Gå til innhold

Bytte av regnskapsprogram


Anbefalte innlegg

Jeg har byttet til eAccounting fra mamut. Jeg har overført Kunderegister, leverandørregister og produktregister, og lagt inn inngående saldo. Vi er en medlemsorganisasjon på Gran Canaria. Halve medlemsmassen har betalt kontingent og hele summen står på konto 3100. Er det mulig å splitte summen på denne kontoen på de kundene som har betalt. Hele medlemsregisteret står i nullverdier, altså ingen fakturaer, omsetning etc., men har de fysiske rapporter om hvem som har betalt/ikke betalt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan ompostere summer fra hvilke kontoer du vil. ( sier ikke at det blir riktig av den grunn ) 

 

Men ingen her ser hele bildet av det du prøver å male nå.

 

Ta kontakt med et regnskapsbyrå og betal de for noen timer med veiledning så har du spart deg selv for mye hodebry.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Bytte regnskapsprogram er i prinsippet enkelt, så lenge begge to er basert på standarden SAF-T, og det er jo de aller fleste. Da blir alt av regnskapsdata flyttet korrekt fra program A til B. Men, det forutsetter at du har bokført riktig i program A (det du flytter fra). Feil der betyr at du flytter feilen over i B.

Hvis jeg har forstått deg rett har du ikke bokført innbetalingene fra de medlemmene som faktisk har betalt? I så fall - det bør du jo få gjort, men det er hip som hap om du gjør det i det nye elelr gamle systemet. Bare ikke gjør det i det gamle "ETTER at du har flyttet da :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...