alt i skjønneste orden. Hun spilte med vennene sine og snakket sammen med dem over Fortnites ingame voice chat. Men rundt påsketider begynte tilgangen til dette å deaktivere seg etter hver spilleøkt i Fortnite. Vi måtte derfor skrive "Parental PIN" i Fortnites innstillinger hver gang hun skulle spille med vennene sine slik at hun fikk aktivert voice chat igjen.

Men nå er det blitt enda verre. Nå kommer det opp "unable to save settings" når vi forsøker å aktivere igjen.

Har derfor prøvd å logge inn på Epic Games profilen for å åpne opp Parental Controllen derfra. Men her får jeg nå opp beskjed om at dette ikke lar seg gjøre: 
As your child is under 10 years old, Nobody will be applied. Once your child is old enough, Friends Only will be applied automatically.

 image.thumb.png.1df13c33954fbd2018735669489da614.png

 

Jeg forstår ikke hvorfor dette har skjedd og hvorfor jeg ikke får overstyrt denne 10 års grensa lengere.
Jentungen har flere venner som er under 10 år som ikke har slike begrensninger.


Er det noe å gjøre med dette?
Kan man overstyre dette? 
Kan man endre fødselsdato slik at hun blir 10 år?

 

Å opprette ny konto er uaktuelt da hun har masse "v-bucks" og "skins"

 

Hilsen en pappa som er rimelig frustrert på at dattra ringer med telefonen til vennene sine og har de på høyttaler hver gang hun spiller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du leser riktig , ja :) Online spilling er jo fantastisk. Og det har vært en skikkelig fin ting under pandemien når vi har begrenset nærkontakter.

 

Skal sies at jeg er ikke gamlere enn at jeg selv er en del av gamer-generasjonen med tusenvis av spille-timer gjennom de siste 20 år. 
Jeg skal også innrømme at jeg har spilt flere spill sammen med dattra mi, og hun synes det er kjempeartig.

Jeg tror at manglende kunskaper om gaming hos foreldre er negativt for gaming opplevelsen barna får

Endret av JFM
  • Liker 2
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Hlres nesten ut som retningslinjene har blitt forandret.

 

Hva med å bruke tredjepartsoftware til voice chat?

Om rettningslinjene er endret så er litt forundret over at vennene hennes ikke sliter med dette. Litt rart om alle vennene har spillkonto lagret på foreldrene.

 

Hun spiller på Playstation. Så Discord, TS og Ventrilo blir vanskelig 

Lenke til kommentar
JFM skrev (23 minutter siden):

Om rettningslinjene er endret så er litt forundret over at vennene hennes ikke sliter med dette. Litt rart om alle vennene har spillkonto lagret på foreldrene.

 

Hun spiller på Playstation. Så Discord, TS og Ventrilo blir vanskelig 

Jeg redigerte posten mens du svarte. Hva med PS sin innebygde voice chat?

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (19 minutter siden):

Jeg redigerte posten mens du svarte. Hva med PS sin innebygde voice chat?

 

Fenrisúlfr skrev (32 minutter siden):

Kan de ikke bruke "party chat" eller hva det nå enn heter på playstation? Innebygd funksjon i vennesystemet. 


https://www.playstation.com/en-us/support/games/ps4-create-and-join-party/

 

 

 

Vet de prøvde det men det var vist ikke så enkelt i de tilfeller det var andre venner som ville joine underveis

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Har ikke noe svar til deg.

Men jeg syns det er beundringsverdig at du forsøker å fikse dette, samt ser verdien spill har for utvikling samt sosialisering (det leser jeg gjennom linjene her). Ikke alle, tvert i mot vil jeg nesten si - foreldre har et slik øye. Så kudos til deg for det! 

Stemmer i på denne.

Har en kar på 10 år som de siste par åra har spilt fast med en stadig større gjeng fra skolen. De avtaler når de skal møtes i Fortnite, blir kjent med hverandres venner gjennom spillet og videreutvikler bekjentskaper i skolegården og på fritida.

Jeg ga opp hele parental-greia da jeg satte han i gang, og lar ham spille med min konto. Forstår at det er leit å bytte konto når man har samlet en del da.

Lenke til kommentar
1 hour ago, JFM said:

Vet de prøvde det men det var vist ikke så enkelt i de tilfeller det var andre venner som ville joine underveis

Kanskje du klarer å overbevise Epic Games support til å endre fødselsdato for deg? Vet ikke om det går an å endre for noen, men kanskje verdt et forsøk.

Ser på playstation sine nettsider at man kan sette chatten til åpen sånn at det går an å joine uten invitasjon, men vet ikke om det gjelder kun venner eller ukjente også. Kanskje det går an å gå satt med noe parental settings.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...