Gå til innhold

Vil denne laderen fungere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den ladere du linker til er ikke en lader. Det er en strømforsyning. Den har ingen regulering og kan ikke brukes for seg selv.

Du må vite Ah på batteriet og type batteri (tipper blybatteri) for å kunne vite nøyaktig hva du må ha.

Jeg kan heller ikke se om bilen har integrert laderegulator eller om det går rett til batteriet.

Denne kan fungere hvis det er blybatteri du har: https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/batteriladere/batterilader-612-v-05-a-2000044127

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (18 minutter siden):

Den ladere du linker til er ikke en lader. Det er en strømforsyning. Den har ingen regulering og kan ikke brukes for seg selv.

Du må vite Ah på batteriet og type batteri (tipper blybatteri) for å kunne vite nøyaktig hva du må ha.

Jeg kan heller ikke se om bilen har integrert laderegulator eller om det går rett til batteriet.

Denne kan fungere hvis det er blybatteri du har: https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/batteriladere/batterilader-612-v-05-a-2000044127

Mulig jeg ordla meg feil, men det er nok i så fall en strømforsyning jeg trenger. Fysisk ser laderen lik ut som den jeg linket til hos power.

Her ser du et annet eksempel på «lader til lekebil» solgt hos Thansen:

https://www.thansen.no/fritid/barn/lek/lader-til-mercedes-gtr-amg-lekebil/n1221478/pn1252182

 

Lenke til kommentar

Hvis du er 100% sikker at det er en strømforsyning du trenger og at bilen har egen laderegulator så kan du kanskje bruke den fra Power. Problemet er at du må vite hvilken spenning du skal bruke. 6V er alt for lavt. Neste steg var 7,5V og hvis det ikke er regulator i bilen kan du enten ødelegge strømadapteren eller batteriet.

Se rundt der man kobler til laderen, eller andre steder på bilen om spenningen er oppgitt.

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (6 minutter siden):

Hvis du er 100% sikker at det er en strømforsyning du trenger og at bilen har egen laderegulator så kan du kanskje bruke den fra Power. Problemet er at du må vite hvilken spenning du skal bruke. 6V er alt for lavt. Neste steg var 7,5V og hvis det ikke er regulator i bilen kan du enten ødelegge strømadapteren eller batteriet.

Se rundt der man kobler til laderen, eller andre steder på bilen om spenningen er oppgitt.

Jeg betviler deg ikke, men hvorfor er 6v alt for lavt?

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (32 minutter siden):

Du kan kjøpe den fra Biltema og koble rett på batteriet. Det vil 100% sikkert fungere.

Problemet er bare at denne doningen må demonteres for å komme til batteriet, OG den må lades etter én times bruk…! Så hadde vært veldig kjekt å bare kunne bruke en vanlig lader/adapter.

Du tror ikke innstillingen «6V» egentlig bare er forenklet, og at de egentlig mener den da er beregnet for et 6v batteri, og derfor gir nok (feks 6,8v) til å faktisk kunne lade batteriet?

Endret av Henrik.H
Lenke til kommentar

Nei. Det er en strømadapter. De er ganske nøyaktige. Det står også "switching power supply" på selve "laderen".

De fleste blander definisjonen på ladere og strømforsyninger. En laptop-lader f.eks. er ikke en lader. Ladekretsen sitter i selve laptoppen. Og det hjelper selvsagt ikke at butikker merker tingene feil.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...