Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Helårsdekk til Land Rover Defender


Dassen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har BFGoodrich All Terrain T/A KO2 på min HJ60 og er veldig fornøyd, de fungerer veldig godt på veien og utenfor veien, slitesterke, støysvake og retningsstabile.

De er merket med snow/mud og har alpesymbolet, husk at helårsdekk ikke er en fullgod erstatning for vinterdekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
El burro skrev (38 minutter siden):

Jeg har BFGoodrich All Terrain T/A KO2 på min HJ60 og er veldig fornøyd, de fungerer veldig godt på veien og utenfor veien, slitesterke, støysvake og retningsstabile.

De er merket med snow/mud og har alpesymbolet, husk at helårsdekk ikke er en fullgod erstatning for vinterdekk.

Takk for konkret tips. Bilen er ikke en "daily", så den står i garasje store deler av vinteren.

Lenke til kommentar

Men de er fortsatt ikke vinterdekk, og selv billige vinterdekk vil være bedre enn helårsdekk med vintersymbol.
Så om du er avhengig av bilen så er det en fordel med 2 sett dekk.

Jeg skal ha slike helårs neste gang jeg kjøper dekk, da jeg ikke må kjøre på de verste dagene.
Høyest på listen akkurat nå er falken wildpeaks at3w, med BFgoodrich på andre plass. 

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (9 timer siden):

Jeg trodde hele poenget med det merket var at de skulle være ordentlige vinterdekk, i motsetning til M+S?

Det er bare svært lave krav til fremdriftsgrep på snø. Så fortsatt så er kravene så lave at det sier lite og ingenting om hvor bra det er på vinterføre.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (3 timer siden):

Det er ikke så vanskelig å anbefale BF Goodrich All Terrain, men jeg har ikke lyst til å begi meg ut på å anbefale en størrelse. Jeg spurte for å finne ut hvor man kan få tak i den størrelse du vil ha.

Ser ut som 265/75/16 er en god strl. for puma. 

Lenke til kommentar

Falken WILDPEAK A/T AT3WA LT265/75 R16

Kan også se ut til å være et bra dekk for bruk på veg. Det har også Three Peak Mountain Snow Flake (3PMSF) og M+S merking.

Er 265/75-16 det som står i vognkortet. Om ikke så kan du bruke www.dekkalkulator.com for å sjekke om omkretsen stemmer innenfor +-5%.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...