Gå til innhold

Flaggskipet Moskva senket med Neptun-missiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Storm? Svært dårlig vær?

Bildet og videoen(e) som viser Moskva med slagside og i brann er tatt ikke lenge før skipet sank. Som man ser av bildene er det lite vind og lite bølger. 

Nå er det ikke noe uvanlig at russerne lyver om tingenes tilstand, så også her.

Endret av Vetle Houg
glemte et vesentlig ord!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Kahuna said:

Hvorfor er det lettere for russerne å skylde på inkompetanse blant eget personell enn å innrømme at fienden 'hadde flaks' og fikk inn en fulltreffer?

De regner vel med at det tross alt er bedre for moralen ombord på resten av fartøyene, enn å innrømme at selv fartøyet med mest luftvern i flåten var sårbart for ukrainske missiler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 timer siden):

Hvorfor er det lettere for russerne å skylde på inkompetanse blant eget personell enn å innrømme at fienden 'hadde flaks' og fikk inn en fulltreffer?

Dei driv jo ikkje med krigføring, så kvifor skulle nokon angripe dei? Dette er ein spesialoperasjon der alt går på skinner. Tar seg dårleg ut å miste flaggskipet fordi landet dei avnazifiserer lurte dei.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Merkelig historie, syns jeg. Det er vel 2-3 uker siden det ble hevdet at det var nettop missiler til å ta ut sjømål fra distanse som ukrainerne ikke hadde. Så var vel britene tidlig ute med å avhjelpe ukrainernes mangel på sjømålmissiler? Og nå har de plutselig hatt en egenutviklet missiler i et år! Ja ja, det kriges om det troverdige også....

Lenke til kommentar
NERVI skrev (13 minutter siden):

Merkelig historie, syns jeg. Det er vel 2-3 uker siden det ble hevdet at det var nettop missiler til å ta ut sjømål fra distanse som ukrainerne ikke hadde. Så var vel britene tidlig ute med å avhjelpe ukrainernes mangel på sjømålmissiler? Og nå har de plutselig hatt en egenutviklet missiler i et år! Ja ja, det kriges om det troverdige også....

Så hvis man har 50 egne missiler og fabrikker som bombes, så er det nok til å holde det gående potensielt i årevis?

Hvert missil gir ikke et treff som i denne hendelsen. Neptun er forøvrig bare en videreutvikling av en eldre Sovjetisk variant.

-

Det eneste Ukraina sitter på som vesten kan være misunnelig på er Stugna-P, et antitanks missil hvor skytter kan sitte i dekning med termisk sikte og selve utskyteren med missilet står  opptil 50m unna.

Dette systemet kommer enten til å bli solgt i bøttevis etter krigen eller bli kopiert av alle andre.

Endret av Nwader
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nwader skrev (2 timer siden):

Det eneste Ukraina sitter på som vesten kan være misunnelig på er Stugna-P, et antitanks missil hvor skytter kan sitte i dekning med termisk sikte og selve utskyteren med missilet står  opptil 50m unna.

RKG-1600 panserverngranater som slippes fra små og billige droner som hovrer over stridsvognen er også interessant!

Burde forhåndslagres i alle HV-soldaters hjem! Sammen med HK-416, M72 og en del vanlige håndgranater, selvsagt.

Lenke til kommentar
Karstein H skrev (9 timer siden):

RKG-1600 panserverngranater som slippes fra små og billige droner som hovrer over stridsvognen er også interessant!

Burde forhåndslagres i alle HV-soldaters hjem! Sammen med HK-416, M72 og en del vanlige håndgranater, selvsagt.

Jeg er ikke helt imot at HV skal styrkes og få en raskere responstid gjennom hjemmelagring av div. utstyr og kanskje våpen, men å ha M72 og håndgranater liggende rundt omkring blir i overkant spennende for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
>generisk navn> skrev (1 time siden):

Jeg er ikke helt imot at HV skal styrkes og få en raskere responstid gjennom hjemmelagring av div. utstyr og kanskje våpen, men å ha M72 og håndgranater liggende rundt omkring blir i overkant spennende for meg.

Enig, nok av tullinger som har lekt med AG-3'en, MP-5'en eller Glock'en sin, eller alle/2 av disse, og forårsaket død og lemlestelser. Gjerne i kombinasjon med rusbruk, både alkohol og andre substanser. Det er hovedgrunnen til at man har tømt boliger for slikt, og HV-soldater må innom lokalt lager for å hente ut "våpenet sitt", ved behov (varsling og øvelse).

Skulle man begynt å lagre langt mer heftige våpen,så tror jeg nyttårsaften ikke lengre vil feires i Norge av undertegnende, for det kune blitt veldig "spennende". Dessuten er det vel allerede et problem med både korrekt lagring, samt tyveri, i tillegg til brann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...