Gå til innhold

Ron Gilbert skuffet over kritikken mot Return to Monkey Islands visuelle stil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikkje heilt. Han gjekk bevisst for noko provoserande og blir skuffa over kritikken? Har han ikkje fått akkurat det han ville ha?

Sitat

For Return to Monkey Island ville Gilbert derfor ha et utseende som er «provoserende, sjokkerende og ikke de alle sammen forventer». Spillsjefen melder at han er storfornøyd med arbeidet som design- og animasjonsteamet har gjort så langt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ron Gilbert har all rett til å være skuffet over disse tilbakemeldingene, men det betyr ikke at vi trenger å la være å komme med de. Grafikkstilen her (og kanskje spesielt bevegelsene) minnet meg i overkant om Broken Age. For min smak var animasjonene litt for papirdukke-aktige. Jeg er glad for at de ikke gikk for noe 3d-greier ala Escape, men jeg ville nok heller hatt en grafikk som lignet på remasterne om pixelart var definitivt ute. Eller kanskje noe ala a Vampyre Story. Jeg kan jo anta at det er et større kommersielt potensiale i denne formen for grafikken enn Pixelart.

Men, jeg skal alltids klare å lide meg gjennom grafikken om historien er bra. Så det gjenstår å se...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne skrivefeilen i artikkelen endrer betydningen av sitatet ganske mye:

Quote

Dersom jeg hadde blitt igjen for å lage Monkey Island 3 ville det ikke ha sett ut som Monkey Island 3. 

Original:

Quote

If I had stayed and done Monkey Island 3 it wouldn't have looked like Monkey Island 2. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
grim_reaper_jib skrev (12 timer siden):

Visuelle stilen ser helt rævva ut.

Monkey island 3 har best visuell stil å også beste story ,humor ironisk nok. Siden han ikke var med på det selv😂. Men likte godt monkey island 2 når det er sagt.

Stiller meg skeptisk til dette spillet. Er vel krydret med wokeness også tenker jeg med tanke på disney😒

Definitivt ikke enig i at Monkey Island 3 har best visuell stil. Den er enda verre enn denne. 

Lenke til kommentar
grim_reaper_jib skrev (13 timer siden):

Visuelle stilen ser helt rævva ut.

Monkey island 3 har best visuell stil å også beste story ,humor ironisk nok. Siden han ikke var med på det selv😂. Men likte godt monkey island 2 når det er sagt.

Stiller meg skeptisk til dette spillet. Er vel krydret med wokeness også tenker jeg med tanke på disney😒

MI-serien har vel vært ganske woke lenge da, før woke var noe man snakket om. Guybrush var jo ikke akkurat den det var mest tak i. Den beste swordmasteren i MI1 var vel Carla. Elaine Marley blir kidnappet i tide og utide av LeChuck, men hun viser seg å være fullstendig kapabel til å redde dagen. I første spill hadde hun en plan for å knekke LeChuck. Denne ble ødelagt av Guybrush. I MI2 kommer hun for å redde Guybrush når han er fanget i Big Whoop. I MI3 blir hun gjort til en gullstatue grunnet en "cursed ring" og er dermed ute av spill.

Lenke til kommentar

Ron Gilbert er en maveric. Ingen tvil om det, og Thimbleweed Park (rimelig nytt) var et bra produkt.

Det lille som har kommet ut av stilen til Return to Money Island ser helt greit ut objektmessig, men fargene bryter ganske drastisk med det folk flest forventer av tidligere konsept. Aner ikke om dette er linket vesentlig til den nye historien og sånn sett er mer logisk når en spiller spillet, men som førstereaksjon og det som serien har levert før så skjønner jeg hvorfor majoriteten reagerer som de gjør.

Håper dette bare er for PR og spillet blir bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...