Gå til innhold

Er det vanskelig å nedgradere til Win10?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 hours ago, Svein M said:

I utgangspunktet så går vel utviklingen fremover til noe bedre, men det er ikke sikkert at alle vil mene at den nye er bedre enn den gamle. Win11 er forskjellig fra Win10, og det er ikke sikkert at alle endringene er til det bedre for alle brukere. Også er det et poeng at mange er godt kjent med Win10, så Win11 blir mer uvant. Muligens kan det være mer feil på Win11 i starten, men det er vel begynt å bli fikset nå.

Her er noe omtale av forskjeller på Win10 og Win11:

Difference Between Windows 11 and Windows 10 - GeeksforGeeks

Windows 11 vs. Windows 10: Should you upgrade? | Digital Trends

Windows 11 vs. Windows 10: Major Differences You'll Want to Know - CNET

Artikkelen på GeeksforGeeks:

6. Gaming upgrades

Windows 11 has dedicated features for gaming like Direct Storage and Auto HDR for improving graphics quality.

Husker ikke å ha hørt om dette før. Virker disse ytelsesforbedringene på over 5 år gamle spill?

Jeg har noen spill som er rundt tjue år gamle. Det er en utfording å få dem til å fungere i W10, W11 blir sikkert enda vanskeligere. 

 

 

1 hour ago, vidor said:

Microsoft har hatt en del versjoner av Windows man helst glemmer, sånn som Me, Vista og 8.x

Windows 3 og 3.1: Prøvde dem aldri.

Windows 95: Var noe dritt men alle var fornøyde.

Windows 98: Ganske dårlig men folk likte det godt.

Windows 98 SE: Bra for sin tid (føles rart å si det nå).

Windows ME: Katastrofe. En oppgradering fra ME kunne vært kulepenn og papir.

Windows 2000: Knallgodt system, folk rapporterte at systemet deres stod på i mange uker i strekk uten reboot eller kræsj. Noe som var uhørt på den tiden. Til dags dato det peneste Windows.

Windows XP: Innertier. Videreutvikling av 2k.

Windows Vista: Nesten ingen ville ha det. Nestenkatastrofe.

Windows 7: Den siste innertieren.

Windows 8 og 8.1: Hva var dette??? Katastrofe 2.

Windows 10: Meget bra men ikke innertier.

Windows 11: Skeptisk. Er det virkelig Windows?

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar
Helm skrev (2 timer siden):

6. Gaming upgrades

Windows 11 has dedicated features for gaming like Direct Storage and Auto HDR for improving graphics quality.

Husker ikke å ha hørt om dette før. Virker disse ytelsesforbedringene på over 5 år gamle spill?

Jeg har noen spill som er rundt tjue år gamle. Det er en utfording å få dem til å fungere i W10, W11 blir sikkert enda vanskeligere. 

Jeg vil tro at direct storage brukes kun om spillet støtter det, og det er nok snakk om nye spill.

Auto HDR kjenner jeg ikke så godt til, men det har vel mest nytte om en har en HDR skjerm vil jeg tro. Det omtales her: Auto HDR guide: How and why to use Windows 11's new gaming feature | PCWorld

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Helm skrev (5 timer siden):

Windows 7: Den siste innertieren.

Windows 8 og 8.1: Hva var dette??? Katastrofe 2.

Windows 10: Meget bra men ikke innertier.

Windows 11: Skeptisk. Er det virkelig Windows?

Enig i at Windows 8 var en katastrofe. De fikset litt av det året etter med 8.1. Og ikke så lenge etter det med Windows 10 som ligger nærmere Windows 7 igjen på brukergrensesnittet. Jeg bruker å slå av dynamiske fliser i Windows 10 så oppstart menyen ligner mer på tradisjonell måte med icon og navn for hvert program. Har navngitt den første samlingen som "Favoritter" for å ligne på Windows 11.

Føler at Windows 10 og 11 er ganske like i brukergrensesnitt. Med Windows 11 har de prøvd å rydde opp i menyen og pynte litt på designet.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...