Gå til innhold

Utdanning Informatikk Matte


Anbefalte innlegg

Hei

Til høsten skal jeg begynne på informatikk på NTNU eller UiB avhengig av hvor jeg kommer inn. Jeg har MATRS kravet ettersom jeg tok S1 + S2 på VGS. Jeg er riktignok relativt dårlig i matte med karakter 3 i S2. Jeg har derimot en interesse innenfor koding og data og syntes IT1 + IT2 var veldig gøy, som er mye av bakgrunnen til studievalget. Jeg har altså interessene og jeg vil også si mye av forståelsen for hvordan en datamaskin fungerer osv, bare at jeg ikke er så fan av matte. Noen som vet noe om vanskelighetsgraden på mattefagene på disse studiene? Og hvordan jeg isåfall vil klare meg?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som om studiet på NTNU kun har ett tradisjonelt mattefag i hele studiløpet (diskret matematikk er teknisk sett matte, men jeg ville heller kalt det logikk enn matte). Det er ikke veldig avansert, og bør være gjennomførbart med god innsats. Studiet ved UiB ser ut til å være tilsvarende.

(Mulig jeg har funnet feil studier, du får i så fall rette på meg)

Lenke til kommentar

Takk for svar fra begge! Akkurat nå studerer jeg økonomi i Trondheim på NTNU, men skal bytte til høsten enten til Bergen eller bli i Trondheim, så derfor jeg lurte angående de to studiene. Mtp. at det er matematikken jeg sliter mest med, og at økonomilinjen på NTNU ikke krever noen matteforkunnskaper, og jeg mistet motivasjonen med engang i studiet og etterhvert strøk første semester i matte. Dette er noe av grunnen til at jeg er bekymret for hvordan matten kommer til å gå med meg 😕

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...