Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får man toll på black widow eksos?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SanderMa skrev (På 21.4.2022 den 20.27):

Har tenkt å kjøpe eksos potte til YZF r125 fra black widow, men lurer på om det blir toll. 

Det er lettere for folk å hjelpe hvis du linker til produktet du ønsker å kjøpe.

Du bør sende de en mail og spørre hvilket fraktselskap de bruker på forsendelser til Norge. De tar 35GBP for frakt til Norge. 

 

sedsberg skrev (På 21.4.2022 den 20.58):

25% Mva og gebyrene kan variere opp til kanskje 500,- avhengig av transportselskap. Posten/Bring tror jeg tar rundt 170,- eller noe.

Vil tippe rundt 3300,- til 3600,-

Edit: Pluss evt. frakt selvsagt!

 

Posten tar 149kr for forenklet fortolling når vareverdi og frakt er fra 350 til 3000kr.

Pluss evt. frakt er IKKE riktig.

vare + frakt = momspliktig verdi.

 Potte + frakt = 2500kr + 25% MVA + Forenklet fortolling = 3274kr.

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (På 22.4.2022 den 8.10):

Street legal potte? Eller blir det enda en 125ccm som bråker som et helvete, og setter absolutt ALLE mc'er i et dårlig lys?

Det som virkelig setter MC'er i dårlig lys vil jeg si er disse 50+ år gamle mannfolka med en identitetskrise og Harley eller tilsvarende cruicer sytkler uten lyddemper, som og gjerne setter av en bilalarm eller to hver gang de kjører forbi en parkeringsplass.  Forstår ikke hvordan de ikke blir flau når en kjører rundt slik. Men er jo enig i at det er plagsomt med disse bråkete 125cc syklene og, men det blir på en litt annen skala som ikke helt klarer å sette av bilalarmer.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, NortonM said:

Frakten skal legges til før MVA, ikke etter.

 

Hvis han har oppgitt prisen med frakt så er det nettopp det som blir gjort.

Edit: Grunnen til at jeg skrev "pluss evt frakt" var ikke for å være 1000% flisespikkernøyaktig men for å gjøre ham oppmerksom på at han også må regne med frakt og at denne kan bli svært høy.

Prisen blir umulig å beregne nøyaktig uansett så det er ingen vits å slå opp heeeeeeelt nøyaktige priser.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (På 21.4.2022 den 20.54):

Ikke toll men moms og muligens fortollingsgebyr.

Muligens fortollingsgebyr? Eneste som ikke har fortollingsgebyr er EMS frakt. Da er fortollingsgebyret inkludert. Alle som tar fortollingsjobben tar en liten sum  for jobben.

sedsberg skrev (På 21.4.2022 den 20.58):

25% Mva og gebyrene kan variere opp til kanskje 500,- avhengig av transportselskap. Posten/Bring tror jeg tar rundt 170,- eller noe.

Vil tippe rundt 3300,- til 3600,-

Edit: Pluss evt. frakt selvsagt!

Hvem tar 500kr? DHL kan finne på å kreve for lagring. DHL er de verste. Undekant av 300kr. Fedex tok 150kr og UPS tok 150kr sist jeg  brukte dem. UPS har sikkert økt prisen da det er noen år  siden sist jeg brukte  dem. Posten tar 149k. Ikke 170kr.

sedsberg skrev (På 21.4.2022 den 21.24):

Merk at frakt kan bli grisedyrt på slike ting. Tror jeg betalte nesten 3000,- i frakt for eksos til min motorsykkel.

Hadde du gått inn på siden til Black Widow så ser du at de tar 35 GBP, det er 400kr.

sedsberg skrev (10 minutter siden):

Hvis han har oppgitt prisen med frakt så er det nettopp det som blir gjort.

Prisene på YZF-R 125 potter ser ut som å ligge mellom 160 og 250 GBP + 35 GBP i frakt.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, NortonM said:

Hvem tar 500kr? DHL kan finne på å kreve for lagring. DHL er de verste. Undekant av 300kr. Fedex tok 150kr og UPS tok 150kr sist jeg  brukte dem. UPS har sikkert økt prisen da det er noen år  siden sist jeg brukte  dem. Posten tar 149k. Ikke 170kr.

Derfor jeg skrev rundt 170,-. 21kr feil. Noe jeg vil si er ubetydelig når totalprisen er flere tusen kroner.

Totaldistribusjon tok ca. 500,- for fortolling. 200,- i lagergebyr, 200,- i fortollingsgebyr og 100,- i faktureringsgebyr. Tror de er konkurs nå. Merkelig nok.

Lenke til kommentar

 

NortonM skrev (3 timer siden):

Det er lettere for folk å hjelpe hvis du linker til produktet du ønsker å kjøpe.

Du bør sende de en mail og spørre hvilket fraktselskap de bruker på forsendelser til Norge. De tar 35GBP for frakt til Norge. 

 

 

Posten tar 149kr for forenklet fortolling når vareverdi og frakt er fra 350 til 3000kr.

Pluss evt. frakt er IKKE riktig.

vare + frakt = momspliktig verdi.

 Potte + frakt = 2500kr + 25% MVA + Forenklet fortolling = 3274kr.

Har sendt epost til blackwidow.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...