Gå til innhold

Mulig å kjøpe en Full Windows 11 lisens?


Anbefalte innlegg

Etter mange år med macOS, skal jeg nå forsøke meg igjen på Windows.

Jeg ønsker meg en Full Windows 11 Lisens (altså ingen oppgradering fra W10), men får jeg kjøpt denne, finner bare Windows 10?

 

 

Ekstra spørsmål:

Vil dere anbefale Norsk eller Engelsk, eller har det nå ingen betydning?

Mener å huske sist jeg var på Windows (XP), var engelsk å anbefale, da den kom oftere med oppdateringer.

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uderzo skrev (15 minutter siden):

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5880262

Eller du kan kjøpe en digital lisens fra Microsoft, som du kan gjøre etter å ha installert Windows.

Jeg vil anbefale engelsk, for da er det lettere å google hvis du støter på problemer.
Du får alle oppdateringer uansett språk.

Da går jeg for Engelsk.

 De på prisjakt er OEM lisenser, altså ikke FULL. Men sjekket noen av butikkene mer nøye, da kom jeg over denne på DustinHome, er denne Digital, DVD eller USB?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Abnorm skrev (2 minutter siden):

Da går jeg for Engelsk.

 De på prisjakt er OEM lisenser, altså ikke FULL. Men sjekket noen av butikkene mer nøye, da kom jeg over denne på DustinHome, er denne Digital, DVD eller USB?

Jeg tipper USB(?). Jeg tviler på at Microsoft selger Windows på DVD i disse dager :p

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Den til 200kr er ikke legitim, og Microsoft kan når som helst slå ned på slike gråmarkeder.

Videre prat om cracks og slikt vil bli fjernet og advarsler kan bli delt ut.

Sitat

Det er forbud å poste materiale som er beskyttet av opphavsretten, med mindre man har opphavsretten til dette materialet eller det er godkjent av opphavsmann. Det samme gjelder linking til slikt materiale (herunder piratkopiert) på andre nettsteder enn de som rettighetshaver har godkjent.

 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (32 minutter siden):

Den til 200kr er ikke legitim, og Microsoft kan når som helst slå ned på slike gråmarkeder.

Videre prat om cracks og slikt vil bli fjernet og advarsler kan bli delt ut.

 

Jeg har kjøpt mine lisenser (2 stk Windows 10 + 1 stk Windows 8.1 + office pakke) på livekort.no

Ikke hatt noen problemer så langt i værtfall, og de skriver dette

Sitat

Om du kjøper en kode via en online store, så vil du at denne koden skal være lovlig og fungerende. Livekort.no inneholder billetter kjøpt bare fra offisielle Microsoft-distributører. Derfor er våre koder 100% lovlige og du vil ha null problemer.

Og de koster under 200kr, og slik jeg har forstått det kjøper de lisensene på samme måte som pc produsentene.

Windows 10 lisens kan forøvrig brukes på Windows 11 til info

Endret av _R2D2_
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Uderzo skrev (59 minutter siden):

https://www.microsoft.com/software-download/windows11

Du kan laste ned programmet som laster ned ISO fil og lager en bootable minnepinne. Da vil du få den aller siste versjonen av Windows, og slippe å bruke tid på oppdateringer etter installering.

Så selv om jeg får en boks med Windows på USB-pinne, kan jeg benytte lisensen min og laste ned en "Up To Date" version med linken du sendte? Regner med det er alternativ to i linken som gjelder for meg?

Endret av Abnorm
Lenke til kommentar
Abnorm skrev (6 minutter siden):

Så selv om jeg får en boks med Windows på USB-pinne, kan jeg benytte lisensen min og laste ned en "Up To Date" version med linken du sendte? Regner med det er alternativ to i linken som gjelder for meg?

yes og yes(Create Windows 11 Installation Media).

Lenke til kommentar
_R2D2_ skrev (58 minutter siden):

Jeg har kjøpt mine lisenser (2 stk Windows 10 + 1 stk Windows 8.1 + office pakke) på livekort.no

Ikke hatt noen problemer så langt i værtfall, og de skriver dette

Og de koster under 200kr, og slik jeg har forstått det kjøper de lisensene på samme måte som pc produsentene.

Windows 10 lisens kan forøvrig brukes på Windows 11 til info

Det er en halvsannhet at de er lovlige. De kommer f.eks fra andre markeder, f.eks india, hvor lisensene er billigere, og selges i andre markeder, som ikke Microsoft tillater.
https://www.thewindowsclub.com/is-it-legal-to-use-the-cheap-windows-10-keys-available-on-the-internet-do-they-work

Mest sannsynlig så vil slike lisenser fungere i all uoverskuelig fremtid, men du vet ikke hvor de kommer fra og om de kan bli deaktivert i fremtiden.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...