Gå til innhold

Dele mapper i windows 10


Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som vet hvordan man kan dele mapper i windows10?

Har brukt mye tid på nett for å få dette til, og ingenting virker og det virker som om dette er et generelt stort problem der ute.

Skulle bare dele noen mapper mellom maskinene mine og min AVR forsterker, men neida, det lar seg ikke gjøre så langt.

 

Har 4 win10 pc'er, 1 AVR forsterker og 4 androidenheter koblet til samme nett.

Har satt opp alt jeg klarer å finne på nett, se linker nedenfor med services og advanced share, og rettigheter for deling og på mappenivå for "everyone", brannmurer, UAC og passord er slått av.

Selv når jeg har fulgt alt av oppsett med aktivering av services osv så vises ingen av maskinene i explorer.

Først når jeg går til advanced sharing settings - all networks - Media streaming og aktiverer dette så kan jeg se de, men.

For det første, så ser ikke alle maskinene hverandre, en klarer å se 2 maskiner, mens de andre bare klarer å se den som ser de 2.

 

Ikke bare det, når jeg da klikker på de forskjellige maskinene, så skjer 2 vilt forskjellige ting og det varierer for hver gang for hver maskin.

Noen ganger så det eneste som skjer er at windows mediaplayer starter uten noe innhold.
Andre ganger så ser det faktisk ut som om det virker, den åpner maskinen men ingen av de delte mappene vises, bare "My" mappene, dokumenter, music etc.

Men alle android enhetene klarer dette helt uten problemer. De finner alle win10 maskinene og klarer også å åpne de og finne de mappene jeg deler.

Hva i all verden er det jeg går glipp av her? Noen som har peiling?


I tillegg, så klarer bare en av windows maskinene å se AVR forsterkeren av gangen, hvis jeg restarter den som ser den, så popper den brått opp hos en annen maskin, men vises ikke igjen på den maskinen som restartet.


Virker ganske hårete dette, og det på hele 4 forskjellige maskiner, noen som kan hjelpe?

Referanser :

https://docs.microsoft.com/en-us/troubleshoot/windows-client/networking/cannot-access-shared-folder-file-explorer

https://www.alphr.com/cannot-see-shared-folders-windows/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket innstillingene på enheten?

Jeg har samme innstillinger på alle 4 enhetene, og alle har mapper delt og alle har samme problemet.
Har forsøkt med forskjellige innstillinger av og på, men dette er så langt det som virker best..

Det er jo også merkelig at android klarer dette på alle enhetene.

Lenke til kommentar

Ja da har jeg igjen gått noen runder med MS.

Vi har chattet i stereo og de har fjernstyrt noen av maskinene mine samtidig, flere ganger..


Konklusjon :

Det er windows explorer det er noe galt med.

I motsetning til med android, der alle windows maskiner som er delt vises automatisk, så klarer ikke windows explorer dette.

Annet enn noen ganger her og der, men stort sett ikke alle maskinene, bare noen av de.

 

Midlertidig løsning :

Gå til adressefelttelt i explorer, skriv adressen til maskinen du skal koble til, slik som :

\\minpc

og press enter.


Sånn da er du inne.


Da dukker den ene maskinene opp som den skal gjøre.

Også, høyreklikk på den maskinen og klikk "pin to quick access" så har du den lagret til neste gang.


Og alt det må du gjøre på hver eneste windows maskin, for hver eneste maskin i nettet som deles.

Himmel og hav..

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...