Gå til innhold

Baldur's Gate 3 slippes i 2023, etter over 2 år i Early Access


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jarde skrev:

Helt sykt å ha et spill i early access så lenge

Fordelen for oss som klarer å holde oss unna er at spillet kommer til å være svært bra på release. Vel, forhåpentligvis... Jeg skjønner ikke appellen med å spille early access. De få gangene jeg har prøvd så har det bare vært en irriterende opplevelse. Bedre å vente... Masse annet moro å spille/lese/se på i mellomtiden :)
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nicci NO skrev (37 minutter siden):
Jarde skrev (1 time siden):

Helt sykt å ha et spill i early access så lenge

Fordelen for oss som klarer å holde oss unna er at spillet kommer til å være svært bra på release. Vel, forhåpentligvis... Jeg skjønner ikke appellen med å spille early access. De få gangene jeg har prøvd så har det bare vært en irriterende opplevelse. Bedre å vente... Masse annet moro å spille/lese/se på i mellomtiden :)

Og når endelig spillet kommer så er man smålei av å spille det 🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syntes BG3 var kjempekult fra første release.

Har kommet langt siden den tid.

Spilte kun langt 1 gang, før sorcerer klassen ble sluppet. Prøve klasser litt etter det, men sparer et skikkelig dypdykk fram til det blir sluppet.

Har utelukkende gode tanker om dette spillet.

Larian er et fantastisk studio som lager glimrende gode spill. Baldur's Gate 3 kunne ikke vært i bedre hender.

Spilte 1eren når det kom. Spilte 2eren når det kom, kommer til å kose meg med 3eren og

  • Liker 1
Lenke til kommentar
neutral22 skrev (1 time siden):

Syntes BG3 var kjempekult fra første release.

Har kommet langt siden den tid.

Spilte kun langt 1 gang, før sorcerer klassen ble sluppet. Prøve klasser litt etter det, men sparer et skikkelig dypdykk fram til det blir sluppet.

Har utelukkende gode tanker om dette spillet.

Larian er et fantastisk studio som lager glimrende gode spill. Baldur's Gate 3 kunne ikke vært i bedre hender.

Spilte 1eren når det kom. Spilte 2eren når det kom, kommer til å kose meg med 3eren og

En ting jeg har lurt veldig på når det gjelder BG3 er tone. Jeg elsker Larian, og mixen av seriøst og tullete innhold i Original Sin 1/2, men noe av det som gjorde Baldurs Gate så bra var at det var for det meste seriøs fantasy (med ett relativt hederlig unntak i Minsc & Boo

Hvordan er tonen i BG3? Holder de på sin egen tullete tone? Eller går de i en mer seriøs retning? Jeg håper egentlig på det siste, men jeg kommer til å spille det uansett.

Endret av BeThomas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, BeThomas said:

En ting jeg har lurt veldig på når det gjelder BG3 er tone. Jeg elsker Larian, og mixen av seriøst og tullete innhold i Original Sin 1/2, men noe av det som gjorde Baldurs Gate så bra var at det var for det meste seriøs fantasy (med ett relativt hederlig unntak i Minsc & Boo

Hvordan er tonen i BG3? Holder de på sin egen tullete tone? Eller går de i en mer seriøs retning? Jeg håper egentlig på det siste, men jeg kommer til å spille det uansett.

Samme spørmål har jeg, syns orignal sin 1 var litt vel tullete, var så mye fleip at hele "verden er i fare" main questen ikke virket så virkelig. Litt som om Saving private ryan hadde innslag av jim carry's ace Ventura.  Litt vel drastiske forskjeller.

Syns 2eren hadde roet ned humoren til passe nivå. Men er vel fremdeles for "light hearted" for BG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jarde skrev:

Helt sykt å ha et spill i early access så lenge

Handler litt om at de ønsker å utvikle storien og spill mekanikken sammen med spillerne. Dette er veldig inspirert av D&D, så er ikke en selvfølge det fungerer bra som et pc-spill. De har endret veldig mye i forhold tilbakemeldingene fra spillerne.
Lenke til kommentar
18 hours ago, BeThomas said:

En ting jeg har lurt veldig på når det gjelder BG3 er tone. Jeg elsker Larian, og mixen av seriøst og tullete innhold i Original Sin 1/2, men noe av det som gjorde Baldurs Gate så bra var at det var for det meste seriøs fantasy (med ett relativt hederlig unntak i Minsc & Boo

Hvordan er tonen i BG3? Holder de på sin egen tullete tone? Eller går de i en mer seriøs retning? Jeg håper egentlig på det siste, men jeg kommer til å spille det uansett.

Dessverre bærer det fremdeles preg av Larians tullete tone. Det er litt mer seriøst enn de pleier å levere, men det er fremdeles ikke kjempebra skrevet. Men det er jo år og dag siden vi sist hadde et velskrevet RPG, så det er jo ikke noe verre enn andre nyere rollespill. Selv Obsidian klarer jo ikke skrive bra historier og karakterer lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
radiohodet skrev:
18 hours ago, BeThomas said:

En ting jeg har lurt veldig på når det gjelder BG3 er tone. Jeg elsker Larian, og mixen av seriøst og tullete innhold i Original Sin 1/2, men noe av det som gjorde Baldurs Gate så bra var at det var for det meste seriøs fantasy (med ett relativt hederlig unntak i Minsc & Boo

Hvordan er tonen i BG3? Holder de på sin egen tullete tone? Eller går de i en mer seriøs retning? Jeg håper egentlig på det siste, men jeg kommer til å spille det uansett.

Dessverre bærer det fremdeles preg av Larians tullete tone. Det er litt mer seriøst enn de pleier å levere, men det er fremdeles ikke kjempebra skrevet. Men det er jo år og dag siden vi sist hadde et velskrevet RPG, så det er jo ikke noe verre enn andre nyere rollespill. Selv Obsidian klarer jo ikke skrive bra historier og karakterer lenger.

Jeg har nå iallefall kost meg i hel med Både Kingmaker og Wrath of the Righteous fra Owlcat. Selv om ingen av de er perfekte spill, så er historien og ikke minst partymedlemmene strålende skrevet. Og de tar seg selv og historien seriøst. Muligens med unntak av ett visst tentakkelquest i Kingmaker, men der kommer en i kontakt med Fey, så da må ting bli litt sprøtt :D
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nwader skrev:
Jarde skrev (6 minutter siden):

Helt sykt å ha et spill i early access så lenge

Escape from Tarkov har vært i betalt beta siden 2017..

Har ikke spilt Tarkov, men er ikke det nesten det samme som skjedde med pubg? Nesten hele spillet var ferdig ved early access og seinere oppdatert de spillet (grafisk, design endringer, osv) hvor det da ble relaunched.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...