Gå til innhold

Dårlig ytelse 3080ti


Anbefalte innlegg

Hei!

Er usikker på om dette blir rett forum, men jeg satser på at det finnes noen pc trollmenn/damer her inne. Jeg har satt sammen en pc og ser at jeg har veldig dårlig ytelse i forhold til fps i spill, i forhold til flere i kompisgjengen. Nå i kveld så hadde han ene 250-300fps i sea of thieves, hvor jeg kunne glimtre til med 60-70fps. Jeg er den som kan å sette sammen en pc, men ikke vet mye om selve "tuningen". Derfor lurer jeg på om det er noen her som kan sende meg i riktig rettning for feilsøking? Satt på max performance i nvidia settings, men det var fremdeles den samme ytelsen.

Legger ved komponentene:

Skjermkort

Ram

PSU

Hovedkort

CPU

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du koblet til nok strøm? Legger merke til at skjermkortet virker å ha flere strøminntak enn det strømforsyningen har. 

 

Skjermkorter behøver

3 x 8 pin PCI Express-strømkontakt

 

Så en av de PSUen har er koblet til CPU, og to av de andre på GPU(?) og da er tilfellet at en av de 8 pin-inntakene ikke får noe strøm. Er det tilfellet?

Endret av .,.
Småfeil
Lenke til kommentar

Skal gå bra at den ene splitter til to. Jayz2cent testet det for ett par år siden, og forskjellen var ikke noe å snakket om.

Virker med som det er noe annet som kjører i bakgrunnen som senker ytelsen ned når det er så stor forskjell i samme spillet.

Samt hvilke innstillinger i selve spillet begge de forskjellige er satt til. Husk at det i mange spill nå er oppskalering som gjøres i bakgrunnen, for å gi bedre bilder, men da spiser ytelse. Det er vel DLSS det heter for Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...