Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pumpepriser, ikke noe for meg...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neinei helt tilfeldig på Finn.no. Men så var kanskje timingen ikke helt perfekt heller da det strengt talt dreier seg om solsikkeolje og rapsolje fra Ukraina, så satser på at hurtigmatkjedene ikke må redusere aktiviteten pga. dette. Har en Mercedes OM602 under panseret så har forstått det slik at denne kan gå på raffinert frityrolje uten innblanding av diesel :)

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar
On 4/27/2022 at 7:23 PM, Dubious said:

Du må fortsatt bruke diesel til motoren har blitt varm, og frityrolje fungerer kun i plussgrader. 

Nei, tror ikke det. Forstår det slik at så lenge alle 5 glødepluggene fungerer så starter og går motoren på dette drivstoffet.

Vet at motoren også starter om 1 eller 2 av de 5 glødepluggene er ute av drift, dog dette kun om jeg bruker diesel.     

Lenke til kommentar
On 4/27/2022 at 7:28 PM, Gavekort said:

Vil anbefale å blande litt diesel sammen med frityroljen, og filtrere det skikkelig før du heller det på tanken.

Det er jo et raffinert produkt jeg snakker om som er klart til bruk, har ikke begynt å fylle bio på hurtigmatkjedene helt enda.

Det var visst snakk om 1 mikron på dette så ikke filterne tettes igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (4 timer siden):

Nei, tror ikke det. Forstår det slik at så lenge alle 5 glødepluggene fungerer så starter og går motoren på dette drivstoffet.

Vet at motoren også starter om 1 eller 2 av de 5 glødepluggene er ute av drift, dog dette kun om jeg bruker diesel.     

https://www.nrk.no/nordland/satser-pa-frityrolje-som-drivstoff-pa-bilen.-mener-flere-bor-gjore-det-samme-1.15933979

"Årsaken er nemlig at frityroljen stivner i kaldt vær. Så du må kunne kjøre bilen på diesel til den blir varm."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...