Gå til innhold

Kostbar luksus: BMW lanserer i7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bojangles skrev (4 timer siden):

Ja vi venter og ser hva de klarer. Uansett er det jo vanskelig og unngå latter og raljering rundt grillen til dagens Bmw. Utifra bildene virker bilen sedat og kjedelig, bortsett fra den latterlige grillen naturligvis. 

Grillen på de nye BMWene er faktisk for liten i virkeligheten. Den ser mye større ut på bilder enn den faktisk er (sa brura).

Det er verre med det Kia (eller hvilket asiatisk merke det er som har lignende design) de forsøker å kopiere med de syltynne LED-lysene øverst og kjempestore hull til tåkelys/fjernlys/fake luftinntak rett under.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
(not the real) Dr. Bombay skrev (8 timer siden):

Grillen på de nye BMWene er faktisk for liten i virkeligheten. Den ser mye større ut på bilder enn den faktisk er (sa brura).

Det er verre med det Kia (eller hvilket asiatisk merke det er som har lignende design) de forsøker å kopiere med de syltynne LED-lysene øverst og kjempestore hull til tåkelys/fjernlys/fake luftinntak rett under.

Hyundai Kona er den første bilen jeg kan huske adapterte disse super slimme frontlysene. spacer.png
-

Virker som vi er i ferd med å få en ny trend. Audi også går for en sånn variant med nye A6, der signaturlys er smale og de lysfunksjonene som ikke får plass i lyktene skjules i en adskilt lykt under.
spacer.png

Cadillac
2022-Cadillac-Lyriq-2-1.jpg

Citroen
2022-Citroen-C5X-00-1024x555-1.jpgMitsubishi
2022-Mitsubishi-Outlander-73-SUV-CarScoo

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bojangles skrev (14 timer siden):

Ja vi venter og ser hva de klarer. Uansett er det jo vanskelig og unngå latter og raljering rundt grillen til dagens Bmw. Utifra bildene virker bilen sedat og kjedelig, bortsett fra den latterlige grillen naturligvis. 

Kan se ut som bevertennene er i ferd med å bli gjennomført over hele linja hos BMW. i4, iX og nå i7.. 😁

Du slipper å se dem fra førerplass da og både i4 og iX har fått mye skryt fra Motor. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Langt bedre enn iX, liker fasongen og linjene godt - men roter det til i front igjen. 

Med de avanserte sensorene denne er utstyrt med vil nivå 3 selvkjøring bli mulig i denne rimelig kjapt vil jeg tro, går jo fort nå som tyskerne er inne i bildet. Vil utvilsomt bli den mest avanserte bilen når det kommer til selvkjøring.

Spent på å prøvekjøre! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt (lite?) overrasket over hvor følsomme og sensitive folk er om BMW grillen. Er det er dette som avgjør om du vil kjøpe denne bilen eller ei, har du misforstått og er neppe en del av kundegruppen over potensielle kjøpere uansett. 

Synes selv ikke grillen ser elegant ut, men er en såpass "liten" og banale detalj som ikke trenger noe fokus. 

Lenke til kommentar

Håper BMW innser behovet for skikkelige seter og fortsetter å tilby de vanlige 7-serie forsetene. IX-setene er en skuffelse.

Prisen er omtrent på nivå med dagens 7-serie, som har en drivstofftank på 70 liter (som gir mulighet ti»må kjøre 1000 km før neste tanking). Dette er biler som vanligvis kjøres langt på autobahn hver dag, så litt underlig at BMW ikke tilbyr større batterier. Det er en grunn til at MB gjør dette på EQS.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

WLTP rekkevidde er jo totalt uinteressant for Autobahn cruiser som skal bringe Fritz og sjåføren raskt til møte i nabobyen.

Med 150 km/t maxfart og 130 km/t snittfart så kan jeg se herfra at det er for mye frontareal til å få noe bra rekkevidde.

Jeg vil gjerne se tester som dette
https://nextmove.de/beitrag/autobahn-test-audi-e-tron-against-the-rest-of-the-ev-world/

 

nextmove-Verbrauchstest-range-at-150-kph.thumb.png.66d1ed044c95918f9311c47a0abfe553.png

(Legg merke til at dette er den gamle drivlinjen til Tesla, ikke Raven)

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, keramikklampe said:

Litt (lite?) overrasket over hvor følsomme og sensitive folk er om BMW grillen.

Det plager ikke meg så mye, jeg slipper BMW-er forbi så fort jeg kan. Men denne moten med lysende "tversoverstriper" foran og bak synes jeg er en uting. Så det er bra at BMW har droppet det. Baklyktene når ihvertfall ikke helt sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
J-Å skrev (15 minutter siden):

Det plager ikke meg så mye, jeg slipper BMW-er forbi så fort jeg kan. Men denne moten med lysende "tversoverstriper" foran og bak synes jeg er en uting. Så det er bra at BMW har droppet det. Baklyktene når ihvertfall ikke helt sammen.

Lysende tversoverstriper er en uting, enig. Spesielt fremme. Bak finnes det noen få modeller som får det til, feks fra Porsche, men som oftest blir det bare jålete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

WLTP rekkevidde er jo totalt uinteressant for Autobahn cruiser som skal bringe Fritz og sjåføren raskt til møte i nabobyen.

Med 150 km/t maxfart og 130 km/t snittfart så kan jeg se herfra at det er for mye frontareal til å få noe bra rekkevidde.

Jeg vil gjerne se tester som dette
https://nextmove.de/beitrag/autobahn-test-audi-e-tron-against-the-rest-of-the-ev-world/

 

nextmove-Verbrauchstest-range-at-150-kph.thumb.png.66d1ed044c95918f9311c47a0abfe553.png

(Legg merke til at dette er den gamle drivlinjen til Tesla, ikke Raven)

 

Klart dere er mange som lurer på om Kona har lengre rekkevidde enn Tesla S

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (1 time siden):

WLTP rekkevidde er jo totalt uinteressant for Autobahn cruiser som skal bringe Fritz og sjåføren raskt til møte i nabobyen.

Med 150 km/t maxfart og 130 km/t snittfart så kan jeg se herfra at det er for mye frontareal til å få noe bra rekkevidde.

Jeg vil gjerne se tester som dette
https://nextmove.de/beitrag/autobahn-test-audi-e-tron-against-the-rest-of-the-ev-world/

 

nextmove-Verbrauchstest-range-at-150-kph.thumb.png.66d1ed044c95918f9311c47a0abfe553.png

(Legg merke til at dette er den gamle drivlinjen til Tesla, ikke Raven)

 

De der føles som ukomfortable billigbiler, sett bortifra E-Tron som nå begynner å dra på årene. 

Av bilene på lista er E-Tron den desiderte AB vinneren, uten tvil. Du skal nemlig sitte inni der i 150 også.

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
OPV skrev (2 timer siden):

Håper BMW innser behovet for skikkelige seter og fortsetter å tilby de vanlige 7-serie forsetene. IX-setene er en skuffelse.

Prisen er omtrent på nivå med dagens 7-serie, som har en drivstofftank på 70 liter (som gir mulighet ti»må kjøre 1000 km før neste tanking). Dette er biler som vanligvis kjøres langt på autobahn hver dag, så litt underlig at BMW ikke tilbyr større batterier. Det er en grunn til at MB gjør dette på EQS.

Enig, og veldig mange BMW folk tenker det samme. Det var en skuffelse da de valgte å følge strømmen og gjøre ting knappeløst og "cleant". Ga ikke et BMW intrykk i det hele tatt, jeg satte meg rett fra iX i en X5 45e - kan ikke sammenlignes. X5 er en luksusbil i forhold.

At de nå tar designet etpar knepp ned og leverer (etter alt jeg kan dømme) de normale setevalgene er supert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...