Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

jallajall skrev (1 minutt siden):

Når jeg skal velge å se på en film og valget står mellom Disney eller HBO bryr jeg meg lite om at Disney mottat støtte fra CCP og nærmest filmer i slavecamper,  jeg velger fortsatt Disney dersom de har noe jeg vil se.

Sitter Disney-sjefen hele tida på Twitter og er edge-lord  slik at han kan få likes av "catturd2"? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, uname -i said:

Sitter Disney-sjefen hele tida på Twitter og er edge-lord  slik at han kan få likes av "catturd2"? 

Jeg klarer ikke en gang se relevansen.
Når man skal kjøpe bil bør man bry seg mer om hva som skjer på Twitter, men når man skal se på film er det ikke så farlig om selskapet mottar støtte bemidlet av slaver?

Endret av jallajall
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (26 minutter siden):

Jeg klarer ikke en gang se relevansen.
Når man skal kjøpe bil bør man bry seg mer om hva som skjer på Twitter, men når man skal se på film er det ikke så farlig om selskapet mottar blodpenger?

Det at Disney mottar blodpenger og driver med slaveri er nytt for meg og sikkert mange andre også. Det at Musk er en kuk blir ropt ut med megafon daglig til millioner av lyttere. Av Musk selv.  Du ser forskjellen?

Her er fakta. De som kjøper elbiler er progressive og med høy utdannelse og inntekt. De som ikke kommer til å kjøpe elbiler uansett er anti-woke-folk og andre tullenisser. La oss si at man er en typisk progressiv elbilkjøper og det er 50/50 mellom to merker. Da vil den personen ikke lander på merket hvor sjefen daglig spytter på alt du tror på samtidig som han lefler med tullenisser.

Som jeg har vist deg før.  Brandingen. dvs hvor mange med positivt inntrykk av Tesla har stupt hos demokratiske velgere siden Musk tok over Twitter. Det gikk litt opp hos republikanerne, men i sum markant nedgang. Å si at man ikke tror at dettte påvirker salget er enten løgn eller manglende forståelse for enkle mekanismer.

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, uname -i said:

Her er fakta. De som kjøper elbiler er progressive og med høy utdannelse og inntekt. De som ikke kommer til å kjøpe elbiler uansett er anti-woke-folk og andre tullenisser. La oss si at man er en typisk progressiv elbilkjøper og det er 50/50 mellom to merker. Da vil den personen ikke lande på merket hvor sjefen daglig spytter på alt du tror på samtidig som han lefler med tullenisser.

Her er fakta. De som lar Musks twitring påvirke bilvalget er de samme menneskene som boikoitter store merkevarer grunnet deres koblinger til f eks CCP og slaver. Jeg vet ikke hvor mange som har kansellert Disney på grunn av dette, men har ikke inntrykk av at det er veldig mange.

Men jo, det finnes også helt sikkert mennesker som ikke bryr seg spesielt mye om slaver og slik, men er mer opptatt av hva som skjer på Twitter og avbestiller Teslaen på grunn av noen tweets. Men om det er mange nok til å utgjøre noe stort problem..nja.

 

7 minutes ago, uname -i said:

Brandingen. dvs hvor mange med positivt inntrykk av Tesla har stupt hos demokratiske velgere siden Musk tok over Twitter. Å si at man ikke tror at dettte påvirker salget er enten løgn eller manglende forståelse for enkle mekanismer.

Jeg har selv flere ganger stått hos bilforhandleren og vurdert ulike modeller opp mot hverandre. Jeg har aldri latt et sjefens twitringer, eller "brandingen", avgjøre om det er den rette bilen for meg. Jeg har vurdert helt andre egenskaper de gangene jeg skal kjøpe bil.

At Teslas branding har en negativ trend blandt demokrater får så være. Spørsmålet er hvor mange av de som velger bort Telsa utelukkende på grunn av dette? Velger de for eksempel bort en bil med bedre egenskaper enn alternativet kun fordi sjefen er teit? Er de villig til å kjøpe noen mil lenger hver gang bilen skal på service bare på grunn av noen twitringer?
If so er vi nok tilbake på at dette gjerne er de samme som boikotter Disney på grunn av deres omgan med CCP og slaver.



 

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Men jo, det finnes også helt sikkert mennesker som ikke bryr seg spesielt mye om slaver og slik, men er mer opptatt av hva som skjer på Twitter og avbestiller Teslaen på grunn av noen tweets. Men om det er mange nok til å utgjøre noe stort problem..nja.

Nå svarte jeg på det der i det forrige innlegget mitt og du bare ignorerer svaret og gjentar det samme poenget. Ser det som en naturlig avslutning på den delen av debatten.

 

jallajall skrev (3 minutter siden):

Jeg har selv flere ganger stått hos bilforhandleren og vurdert ulike modeller opp mot hverandre. Jeg har aldri latt et sjefens twitringer, eller "brandingen", avgjøre om det er den rette bilen for meg. Jeg har vurdert helt andre egenskaper de gangene jeg skal kjøpe bil.

Å, du er en av de hvor reklame og markedsføring ikke virker på. Gratulerer med det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jallajall skrev (1 minutt siden):

Nei, men jeg har etterspurt i hvor stor grad det gjør utslag. Merkevare og faktiske salgstall er to veldig forskjellige ting.

80,000 biler de førte videre inn til 2023 fra 2022 må da vise vekst bort fra det folk har sagt om Tesla hele veien? De selger alle biler de produserer? Vell, ikke nå lengre. Så kan du jo fundere på årsakene til hvorfor. 

Lenke til kommentar
jallajall skrev (35 minutter siden):

Nei, men jeg har etterspurt i hvor stor grad det gjør utslag. Merkevare og faktiske salgstall er to veldig forskjellige ting.

Jeg tror det er betydelig for veldig mye av et bilkjøp er en følelsesmessig sak. Hadde det vært kun objektive kriterer så hadde ikke verden sittet med to dusin bilprodusenter og et utall av modeller.

Det er en grunn til at det brukes enormt med penger på estetikk, branding og tullete luksus. Følelser er involvert og det vet produsentene. 

Det er vanskelig å tallfeste,  men jeg tror at jevnlige og veldig offentlige kontroverser i alle mulige betente temaer har signifikant innvirkning på etterspørselen. Det er anekdotisk, men jeg kikker av og til på veldig Tesla-tro forumer og stemningen er i ferd med å mugne. En del hardcore fans står last og brast med Musken og merket, mens veldig mange synes Musk er blitt en belastning og vil skifte eller mer seriøst og objektivt vurdere konkurrentene.

Endret av uname -i
  • Liker 5
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (2 timer siden):

På generellt grunnlag: Det er ikke greit å mobbe andre. Det gjelder faktisk uansett om de har aspergers eller ei. 

Enig.

Litt om hvordan Musk har utviklet seg.
For 10-15 år siden så klarte Musk å fremstå som en nogenlunde fornuftig person med rosenrøde visjoner for miljøet og Mars. Ser man han på Youtube så klarer han å formulere koherente setninger som ga mening. God diksjon. Så ut ikke som han var "drugged-out of his-mind" 24/7. Han formulerte skarpe blogginnlegg.
Gå så og se hvordan han fremstår i dag. Det skriftlige materialet han produserer på Twitter. De totalt inkoherente digresjonene  .  Den generelle oppførselen. Hvordan miljø og Mars har måttet vike for kampen mot "woke mind virus" . Det er en stor forandring.

Kan dette mentale forfallet tilskrives Aspbergers? Noen eksperter får uttale seg. Og uansett hva de kommer frem til så er hvertfall konklusjonen at han akkurat nå ikke er i mental stand til å være CEO noe steds. Alle som har puttet penger i Tesla og ser sin formue rase fortjener at debatten tas og at styret tar grep.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
jallajall skrev (5 timer siden):

Jeg har selv flere ganger stått hos bilforhandleren og vurdert ulike modeller opp mot hverandre. Jeg har aldri latt et sjefens twitringer, eller "brandingen", avgjøre om det er den rette bilen for meg. 


Det gjelder nok de aller fleste, men Tesla er likevel i en særstilling.

Selskapet er hypet til over dørkarmen, selger middelmådige biler, og var inntil nylig verdt mer enn omtrent alle andre bilprodusenter ... sammenlagt, selv om salgene er promille i forhold til andre produsenter.

Hele "imperiet" er nærmest bygget på en personkult rundt Elon Musk, hvor svært mange har kjøpt sin Tesla på grunn av Musk (.. og selvfølgelig lave avgifter, noe som er tydelig utfra hvor selskapet selger flest biler).

Når man står i butikken, å vurderer Audi eller Ford, så levner man trolig ikke en tanke til Markus Duesmann eller Jim Farley, de fleste har trolig ikke en gang hørt om de.

Når man kjøper ny Tesla, så stiller det seg nok for svært mange litt annerledes, selv om noen sikkert kjøper bilen helt uavhengig av Musk, fordi de synes det er en vakker og velbygd bil.

Når man bygger et selskap rundt en personkult, så vil det også ha større betydning når den personen viser seg å være fullstendig idiot.

Endret av 0laf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
7 hours ago, uname -i said:

Jeg tror det er betydelig for veldig mye av et bilkjøp er en følelsesmessig sak. Hadde det vært kun objektive kriterer så hadde ikke verden sittet med to dusin bilprodusenter og et utall av modeller.

Det er en grunn til at det brukes enormt med penger på estetikk, branding og tullete luksus. Følelser er involvert og det vet produsentene. 

Følelser, ja - men ikke følelser for sjefen for selskapet. Mennesker er ikke så konsekvente som vi liker å tro. Det er veldig lett å sitte på online undersøkelser eller telefonintervjuer å svare at man mener Tesla har fått seg en smell, men når alt kommer til alt og man står der ute i butikken og skal gjøre en av sine livs dyreste investeringer tenker man fort på andre ting enn hva sjefen har gjort.

Det finnes garantert undersøkelser der ute som viser hvile kriterier folk vektlegger når de kjøper en bil, CEOs twitringer tror jeg scorer relativt lavt. Jeg tror egentlig ikke en gang de fleste vet hva Musk twitrer om. Det samme om man spør de som skal invistere noen millioner eller milliarder, for de er nok ROI og fremtidsutsikter langt mer viktig enn twitringer

At Tesla sliter nå skyldes nok primært andre ting at veldig mang mennesker velger bort Telsa på grunn av Musks twitringer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som kjøper elbiler er nok blant det mer samfunnsbevisste og engasjerte segmentet -- i snitt det motsatte av hva Musk søker å appellere til nå for tiden.
Fordi han blander politikk med business, så ville jeg som en samfunnsbevisst person vegret meg for å gi ham mer penger enn strengt nødvendig frem til han blir frisk igjen fra vrangforestilliingene indusert av misinformasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 timer siden):

Det finnes garantert undersøkelser der ute som viser hvile kriterier folk vektlegger når de kjøper en bil, CEOs twitringer tror jeg scorer relativt lavt. Jeg tror egentlig ikke en gang de fleste vet hva Musk twitrer om. Det samme om man spør de som skal invistere noen millioner eller milliarder, for de er nok ROI og fremtidsutsikter langt mer viktig enn twitringe

Jeg kan for tredje gang vise at brandingen har falt skarpt etter Twitter-oppkjøpet. Det er naturlig å tro at det har en sammenheng og at folk har fått med seg oppførselen til Musk. Men jeg føler nå at jeg diskuterer med en fyr som bare på autopilot nekter på alle sammenhenger her i verden med mindre det er bevist i høyesterett og fått et godkjent-stempel av 10 forskere utnevnt av Donald Trump selv. Hvis Putin tok over Tesla så ville du sittet her og hardnakket påstått at salgsnedgangen i Ukraina ikke hadde noe med den saken å gjøre.

Det blir for dumt så vi gjør det enkelt. Det er uenighet om hvor negative disse kontroversene er for etterspørselen. Du mener veldig lite for du lar deg aldri påvirke av hva ansiktet utad til et selskap finner på og jeg tror det er mye. Men ingen vet helt sikkert så risikoen for at det har betydelige negative konsekvenser er til stede på kort og lang sikt. Med andre ord så hiver Elon Musk seg inn i kontroverser med risiko for Tesla uten noen tenkbar oppside. Det er objektivt sett dumt. Du er enig i i det ikke sant? Gjøre noe som bare kan være negativt er dumt? Eller må jeg finne bevis for at det er dumt å gjøre dumme ting?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
0laf skrev (6 timer siden):

Når man bygger et selskap rundt en personkult, så vil det også ha større betydning når den personen viser seg å være fullstendig idiot.

Ja, så enkelt kan det sies.

I stedet for dumme meg som bruker timesvis på å hente info og forklare enkle mekanismer til en fyr fra ytre høyre som holder seg for ørene og ikke tror på noe som helst.

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
13 minutes ago, uname -i said:

Jeg kan for tredje gang vise at brandingen har falt skarpt etter Twitter-oppkjøpet. Det er naturlig å tro at det har en sammenheng og at folk har fått med seg oppførselen til Musk.

At du mener det er årsaken og sammenheng betyr ikke at det faktisk er det som er årsakssammenhengen til Teslas fall. En rekke analytikere peker på mye av årsaken er at Musk har solgt seg ned og at han ikke lenger bruker tid på Tesla og er for fokusert på Twitter, Tesla står i realiteten uten en CEO, som skaper usikkerhet som igen har ringvirkninger - pluss en del andre årsaker.

Twitter er ikke uten betydning, men er langt mindre enn hva det legges opp til her.
Selv CNN kaller det en "popular misconception" at nedgangen i stor grad er drevet av Twitter.

Hvorfor er det mer naturlig å tro at det er Musks tweets som er årsaken og ikke disse årsakene?
Hvordan kommer du frem til konklusjonene dine?

Gå ut på gata og spør 100 personer om de kan nevne noen av Musks tweets. Hvor mange tror du klarer det? De fleste vet ikke hva Musk twitrer om. De leser en headline i ny og ned, som ofte er glemt når de skal handle bil.
 

13 minutes ago, uname -i said:

Det er uenighet om hvor negative disse kontroversene er for etterspørselen. Du mener veldig lite for du lar deg aldri påvirke av hva ansiktet utad til et selskap finner på og jeg tror det er mye.

Ja jeg mener Musks tweets påvirker kun en liten andel av salget. Hva ansiktet utad finner på et ikke uten betydning, men det er likevel enorme forskjeller på hva dette ansiktet gjør og om det er relatert til produktet.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (31 minutter siden):

At du mener det er årsaken og sammenheng betyr ikke at det faktisk er det som er årsakssammenhengen til Teslas fall. En rekke analytikere peker på mye av årsaken er at Musk har solgt seg ned og at han ikke lenger bruker tid på Tesla og er for fokusert på Twitter, Tesla står i realiteten uten en CEO, som skaper usikkerhet som igen har ringvirkninger - pluss en del andre årsaker.

Hvorfor har det ført til at brandingen har gått skarpt ned hos demokrater og litt opp hos republikanere hvis det ikke har sammenheng med Twitter-kontroversene? Om det er større konkurranse eller Musk bruker for lite tid på Tesla så skulle man tro det slo rimelig likt ut hos alle grupper. Du står på at brandingen er upåvirket til tross for den åpenbare årsakssammenhengen, til tross for undersøkelser(nå vist deg for FJERDE gang) og til tross for at du gjennom mange innlegg har unnlatt å komme med en eneste alternativ årsakssammenheng som kan forklare de tallene. Kan du ikke bare innrømme at du tar feil i steden for å bare gang på gang sementere inntrykket man har av ytre høyres kognitive evner?

Så går du til neste skanse hvor du prøver å innbille folk at OK, brandingen har gått ned, men nå har det putselig ingenting å si. Med andre ord om det er 100% eller 0% av kjøperne som har et positivt inntrykk av Tesla så spiller det ingen signifikant rolle for etterspørselen. Det er umulig å skjønne at noen kan mene noe sånt.  Det er stikk i strid med hva produsentene selv faktisk gjør gjennom store markedsføringsbudsjetter. Det er stikk i strid med hva eksperter på området mener. Men du vet selvfølgelig bedre enn alle andre.

Har du reflektert over hvorfor ingen andre bilprodusenter hiver seg inn i alle mulige kontroverser? Tror du det er tilfeldig?

 

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...