Gå til innhold

Xiaomi Pad 5 erfaringer?


Sharpings

Anbefalte innlegg

Har sett meg lei av alle disse billige Androidbrettene fra Samsung, Lenovo og Huawei som koster lite, men yter desto mindre.

Så jeg vurderer å bestille meg en Xiaomi Pad 5. Denne har Snapdragon 860, 6 GB RAM og 128 GB lagringsplass. Ikke 4G/5G dessverre, men det får jeg bare leve med tenker jeg. Skal mest brukes til å se lokalt lagret TV-serier og film uansett.

Så jeg lurer på om det er noen som har prøvd dette nettbrettet? Og vil dele sine erfaringer? 

Vurderer å kjøpe fra AliExpress for 3.000 kr som er 1200 kr mindre enn pris i Norge. Vet jeg mister norske forbrukerrettigheter, men disse har jeg så godt som aldri trengt å benytte meg av uansett. 

Finnes det noe som er like bra, i samme prisklasse? 

Har A6 brett fra Samsung, M8 brett fra Lenovo og M5 brett fra Huawei og de er så treeeeiiiige. Det tar jo en evighet å surfe på nettet, så sakte går det. Og skjermen er jo knapt synlig i dagslys. Men er det noe annet som er bra, som ikke koster 5-6.000 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (44 minutter siden):

Erfaringsmessig så blir android brett fort trege og batteritiden er dårlig.

Ville heller spandert på meg en ipad 2021 versjon til rundt 4000kr

Du må vel betale toll og mva på den fra Aliexpress også. Så mye opp til ipaden blir det ikke

iPad har jeg allerede, så jeg vet at de er i særklasse best på tablets. Men noen ganger har jeg bruk for en og annen app som kun kjører på Android. Så da må jeg finne et Androidbrett med god ytelse. 

Endret av Sharpings
Lenke til kommentar

Har mobil med samme SoC Snapdragon 860 og 6 GB RAM, så kan bekrefte at den er rask nok. Det er riktignok flere pixler på skjermen på nettbrettet så jeg vet ikke om det vil slå negativt ut. Samsung Galaxy Tab S7 FE har langt svakere hardware spesielt på grafikk, mens Tab S7 er bare litt kraftigere enn Xiaomien.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (7 timer siden):

iPad har jeg allerede, så jeg vet at de er i særklasse best på tablets. Men noen ganger har jeg bruk for en og annen app som kun kjører på Android. Så da må jeg finne et Androidbrett med god ytelse. 

Hadde du nevnt det i starten så 😛

Da spørs det rett og slett hvor lenge xiaomi oppdaterer enhetene sine før de blir svartelistet og du er nødt til å roote enheten for å få oppdateringer av os'et

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Travellingman skrev (På 29.7.2022 den 21.35):

Vurderer dette nettbrettet selv, noen nyere erfaringer ute og går her?

Jeg har hatt det i noen mnd nå og må si meg veldig fornøyd. Ytelse er bra, batteritid er veldig bra, skjerm er meget bra. Det eneste som mangler er mulighet for mobildata og GPS.

Android mangler dessverre en del apper som er slik jeg ønsker at de skal være, men det er ikke Xiaomis skyld.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sharpings skrev (På 31.7.2022 den 11.56):

Jeg har hatt det i noen mnd nå og må si meg veldig fornøyd. Ytelse er bra, batteritid er veldig bra, skjerm er meget bra. Det eneste som mangler er mulighet for mobildata og GPS.

Android mangler dessverre en del apper som er slik jeg ønsker at de skal være, men det er ikke Xiaomis skyld.

 

Okay, det er bra 🙂 Simkort er jeg ikke interessert i å ha på nettbrett så det er greit. Har lang erfaring med bruk av Android så apper er ikke noe issue for meg.
Er din pad oppgradert til Android 12? 
Savner du ikke fingertrykksleser? Eller fungerer ansikts-gjenkjenning bra?
Kjøpte du fra AliExpress eller? 

Endret av Travellingman
Lenke til kommentar
Travellingman skrev (På 4.8.2022 den 16.10):

Okay, det er bra 🙂 Simkort er jeg ikke interessert i å ha på nettbrett så det er greit. Har lang erfaring med bruk av Android så apper er ikke noe issue for meg.
Er din pad oppgradert til Android 12? 
Savner du ikke fingertrykksleser? Eller fungerer ansikts-gjenkjenning bra?
Kjøpte du fra AliExpress eller? 

Jeg kjøpte fra AliExpress ja. Var det klart rimeligste valget da. bruker ikke hverken fingeravtrykksleser eller ansiktsgjenkjenning, så det kan jeg ikke svare på

Men min er fortsatt på Android 11, som ikke betyr så mye for meg egentlig. Kan ikke helt se behovet for å oppdatere så lenge endringene er omtrent usynlige.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Oppdatering: Brettet sliter med en ting. Og det er en ting som irriterer ganske mye: Lyden via Bluetooth er ikke i sync med bilde. Ser jeg på lagret fim/video, så kommer lyden en del etter bildet. Hvis jeg bruker BT øretelefoner eller propper. Opplever dette både med Airpods, Bose QuietComfort 35 v2 og AKG BT headset. Så dette er en feil i brettet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Sharpings skrev (På 22.10.2022 den 14.24):

Oppdatering: Brettet sliter med en ting. Og det er en ting som irriterer ganske mye: Lyden via Bluetooth er ikke i sync med bilde. Ser jeg på lagret fim/video, så kommer lyden en del etter bildet. Hvis jeg bruker BT øretelefoner eller propper. Opplever dette både med Airpods, Bose QuietComfort 35 v2 og AKG BT headset. Så dette er en feil i brettet.

Har hatt denne tableten selv noen måneder nå og er godt fornøyd. Ikke opplevd noe blåtann-problematikk som du nevner her. 

Lenke til kommentar
Travellingman skrev (På 19.11.2022 den 11.46):

Har hatt denne tableten selv noen måneder nå og er godt fornøyd. Ikke opplevd noe blåtann-problematikk som du nevner her. 

Bruker du den mye til å se film/TV serier og slikt?

Jeg gjør det, og opplever med både VLC og alle andre slike apper at lyden og bildet er helt usynkronisert. Mulig det bare er min.

Lenke til kommentar
Sharpings skrev (8 timer siden):

Bruker du den mye til å se film/TV serier og slikt?

Jeg gjør det, og opplever med både VLC og alle andre slike apper at lyden og bildet er helt usynkronisert. Mulig det bare er min.

Ja jeg streamer og ser en del forskjellig med den, men har ikke opplevd disse problemene dine. Har du forsøkt en factory reset og se om det hjelper? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...