Gå til innhold

Anbefalte innlegg

På 17. mai, 1. mai og 1. jan da er det forbudt med kontainere i gata. Uansett type kontainer da er det forbudt i disse dagene.

Det er kanskje ikke noe stor sak, men det følges ikke opp av de som skal følge opp det. Men om vi dødelige ikke passer på bilen da blir det bot!

Parkeringsvakter og politiet skal ha tilsyn med at reglene følges. Bymiljøetaten i Oslo gir blanke f.....n i å ridde opp i det. Jamvel om det flyter med søppel rundt om på disse plassene.

En gang ba jeg parkerings vakter om å gjøre jobben sin med og se på søppelkontainer som var på selveste 17. mai på en snuplass.

Det var ikke vel tatt imot.... tvert om. Søppel i sekk er en annen sak, der er det ikke noe straffegebyr som deles ut uansett tid som sekken ligger i gata. Men om det står eksempel bilbatteri foran hus i byen da skal huseier betale en saftig bot, jamvel om det har ikke noe med huseier å gjøre.

Mitt forslag er å anmelde alle kontainere som finnes i gata på 17. mai og  kreve straffereaksjon på forholdet. Iallefall gi kommentar her om kontainere som er på gata på 17. mai, ta bilde av herligheta og vis frem. Kontainere er satt ut av firmaer og ikke privatpersoner og det ser ut som om firmaer har tillatelse å slippe unna regler som vi andre skal på liv og død følge.

Endret av En som undrer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du lar deg altså hisse opp av kontainere som er utplassert 17 mai. Fordi privatpersoner ikke har lov til dette på enkelte helligdager? Så irritert blir du; at du har konfrontert en parkeringsvakt (av alle ting) - og nå skriver du et innlegg på nett om det.

Altså; du lar deg irritere av kontainere kombinert med 17 mai. Er det riktig? 

Konteinere.....

Altså.

...

 

Endret av Milhouse85
leif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (47 minutter siden):

Du lar deg altså hisse opp av kontainere som er utplassert 17 mai. Fordi privatpersoner ikke har lov til dette på enkelte helligdager? Så irritert blir du; at du har konfrontert en parkeringsvakt (av alle ting) - og nå skriver du et innlegg på nett om det.

Altså; du lar deg irritere av kontainere kombinert med 17 mai. Er det riktig? 

Konteinere.....

Altså.

...

 

Om det irriterer meg da er det vel min irritasjon..... er det ikke mitt da?

Nei ikke helt så enkelt at det er en som er sur på over alt her. Det er lov og regler i landet og det skal følges og respekteres av alle.

Ingen skal ha resept på å slippe unna å følge reglene som gjelder..... uansett ståsted i samfunnet. MDG er ansvarlig for Bymiljøetaten i Oslo som eksempel, alle de jentene der er på å hugge ned alle trær som kan hugges i Oslo. Sen lover MDG at det skal planters enmillion trær..... eller kommer med noe annet tull. Det er tullprat som skal vekk og fakte som skal på bordet. MDG skal settes på pinnen for sin manglende gjennomføringsevne i å ta vare på miljø.... som eksempel. 

Føler du at noe få skal unndrages fra å følge regler som de fleste andre blir straffet for å ikke følge? 

I hverdagen som vi lever i da er det en perfekt plass og plassere......... i en konteiner. Nei kanskje ikke men men. Loven er for alle.

Lenke til kommentar

Kan tipse deg om denne tråden:

 

En som undrer skrev (1 time siden):

Føler du at noe få skal unndrages fra å følge regler som de fleste andre blir straffet for å ikke følge? 

Ja, det gjør jeg. 

Så vil jeg påstå at dersom man lar seg irritere over noe så flisespikkeriaktig som dette, ja da har man generelt ganske lite å klage over her i verden, eller retter sagt Oslo. Den som leter den finner. Er det noe som heter. Her virker det som du bevist letere etter forskjeller. Også fant du jaggu et lite et. Nemlig den utrolige forskjellsbehandlingen på kontainerbruk. 

Du nevnte tre dager.... så det lov de andre 362 dagene? 

Så det offentlige (og noen andre) kan ha konteinere 365 dager i året. Men privatpersoner "bare" 362 dager. 

- Dette er en bagatell. Enkelt og greit. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (3 minutter siden):

Kan tipse deg om denne tråden:

 

Ja, det gjør jeg. 

Så vil jeg påstå at dersom man lar seg irritere over noe så flisespikkeriaktig som dette, ja da har man generelt ganske lite å klage over her i verden, eller retter sagt Oslo. Den som leter den finner. Er det noe som heter. Her virker det som du bevist letere etter forskjeller. Også fant du jaggu et lite et. Nemlig den utrolige forskjellsbehandlingen på kontainerbruk. 

Du nevnte tre dager.... så det lov de andre 362 dagene? 

Så det offentlige (og noen andre) kan ha konteinere 365 dager i året. Men privatpersoner "bare" 362 dager. 

- Dette er en bagatell. Enkelt og greit. :)

Det ser ut som om regnestykket slår feil med antall dager i året når du glemmer å ta med hvert fjerde år med alle sine 366 dager...

Nei det er totalforbudt med å ha konteiner i gatene for ALLE i disse dagene 1. jan. 1. mai og 17. mai. Det har ingen tillatelse å ha konteiner i gatene de dagene. Reglene følges ikke og som jeg påpeker Bymiljøetaten i Oslo som ledes av MDG evangeliet. 

Ren borg vakker borg.... for alle av alle. RESPEKT.

Lenke til kommentar

I lov og regelverk om parkering som Bymiljøetaten bruker seg av da står det. Var innom bymiljøetaten i Oslo og helt enkelt finner ikke regelverket som de skal følge om parkering..... det finnes ikke noen større informasjon om containere heller.

Håper du stoler på meg, jeg har sett reglene og lest om det med de tre dagene som er bannlyste dager. Det koster 4000-45000 om en bil blir taua inn men der er 6000-6500 for en container...... 

Om det er noen her som kan påpeke regelverket hvor det finnes da er det til stor nytte.

Det oppleves som om Bymiljøetaten i Oslo forsøker å fele informasjon som var lett tilgjengelig for noe år til bake!!

Endret av En som undrer
Lenke til kommentar

Verden er heldigvis ikke så svart/hvit som det virker du ønsker. Det er en deilig grå masse mellom disse to hvor hva som er greit eller ikke kan veksle like kjapt som vinden selv. Hvem vet, kanskje du får søppelkasse vendettaen din i boks til slutt.

Med alt som skjer rundt i vårt langstrakte land av urettferdigheter og ting man kan irritere seg over virker det veldig snodig at dette er bakketoppen du velger å ta stand på. Har du fått bot nå eller? :D

Lenke til kommentar
Fenrisúlfr skrev (5 timer siden):

Verden er heldigvis ikke så svart/hvit som det virker du ønsker. Det er en deilig grå masse mellom disse to hvor hva som er greit eller ikke kan veksle like kjapt som vinden selv. Hvem vet, kanskje du får søppelkasse vendettaen din i boks til slutt.

Med alt som skjer rundt i vårt langstrakte land av urettferdigheter og ting man kan irritere seg over virker det veldig snodig at dette er bakketoppen du velger å ta stand på. Har du fått bot nå eller? :D

Det er trist at du tolker og henger deg i at det er irritasjon som styrer ferden..... litt tilbakestå..... men men

Offentlige organer har regler som SKAL følges i punkt å prikk.....

Offentlige organer SKAL ikke plukke ut deler som Ikke føles viktige for vedkommende.....

Offentlige organer SKAL vise rettferdighet å være upartiske i sine handlinger.........

Til slut: Du SKAL ikke tåle så inderlig vel urett som ikke rammer deg selv.......

En vanlig borger har rett på å påpeke det som er misvisende..... etter min mening har vi plikt til å rette opp forskjeller.

Men men om tobakk alkohol benzin diesel el&strøm osv blir dobbel så dyrt som det er i da da er det vel greit fro meg fordi jeg er ikke storforbruker av disse greiene og har grei økonomi og klarer meg hyfset bra uansett hva skjer ellers......... det er livssyn hos noen men passer det inn i våres samfunn.... just my five cents

Men som sagt fra før om noen her inne finner frem til regelverket om parkering og kan henvise til det da er til stor nytte. Det å snakke om tanke tilstand hos andre er som å si hvordan all mat smakker i minn munn...... skjøønnner vi poeng her!!

Endret av En som undrer
Lenke til kommentar
Fenrisúlfr skrev (4 timer siden):

Verden er heldigvis ikke så svart/hvit som det virker du ønsker. Det er en deilig grå masse mellom disse to hvor hva som er greit eller ikke kan veksle like kjapt som vinden selv. Hvem vet, kanskje du får søppelkasse vendettaen din i boks til slutt.

Med alt som skjer rundt i vårt langstrakte land av urettferdigheter og ting man kan irritere seg over virker det veldig snodig at dette er bakketoppen du velger å ta stand på. Har du fått bot nå eller? :D

Nei bota har jeg ikke blitt tildelt...... Ren borg vakker borg ........ om en kan forsøple da kan en til forsøple og sen en til kan.... ja du skjønner poeng.... kanskje!

Ett sett med regler for alle og ikke ulikheter med tolkning av regler alt etter hva vinden blåser. Om MDG skal vise seg å være for miljøet da er å gjøre noe med det også og ikke snakke om drømmer å sette ned enmillion trær noen gang i fremtida........ 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 12.5.2022 den 18.08):

Du skriver at det er ulovlig, uten å henvise til noen lov.

 

Politiet bryr seg ikke om drikking på offentlig sted så lenge det foregår rolig. (Hovedsaklig i parker)
Det er egentlig ulovlig, men selv ikke politiet er så "slemme". 

Om du finner frem til regelverket da er vi på rett vei med å finne sanningen..... om du vi bidra til diskusjonen det vi si!

Jeg har søkt men sliter med å finne frem til det, ser ut som om det ikke er tilgjengeligst fra Bymiljøetatens sider mer.... det var enkelt før i tida og finne regelverket på sidene til Bymiljøetatens sider...... men men ikke nå og det undrer litt.

Lenke til kommentar
En som undrer skrev (16 minutter siden):

Om du finner frem til regelverket da er vi på rett vei med å finne sanningen..... om du vi bidra til diskusjonen det vi si!

Jeg har søkt men sliter med å finne frem til det, ser ut som om det ikke er tilgjengeligst fra Bymiljøetatens sider mer.... det var enkelt før i tida og finne regelverket på sidene til Bymiljøetatens sider...... men men ikke nå og det undrer litt.

Det er den som sier at det er ulovlig som skal finne loven som sier at det er ulovlig..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (12 minutter siden):

Det er den som sier at det er ulovlig som skal finne loven som sier at det er ulovlig..

Tenkte at vi har troll på siden ..... takker for bekreftelsen

Vet ikke med deg og dine tanker om denne siden her.....

Jeg ser på det som pågår her som meningsveksling og her fremmes  ulike tanker og vurderinger...... Da hjelpes alle til å finne frem til det som kan kalles sanningen. Det SKAL du ikke bidra noe med, ser det ut som. Mitt søk etter regelverket er ikke avsluttet men det er sikkert at det har du trolige ingen større nytte av å se eller bruke. Da skal du også slippe det med at jeg påpeker deg spesifikk til deg....

Endret av En som undrer
Lenke til kommentar
En som undrer skrev (4 minutter siden):

Tenkte at vi har troll på siden ..... takker for bekreftelsen

Vet ikke med deg og dine tanker om denne siden her.....

Jeg ser på det som pågår her som meningsveksling og her fremmes  ulike tanker og vurderinger...... Da hjelpes alle til å finne frem til det som kan kalles sanningen. Det SKAL du ikke bidra noe med, ser det ut som. Mitt søk etter regelverket er ikke avsluttet men det er sikkert at det har du trolige ingen større nytte av å se eller bruke. Da skal du også slippe det med at jeg påpeker deg spesifikk til deg....

Er nok du som er trollet i denne tråden. 

Det er DU som tror det er ulovlig, uten å henvise til noen lov, og forventer at andre skal finne fram lover for at du skal få rett..

Lenke til kommentar

Tja, tror nok fortsatt at jeg traff ganske greit. Du oppfører deg ikke motbevisende.

Lovdata: Forskrift om renovasjon av husholdningsavfall, OSLO.

Bymiljøetaten: gate, transport og parkering. 

Ser ingenting om det forbudet du snakker om. Finner heller ingen andre sider med regler angående temaet. Tror nok heller du husker feil, det kan skje den beste. Men motbevis meg gjerne! 

 

 

Lenke til kommentar

Nærmeste jag fant er dette, på NGN sine sider.

1.14 Flytting av oppsamlingsutstyr ved særskilte begivenheter
Kostnader som påløper ved pålegg fra det offentlige om flytting av oppsamlingsutstyr i forbindelse med 17. mai-feiring, statsbesøk og andre lignende begivenheter, og som NGN ikke har herredømme over, skal dekkes av kunden.

Dette betyr ikke at alle containere skal fjernes, kun de som er i veien for toget, og da skal det settes opp parkering forbudt skilt.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (3 timer siden):

Er nok du som er trollet i denne tråden. 

Det er DU som tror det er ulovlig, uten å henvise til noen lov, og forventer at andre skal finne fram lover for at du skal få rett..

Andre kan da finne frem til lovverket å bevise at de har rett ..... og stakkers jeg har feil....... det er en mulighet.

Sen kan vi ha trollene i farten som spør etter alt men gidder ikke å finne frem til noe til å bevise/motbevise.... konstige greia her.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...