Gå til innhold

Onedrive på server 2012 R2?


Anbefalte innlegg

Hei, har windows server 2012 R2 som har en filmappe jeg ønsker synkronisert mot Onedrive. Det står på Microsoft sine sider at Onedrive støtter 2012 R2, men når jeg laster ned onedrive-appen får jeg beskjed om at windows 10 eller 11 er påkrevd.

Noen som har vært borti noen løsning på dette? Alle svar jeg har funnet på MS community påstår at det fungerer, men får ikke til her...

Alternativt har jeg en Win10 maskin tilkoblet nettverket med nevnte server. Server er mappet opp som F:. Kan jeg synce F:/filer/denne-mappen ved hjelp av Onedrive, så jeg får den synkronisert og tilgjengelig på alle mine andre maskiner?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Andreaz69 skrev (På 24.4.2022 den 0.00):

Alternativt har jeg en Win10 maskin tilkoblet nettverket med nevnte server. Server er mappet opp som F:. Kan jeg synce F:/filer/denne-mappen ved hjelp av Onedrive

Nope, OneDrive støtter kun sync fra lokal disk. Du må eventuelt bruke et annet verktøy for å synce mellom serveren og Win10 og så synce med OneDrive der. Vil ikke anbefale det da det fort kan bli krøll. Hvis du vil laste opp alle filene på serveren din i én jafs kan Guide to migrating file shares to OneDrive, Teams, and SharePoint være en mulighet.

I følge en annen artikkel fra Microsoft så fremstår det som at Windows Server 2012 R2 er supportert men det aner meg at den artikkelen ikke er oppdatert (selv om den har med info om at Win7, 8, 8.1 ikke er supportert). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...