Gå til innhold

Gunstig datapakke med kontantkort


Anbefalte innlegg

Har fast abonnement med masser av data, men kunne godt tenkt meg en en kontantkort med datapakke som ekstra tilleggstjeneste.

Har for så vidt brukt Talkmore til dette. Her kunne man bruke opp til 9.5 GB pr dag for 50,- pr dag. For så vidt gunstig, men jeg forstå at denne nå skal stige til 100,- pr dag, og da er det ikke lengre gunstig. Det er også mulig å kjøpe en datapakke på 10 GB for 300 Kr og fordele forbruket over flere måneder. (En slags rollover.) I utgangspunktet en gunstig løsning, men datavolumet på 10 GB blir for lite.

Finnes det noen andre operatører som har gunstige tilbud på datapakker for kontantkort? 

 

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
12 hours ago, Bäcker said:

Sjekk Telia og MyCall.

Det ser ut som at Talkmore er den gunstigste fortsatt. Det ser ut som at Telia, Mycall og Talkmore tar likt 300 kr for 10 GB. For de to første så gjelder bare datakvoten for en måned. For Talkmore så er det rollover og fordeling på så mange måneder som du ønsker.  

Lenke til kommentar
15 hours ago, Krokan said:

Du må nok se til utlandet. Elisa.fi, voxi.co.uk, vodafone.ie og vodafone.es er gode utgangspunkt. Kommer litt an på hvor mye data du trenger. 

Da må man vel reise til utlandet og gjerne bosette seg der, for å tegne abonnement?

Ser at prisene i Danmark ligger ganske lavt:

https://bredbaandsoversigt.dk/mobilt-bredband/

Men man må vel ha en "langtids adresse" der?

Lenke til kommentar

https://wrapteldatasim.com/Europe-Unlimited-Data-Packages
180 USD for 180 dager ubegrenset data. Eller 266 kr,- pr mnd.

Det finnes ganske mange slike internasjonale data-simkort som også fungerer i Norge.

De billigste pakkene struper datamengden - eller fungerer kun til enkelte tjenester, slik som et kort jeg ikke husker navnet på - som koster latterlige 300 kr,- i året - men som gir deg gratis bruk av Messenger/WhatsApp - og kun det. 

Mange av disse sim-kortene kan du kjøpe på Amazon og aktivere senere. 
Jeg hadde bare forsøkt litt forskjellige, se hva som passer deg best. 

Lenke til kommentar
Janvik skrev (13 timer siden):

Begrenset til 0,5 GB i døgnet merk

Nja, hastigheten blir strupet etter 0,5 gb.
"Wraptel reserves the right to limit data access speed down to 384 kbps once the Users daily usage exceeds 500 MB per day."
0,38 mb/sek er ikke så veldig ille. Men man kan selvfølgelig ikke bruke strømmetjenester og ymse 

https://waveconnect.co/data-plans/quote

Disse har ikke struping av hastigheten. 

Lenke til kommentar
arne22 skrev (13 minutter siden):

Her er det jo EU bestemmelser som sier at prisen for bruk i Danmark og i Norge skal være den samme?

Ja, det kom et nytt eu-regulativ i 2017 som likestilte land i EU, slik at det skal koste det samme over alt - og at data kan brukes i alle land i EU/EØS. Men Polen søkte om en unntaksregel; grunnet de lave prisene i Polen. Vet ikke om det kun gjaldt Polen. 

Min personlige erfaring er at kontantkort med data fungerer veldig variert i utlandet. Jeg kan jo dele en kort historie.

Brukte i mange år MyCall - og var veldig fornøyd med dem. De benytter Telia sitt nett i Norge, og da jeg flyttet til bygda, fungerte det dårlig her jeg nå bor. Så jeg ble tvunget til å flytte til Talkmore, altså Telenor. 

Ved første utenlandsopphold i utlandet, fungerte ikke data med Talkmore i utlandet i det hele tatt. I følge support; måtte jeg bestille en ekstra dyr datapakke for utland. Da jeg viste til eu-regulativet fra 2017, gjorde de helomvending og åpnet opp sim-kortet mitt for data i utlandet med den norske datapakken min. Dette måtte de gjøre manuelt. 
Allikevel opplever jeg at dekningen og data faller ut når jeg er i utlandet hele tiden, men at det helt sporadisk kommer tilbake igjen. Det er med andre ord veldig ustabilt sammenliknet med MyCall. 

Ekstra funfact... Da jeg var i Ukraina for noen år tilbake, betalte jeg noe sånn som 20 kroner for 20 GB. Helt latterlig at det skal være så store forskjeller i Europa. Greit nok at Ukraina er et lavkostland - men rent geografisk er det er utrolig stort land. At noe skal koste flere tusen prosent mer i Norge vitner bare om dårlig konkurranse. Men slik er det i mange bransjer her i Norge. Kun et par selskaper som nærmest har monopol. Enten det gjelder dagligvarer, mobil eller mer... Kommer det utfordrere blir de bare kjøpt opp på 1-2-3. 

Starlink-prosjektet til Tesla er for så vidt spennende. Selv om det nå koster 500 usd pr mnd.

 

Så har du Bigblu da... Kanskje mindre kjent blant folk flest.
https://bigblu.no/

De tar kredittsjekk, men dersom du får avslag. Får du tilbud om å forhåndsbetalte for avtaleperioden. 

 

Lenke til kommentar
arne22 skrev (5 timer siden):

Her er det jo EU bestemmelser som sier at prisen for bruk i Danmark og i Norge skal være den samme?

Ikke for data. Da gjelder begrensninger.

Edit: men grensa er så høy (blir høyere for hver år) at den er bare synlig for abonnementer med høye datakvoter, f.eks. Telia X. Se selv på Telias hjemmesider. 

Endret av Bäcker
Presisering
Lenke til kommentar

Det behøver jo ikke nødvendigvis å være slik at det er samsvar mellom det som står på nettsidene og det som blir levert. Det behøver jo heller ikke å være noen sammenheng mellom regelverket og det som faktisk blir levert.

Det ramler jo inn "fake tilbud" og forsøk på svindel og juks i mailboksen hver eneste dag, og hvorfor skulle det forholde seg annerledes med små eller ukjente web-butikker?

Det interessante spørsmålet:

Hvilke tilbud eller alternativ er det man har prøvd ut, og som har vist seg å fungere bra i praksis? 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Milhouse85 skrev (På 22.4.2022 den 20.09):

Det er begrensninger, og de brukes aktivt av operatører, fra artikkelen du lenket til ovenfor:

Sitat

For å forebygge misbruk eller unormal anvendelse av regulerte gjestingstjenester, skal tilbyderne av internasjonal gjesting kunne sette begrensinger på hvor mye internasjonale gjestingstjenester sluttbrukerne kan benytte til nasjonal pris.

Noen operatører selger abonnementer uten EU-roaming inkludert, andre med begrenset mengde til bruk i utlandet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...