Gå til innhold

Flytting av ruter


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har gått til innkjøp av serverrack og skal ha en NAS, switch og router i denne. Har per i dag fiber til en skjøteboks på innsiden av husveggen, og derfra er det en liten blå SFP patch over til ruteren.

I racken ønsker jeg å ha en ny router og trenger tips til modell og ca. 15m SFP patch. Er det noen som har gjort noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo vanligvis konfigurert DHCP på både WAN og LAN på internet-routeren så det enkleste er å bare koble ethernet via kabel fra LAN på routeren din til WAN-porten på den i serverracket og ha DHCP konfigurert på både WAN og LAN. Ikke den mest elegante løsningen da, men veldig enkelt og det fungerer bra nok for de aller fleste.

Edit: Hvis du ikke vil bruke begge routere samtidig legger du bare kabel til den nye og konfigurerer den med DHCP på LAN og WAN (sannsynligvis det du allerede har på den som er i drift i dag). Hvis ikke dette fungerer så sjekk hva som er konfigurert på dagens router og legg inn samme type oppsett på den nye.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
5 hours ago, SlurpareN said:

Hei

 

Jeg har gått til innkjøp av serverrack og skal ha en NAS, switch og router i denne. Har per i dag fiber til en skjøteboks på innsiden av husveggen, og derfra er det en liten blå SFP patch over til ruteren.

I racken ønsker jeg å ha en ny router og trenger tips til modell og ca. 15m SFP patch. Er det noen som har gjort noe lignende?

Mikrotik RB2011?

 

https://www.fs.com/de-en/products/40498.html?attribute=257&id=302964 

noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...