Gå til innhold

Wrath of the Lich King kommer til World of Warcraft Classic i 2022


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gunfreak skrev (8 minutter siden):

Hva er poenget med WOW classic, om de foretter å legge til gamle utgivelser? 

Er ikke noe av poenget at det skal være så likt som mulig som WOW var når det var nytt?

Money, money, money.. Folk slutter vell å spille når de har gjort ferdig alle dungeons og fått full high-end gear. Så for at folk skal fortsette å spille og betale så må de vell bare gjøre det slik.. Jeg slutta med WoW classic med en gang jeg fikk høre Burning Crusade skulle komme..

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Gunfreak said:

Hva er poenget med WOW classic, om de foretter å legge til gamle utgivelser? 

Er ikke noe av poenget at det skal være så likt som mulig som WOW var når det var nytt?

Poenget er at for mange av oss som spilte i starten så var vanilla->tbc->wotlk the holy trinity, etter det ble det ganske så drit og noe helt annet enn hva vi likte med wow. Mye av det som man ikke likte startet i wotlk, men den hadde fortsatt følelsen av hva warcraft var for mange av oss og hadde ikke enda gått balls deep på det som senere ødela wow for mange av oss.

Derfor er det et poeng med wotlk classic. Det er også derfor private wow servere enten er vanilla, tbc eller wotlk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
shockorshot skrev:
16 minutes ago, Gunfreak said:

Hva er poenget med WOW classic, om de foretter å legge til gamle utgivelser? 

Er ikke noe av poenget at det skal være så likt som mulig som WOW var når det var nytt?

Poenget er at for mange av oss som spilte i starten så var vanilla->tbc->wotlk the holy trinity, etter det ble det ganske så drit og noe helt annet enn hva vi likte med wow. Mye av det som man ikke likte startet i wotlk, men den hadde fortsatt følelsen av hva warcraft var for mange av oss og hadde ikke enda gått balls deep på det som senere ødela wow for mange av oss.

Derfor er det et poeng med wotlk classic. Det er også derfor private wow servere enten er vanilla, tbc eller wotlk.

Enig med deg her. Cataclysm drepte alt jeg hadde av entusiasme for spillet, så jeg avslutter nok etter WotLK denne gangen også.
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Hva er poenget med WOW classic, om de foretter å legge til gamle utgivelser? 

Er ikke noe av poenget at det skal være så likt som mulig som WOW var når det var nytt?

De driver vel med dette for å tjene mest mulig og til slutt er vel "classic" på dagens nivå !
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:

Hva er poenget med WOW classic, om de foretter å legge til gamle utgivelser? 

Er ikke noe av poenget at det skal være så likt som mulig som WOW var når det var nytt?

Er vel det at man kan hoppe mellom expansions og velge om man kun vil spille classic wow eller wotlk classic. Problemet er da at man splitter opp playerbasen.
Lenke til kommentar
On 4/20/2022 at 3:45 PM, Gunfreak said:

Hva er poenget med WOW classic, om de foretter å legge til gamle utgivelser? 

Er ikke noe av poenget at det skal være så likt som mulig som WOW var når det var nytt?

For min del så handler det ikke om å gjenoppleve Vanilla, The Burning Crusade og/eller Wrath of the Lich King.

For meg handler det om at spillet har gradvis fra og med 3.3.5a som var siste offisielle patch/versjon av Warth of the Lich King gradvis gått bort ifra det jeg liker med spillet.

Jeg har ikke noe imot Cataclysm, Mists of Pandaria osv. osv. i seg selv. Mange ting med de nyere utvidelsene som gjør det til et bedre spill. Det som gradvis forsvant fra og med WotLK 3.3.5a og da spesielt fra og med Catacylsm er det sosiale aspektet i spillet. For meg så liker jeg MMO-er når de legges opp til å være et sosialt spill og ikke bare et stort online spill.

Jeg spiller nå utelukkende classic, og det til tross for at jeg har spilt det før så man skulle jo tro innholdet ble noe kjedelig, men jeg synes det å være i classic er mye bedre enn det å være i Retail. Når det ikke er noen LFD/LFR, det er ikke portaler som kan kaste deg hit dit og overalt på to sekunder. Det er ikke noe cross-realm ditt, og cross-realm datt så tvinges de som spiller til å være langt mer sosiale fordi de fleste som spiller kommer seg ingen vei uten å måtte kommunisere med andre og når folk må kommunisere så skapes det bånd.

Nå har jeg flere karakterer på level 60 i Vanilla, og jeg har flere på level 70 i TBC: Classic og hver av de som jeg har tatt fra level 1-70 så møter du nye folk og tro det eller ei du vil støte på de flere ganger og alle synes faktisk det er hyggelig når man møter på hverandre igjen. En Rogue jeg questet med i 2 timer på level 20 skumper jeg plutselig borti igjen på level 50 og det er liksom ikke et spørsmål en gang, selvsagt så skal vi ut på en nytt 2 timers eventyr denne gangen også. Det å gjøre dungeons er en sosial affære, det langt mindre meningsløs button mashing i Classic så folk har tid til å skrive i chatten underveis og når du finner folk du liker så blir de lagt til på vennelista så man kan ta flere dungeons sammen senere. Vennelista mi fyller seg opp med nye folk nærmest ukentlig i Classic.

Jeg kan ikke huske sist jeg la til noen på vennelista mi i Retail, og jeg har spilt alle nye expansions også, til og med Shadowlands selv om der stoppet jeg så fort jeg ble level 60 fordi jeg ville rett tilbake til Classic istedenfor. Tilsvarende i Retail er jo fullstendig hjernedødt og helt uten sosiale aspekter. Du kan fise igjennom så og si alle quests solo helt uten problemer, du har egentlig ingen grunn til å spille med andre, og skal du ta å farme litt world quests eller rares så finner du bare en gruppe som er listet, du blir automatisk kastet inn i gruppa, ingen sier et ord til hverandre, du er ferdig på et par minutter, forlater gruppa og går videre. Du husker knapt hva slags klasse eller rase de du var i gruppe med var. Samme med dungeons, du bare setter deg i kø via LFD, popper inn, alle skal være så effektive som overhode mulig så folk bare peiser på, 20 min etterpå så er du ferdig og du vil trolig aldri se noen av disse spillerne igjen, og det var trolig ikke utvekslet så mye som et ord i chatten underveis. Ikke trenger du å dra noe sted, du blir teleportert overalt via LFD/LFR, portaler osv. Så verden føles utrolig liten og lite personlig.

Nå fjerner Blizzard LFD verktøyet som ble introdusert med 3.3.5a, og de sier at de som ønsker LFD de kan spille Retail. Det tyder jo på at Blizzard begynner å innse at flere av de som spiller Classic ikke nødvendigvis spiller Classic bare for nostalgi, det finnes sånne som meg som spiller det fordi de oppriktig mener at det er en kulere spillopplevelse på grunn av alt det sosiale rundt hele opplevelsen. Så nå begynner de å gjøre endringer som skal få Classic til å fortsette å føles som Classic. Det gir meg håp for fremtiden, veldig spent på om det kan bety at om vi får Cataclysm osv. så er Blizzard villig til å fremdeles fjerne alle elementene som ha gjort spillene mindre sosiale. Spiller veldig gjerne Cataclysm uten LFD og uten cross-realm jeg. Får vi Cataclysm med LFD og cross-realm fjas så hopper jeg av Classic toget for da har det avsporet for min del, eventuelt så hopper jeg på Season of Mastery.

Endret av RamGuy
  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, RamGuy said:

Det tyder jo på at Blizzard begynner å innse at flere av de som spiller Classic ikke nødvendigvis spiller Classic bare for nostalgi, det finnes sånne som meg som spiller det fordi de oppriktig mener at det er en kulere spillopplevelse på grunn av alt det sosiale rundt hele opplevelsen. 

Jeg har ikke så mye nostalgi knyttet til spillet WOW, men ja dette er grunnen til at jeg slutta å spille mmo's. For meg er nok wow et av spillene som la så mye vekt på å legge til rette for solospillere at det sosiale aspektet ved mmo'er forsvant. Da endte man opp med et ganske dårlig singleplayer rpg. 

Lenke til kommentar

Kan jo også legge til at mye av sjarmen med Classic *for min del* har vært å spille sammen med en drøss folk jeg nå har kjent i varierende grad i over 15 år.

Alle de som dro i gang Vanilla Classic-guildet vårt var folk jeg enten var i guild med i 2005-2008, eller venner av dem som jeg har spilt mye med.

Det sosiale aspektet skal absolutt ikke undervurderes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...