Gå til innhold

Lovte å holde munn om Atea-problemene: – Jeg angret virkelig på det løftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Norsk IT-bransje er avhengige av et velfungerende marked, sier Villa til Digi.no.

Så enig, så enig. Men, da må vi faktisk få fakta på bordet i slike saker.

Det Bjørn Villa og Trondheim gjør i denne saken er svært uetisk. De beskytter en elendig aktør og fremmer dermed indirekte dem fremfor å gi andre aktører muligheten.

Jeg forventer å se en erstatningssak fra kommunen her mot Atea. Det mener jeg de er forpliktet til når de forvalter samfunnets resurser.

Endret av -Birger-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 minutes ago, -Birger- said:

Så enig, så enig. Men, da må vi faktisk få fakta på bordet i slike saker.

Det Bjørn Villa og Trondheim gjør i denne saken er svært uetisk. De beskytter en elendig aktør og fremmer dermed indirekte dem fremfor å gi andre aktører muligheten.

Jeg forventer å se en erstatningssak fra kommunen her mot Atea. Det mener jeg de er forpliktet til når de forvalter samfunnets resurser.

Uenig. Leverandør overholdt ikke avtale, og viste elendig holdning for informasjonssikkerhet. I og med at leverandører er såpass stor, burde de ha kapasitet og kunnskap til å vite bedre. Når det i tillegg kommer frem at de legger et indirekte press for å holde ting under radaren så vitner dette om dårlige holdninger. Har egentlig mer inntrykket av at kommunene skryter av leverandørs ansatte, som de ga gode skussmål, men at de påpeker et lederproblem hos leverandør (ikke gitt nødvendige midler). Om de velger å gå i en rettssak tror jeg det fort blir en smell for leverandør, iom. at de tilsynelatende ikke har levert i henhold til avtale.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar
Det er mange gode folk som jobber i Atea, på samme måte som i andre større IT-bedrifter. Jeg opplevde nok at Atea endret litt fokus rundt 2013-2015. Tidligere var det fokus på rådgiving og støtte til oss kunder. Mens etter den tid, ble det mer fokus på drift og lengre SLA's osv, og man fikk mer følelse av at de ville skrive timer, enn å tenke gode løsninger. Dette handler nok mest om ledelse, samtidig så settes det store krav til kompetanse idag. Når det gjelder saken over, så virker det nesten merkelig. 7mnd uten oppdateringer er lenge i IT-verden. Atea har supergode folk på System Center o.l., og burde ikke ha noen problemer med å fikse gamle Windows 10 osv.
Lenke til kommentar
Det er mange gode folk som jobber i Atea, på samme måte som i andre større IT-bedrifter. Jeg opplevde nok at Atea endret litt fokus rundt 2013-2015. Tidligere var det fokus på rådgiving og støtte til oss kunder. Mens etter den tid, ble det mer fokus på drift og lengre SLA's osv, og man fikk mer følelse av at de ville skrive timer, enn å tenke gode løsninger. Dette handler nok mest om ledelse, samtidig så settes det store krav til kompetanse idag. Når det gjelder saken over, så virker det nesten merkelig. 7mnd uten oppdateringer er lenge i IT-verden. Atea har supergode folk på System Center o.l., og burde ikke ha noen problemer med å fikse gamle Windows 10 osv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...