Gå til innhold

Tråden om fjellturer


Anbefalte innlegg

  • Gavekort endret tittelen til Tråden om fjellturer
Videoannonse
Annonse
OlavEH skrev (35 minutter siden):

Et av mine absolutte favorittemaer. Har planlagt turer i Sierra Nevada-fjellene i Spania i mai, Sveits i starten av juli, de norske fjordene resten av sommeren og Gardasjøen i andre halvdel av september.

Oj d var ikke småtterier, jeg har mere lokale mål som Solvågtinden i saltdal og Pollatindan på kommunegrensen Lurøy/Rana🙂

Lenke til kommentar
Powertrainer skrev (15 timer siden):

Oj d var ikke småtterier, jeg har mere lokale mål som Solvågtinden i saltdal og Pollatindan på kommunegrensen Lurøy/Rana🙂

Skulle vært nordafor en tur og gått fjellturer, men blir mest Vestlandet i Norge i år. Sunnmøre og kanskje nedover i Nordfjord. Topper som Lauparen, Horningdalsrokken og noen av toppene rundt Hjørundfjorden står på listen. 

Lenke til kommentar
OlavEH skrev (3 minutter siden):

Skulle vært nordafor en tur og gått fjellturer, men blir mest Vestlandet i Norge i år. Sunnmøre og kanskje nedover i Nordfjord. Topper som Lauparen, Horningdalsrokken og noen av toppene rundt Hjørundfjorden står på listen. 

Mange fine topper på vestlandet🙂👍. Har for det meste holdt meg her på helgeland. Hadde en fin tur til Oksskolten i Hemnes for noen år tilbake, uforutsette hendelser gjorde at det ble en ekstra utfordrende tur. Blant annet en kalving lengre opp på breen gjorde at vi mistet nesten alt av sikkerhetsutstyr som seler,tau og isøkser. Heldigvis hadde vi stegjernene i sekkene så vi måtte forsere noen flågraster og krysse breearmen lengre ned der den flatet mere ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Fikk endelig gått Pollatindan på fredag, har vært en drøm i årevis. Er desidert en av Norges fineste fjellruter bestående av 5 fjelltopper vakkert lokalisert på helgelandskysten. Toppene er Smaltinden 782m, Breitinden 946m, Tortenviktinden 1027m, Mjølkåtinden 973m & Polltinden 1019m. Startet fra Sila og brukte ca.7,5timer på å bestige toppene, tok meg god tid og returnerte til bilen min i Sila så brukte totalt ca.13timer på turen.

Skulle gjerne ha lagt til noen bilder men det fikk jeg ikke til😮

Endret av Powertrainer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var det bare å finne fram hodelykter å fjellbrodder. Sesongen er på hell for fotturer. Blir nok ingen flere topper på over 1000m før til sommeren igjen. Har heldigvis noen lokale treningsstier som er opptråkket stort sett hele vinteren. Hvis jeg får ånden over meg så blir det nok noen treningsturer til Hauknestinden på 799m, der blir nok halve turen på truger tradisjon tro.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Fantastisk gjensyn med pollatindtraversen idag, Norges fineste fjelltravers. Gikk over Brensla ved Grøveldalen og opp på Breitinden, deretter fulgte jeg den fantastiske fjelltraversen til Tortenviktinden før jeg returnerte til bilen, brukte totalt litt over 8timer på turen. Fabelaktig utsikt i alle himmelretninger🤩👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...