Gå til innhold

Beholde gamle vilkår med ny mobil (telia)?


Anbefalte innlegg

Vurderer å bytt ut min snart 4 år gamle telefon mot en ny. Vurderer å binde meg i 12 måneder hos telia for å få best pris på telefonen. Er kunde og er fornøyd med mitt telia x abonnement. Jeg har imidlertid "gamle" telia X. Det vil si at jeg har ubegrenset med hastighet  før de skrur hastigheten ned etter 100 GB brukt data. Nå får jeg hastighet opp til 1000 mbit/s. Jeg betaler 549 i måneden for dette. I den nye avtalen kan  man velge telia x Normal, Rask eller Max.  Mitt abonnement tilsvarer max som nå koster 699. Altså en økning på 150 kroner i forhold til nå. Hvis jeg velger rask får jeg abonnementet til samme pris, men bare opp til 200 mbit/s i hastighet. Altså en kraftig nedgradering i forhold til dagens avtale. En ting er hastigheten som kanskje ikke er så farlig. 200 mbit/sek er mye,  men jeg har også tvilling sim og data simkort. Hvert ekstra simkort koster meg nå 30 kroner, men i den nye avtalen koster det 89 kroner pr ekstra simkort. 

Jeg er redd for at en 12 månenders avtale kan gjøre at jeg må betale mer for mindre. Noen som vet? Jeg forsøkte å spørre kundeservice, men fikk ikke skikkelig svar. Han sa bare at 200 mbit/s er bra nok for de fleste, og maste om hvor bra telefonen jeg var interessert i er. Jeg oppfattet det derfor som at jeg vil miste det abonnementet jeg har nå hvis jeg tegner ny 12 måneders avtale.  Da får jeg mindre data og må betale mer. 

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer sikkert at du kan få dårligere vilkår når du avtaler en ny avtale. Du får høre om de tilbyr å beholde vilkår.

Når det gjelder hastighet så ser jeg at 20 mbit/s er hastigheten på Telia X Normal abonnementet. Som jeg vil tro holder for de fleste.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
On 4/21/2022 at 1:42 PM, Tullballj said:

Vurderer å bytt ut min snart 4 år gamle telefon mot en ny. Vurderer å binde meg i 12 måneder hos telia for å få best pris på telefonen. Er kunde og er fornøyd med mitt telia x abonnement. Jeg har imidlertid "gamle" telia X. Det vil si at jeg har ubegrenset med hastighet  før de skrur hastigheten ned etter 100 GB brukt data. Nå får jeg hastighet opp til 1000 mbit/s. Jeg betaler 549 i måneden for dette. I den nye avtalen kan  man velge telia x Normal, Rask eller Max.  Mitt abonnement tilsvarer max som nå koster 699. Altså en økning på 150 kroner i forhold til nå. Hvis jeg velger rask får jeg abonnementet til samme pris, men bare opp til 200 mbit/s i hastighet. Altså en kraftig nedgradering i forhold til dagens avtale. En ting er hastigheten som kanskje ikke er så farlig. 200 mbit/sek er mye,  men jeg har også tvilling sim og data simkort. Hvert ekstra simkort koster meg nå 30 kroner, men i den nye avtalen koster det 89 kroner pr ekstra simkort. 

Jeg er redd for at en 12 månenders avtale kan gjøre at jeg må betale mer for mindre. Noen som vet? Jeg forsøkte å spørre kundeservice, men fikk ikke skikkelig svar. Han sa bare at 200 mbit/s er bra nok for de fleste, og maste om hvor bra telefonen jeg var interessert i er. Jeg oppfattet det derfor som at jeg vil miste det abonnementet jeg har nå hvis jeg tegner ny 12 måneders avtale.  Da får jeg mindre data og må betale mer. 

99,9% sikkert at du er riktig. Ønsker du tlf. med rabatt sikkert mister du gamle avtalen. Dette funker begge veien, om du ikke ønsker rabatt på tlf. kan du binde seg for 1år og få rabatt på abonnement (tror du kan få minst 25% i den siste, kanskje med noen tillegg goodies hvis du er høflig og handler bra.) - men sikkert de vil tar deg bort fra den gamle avtale.

Lenke til kommentar
On 4/21/2022 at 6:42 PM, Bäcker said:

Spør Telia en gang til. Det er forskjeller mellom de forskjellige kundebehandleren når det gjelder kompetanse. Hvordan jeg vet? Jo, jeg har vært kunde hos dem i 28 (!) år.

prøv å ringe her 23 88 96 38. de er ansvarlig for å beholde kunder. du får ikke mye ut fra vanlig kundebehandler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...