Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Gjennåpning av Norge og Koronapass


Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for at de skroter det i hvert fall for barn.

Kypros som jeg følger nøye har gjort unntak for barn under 12 år. Så man slipper i hvert fall å vaksinere de yngste. Unga her har hatt korona, men det gir bare grønt pass i 3 mnd eller noe. Har ikke veldig lyst til å vaksinere barna uten grunnlag i annet enn regelverk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/25/2022 at 8:54 AM, Fibonacci said:

Jeg er litt overrasket over hvor godt gjenåpningen har gått i Norge. Vi har nå vært uten restriksjoner i halvannen måned, og det har stort sett gått helt fint. Hvorfor er problemene fremdeles så store i resten av verden?

Har du noe grunnlag som viser at gjenåpningen har gått bra?

For det jeg ser er at det aldri har vært så mange innlagte hittil i pandemien som det er nå. Vi stengte ned samfunnet helt i desember når det var halvparten så mange innlagte som vi hadde for et par uker siden..,.

56B5BCD0-03F3-4C49-8180-E6DE4F835935.thumb.jpeg.2516d5bb0d9a7629978a4018531173e3.jpeg

 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (3 timer siden):

Har du noe grunnlag som viser at gjenåpningen har gått bra?

For det jeg ser er at det aldri har vært så mange innlagte hittil i pandemien som det er nå. Vi stengte ned samfunnet helt i desember når det var halvparten så mange innlagte som vi hadde for et par uker siden..,.

56B5BCD0-03F3-4C49-8180-E6DE4F835935.thumb.jpeg.2516d5bb0d9a7629978a4018531173e3.jpeg

 

Så lenge helsevesenet håndterer det så er det bra. Lockdown Kina style er nå utprøvd flere ganger og det bare skubber problemet foran oss.

Tallene du viser til er forøvrig de som er innlagt med Corona og ikke på grunn av. Med høy smitte i samfunnet så vil Per som har brukket et leggbein også telle med i denne statistikken om han er litt småsnufsen med Corona.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (7 timer siden):

Har du noe grunnlag som viser at gjenåpningen har gått bra?

For det jeg ser er at det aldri har vært så mange innlagte hittil i pandemien som det er nå. Vi stengte ned samfunnet helt i desember når det var halvparten så mange innlagte som vi hadde for et par uker siden..,.

56B5BCD0-03F3-4C49-8180-E6DE4F835935.thumb.jpeg.2516d5bb0d9a7629978a4018531173e3.jpeg

 

Irrelevant.

Det eneste som betyr noe er antall som er innlagt med korona som hovedårsak. Antallet som er på intensiv pga. korona gikk drastisk nedover etter nyttår da omikron tok over.

Og ja, det har dødd ganske mange eldre etter vi åpnet opp igjen, men det er ikke rart siden mange av desse var "på overtid" uansett på grunn av ekstremt mye smittevernstiltak de siste par årene.

Vi skal uansett ikke strekke oss mot et samfunn der ingen dør av smittsomme sykdommer, for alternativet er en vanvittig innskrenking av friheten. De som vil ha nulltoleranse, kan heller flytte til Kina eller et annet smittevernsdiktatur.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, minim said:

Så lenge helsevesenet håndterer det så er det bra. Lockdown Kina style er nå utprøvd flere ganger og det bare skubber problemet foran oss.

Tallene du viser til er forøvrig de som er innlagt med Corona og ikke på grunn av. Med høy smitte i samfunnet så vil Per som har brukket et leggbein også telle med i denne statistikken om han er litt småsnufsen med Corona.

Så de har gjort om på hva de regner som en innleggelse?

Det er jo samme grunnlaget vi har brukt hele veien? Hvis ikke kunne det jo ikke plasseres i samme graf (håper jeg)

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (11 timer siden):

Så de har gjort om på hva de regner som en innleggelse?

Det er jo samme grunnlaget vi har brukt hele veien? Hvis ikke kunne det jo ikke plasseres i samme graf (håper jeg)

Nei HDIR sine tall har alltid vært som det står ved grafen "innlagt med påvist covid 19" og ikke med covid 19 som hovedårsak. Det har vært et effektivt propaganda middel da det har vært stor forskjell på de to å førstnevnte har vært bra til å få skremt befolkningen. Sistnevnte blir mer riktig å benytte spessielt nå med en variant som er mildere enn influensa som folk ikke blir særlig syke av.

Endret av minim
Lenke til kommentar
minim skrev (15 timer siden):

Så lenge helsevesenet håndterer det så er det bra. Lockdown Kina style er nå utprøvd flere ganger og det bare skubber problemet foran oss.

Tallene du viser til er forøvrig de som er innlagt med Corona og ikke på grunn av. Med høy smitte i samfunnet så vil Per som har brukket et leggbein også telle med i denne statistikken om han er litt småsnufsen med Corona.

Når man ser hvordan de aldri vil gi slipp på det i Kina og hvor dystopisk og marerittaktig det hele har blitt burde det få varsellampene til å lyse at man aldri mer må ta i bruk en slik form for "viruskontroll" lært av Kina i bruk i vestlige land mer noensinne. Det er et feilet og mislykket prosjekt. Ting fungerer utmerket godt i Norge nå uten et eneste tiltak og det må vi fortsette med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
bzzlink skrev (På 1.5.2022 den 11.45):

Har du noe grunnlag som viser at gjenåpningen har gått bra?

For det jeg ser er at det aldri har vært så mange innlagte hittil i pandemien som det er nå. Vi stengte ned samfunnet helt i desember når det var halvparten så mange innlagte som vi hadde for et par uker siden..,.

56B5BCD0-03F3-4C49-8180-E6DE4F835935.thumb.jpeg.2516d5bb0d9a7629978a4018531173e3.jpeg

 

Den daglige rapporteringen av coronainnlagte ble avsluttet i mars allerede så disse tallene finnes vel nå i ukesrapporter som publiseres av FHI (om de publiseres fortsatt da). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...