Gå til innhold

Hengt TV-en på et stativ - klarer ikke å roe paranoiaen


Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er nok et superdust spørsmål, men jeg klarer ikke å slutte å tenke på det. I stedet for å forskriftsmessig sette TV-en på et bord, så har vi satt den på et stativ. Et billig stativ (drøy tusing), men det var markedsført med å kunne takle både opp til 75", og vekta på TV-en. Likevel: det er jo bare fire små skruer i TV-en som holder hele sulamitten oppe?! Herligheten ser for ordens skyld slik ut:

278174725_284907593836414_8911774133787262027_n.thumb.jpg.a55993203be0c7f763ba65bb274b5d75.jpg

Jeg klarer ikke å fri meg fra "hva om?". 75 tommer som deiser ned i parketten - det er traumatisk på så mange måter. Har jeg lulla meg inn i en irrasjonell frykt, er det så enkelt som det? Og til hvis ragnarok skulle skje, så er det kanskje en forsikringssak?? Jeg stoler katta på at vi vinner fram med noe krav hos produsent, men det kan vi kanskje uansett overlate til forsikringa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, de knekker nok ikke - og de skrur seg kanskje heller ikke ut? Det er det som er noe av frykten, at de glipper litt og litt. Men vi har skrudd dem pokkers hardt inn. Eller at festet i TV-en forringes, men det er kanskje også en ikke-sak? 

Veltefare er definitivt en greie, ja. Men den står i hjørnet, og vi er i grunn aldri i nærheten 🙂 Fått en TV i huet en gang, snubla over TV-bordet etter litt for mange pjolters, den tabben gjør jeg ikke igjen! 

Prisen hadde vært et problem - hvis vi hadde brukt den. Vi er nok litt for late til å tenne i peisen uansett - og i hvert fall siden vi bor i en bolig med balansert ventilasjonssystem. Skjønt vi må gjennom en regle av lufting og dikkedarer før opptenning. Kommer nok aldri til å bli brukt. 

Men, takk for svar! 🙂 Da slår jeg meg enkelt og greit til ro med at jeg bare er panaoid, og at dette skal gå fint? 

Ha en fin dag! 

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Det er ikke anbefalt å dra til skruene med den makten man har, det kan medføre stress som over tid kan føre til svikt. En skrue som ikke utsettes for noen form for friksjon vil ikke skru seg selv ut.

En enkel og anbefalt veltesikring er en wire montert på veggen som festes i TVen.

Endret av ^fmj
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer, den står høvelig stødig :) Ikke der frykten ligger, mer at noe løsner. Takk for trygginga, folkens!

Ps; skruene er skrudd inn skikkelig, men jeg gikk kanskje litt høyt ut ved å si at de har skrudd inn "pokkers hardt". De er festa ordentlig+, men ikke mer enn hva sunn fornuft tilsier. 

Lenke til kommentar

50 cm mellom beina, og så 90 cm mellom beina på hver side :) 

Hehe, vel, vi har aldri fyrt, og kommer nok heller aldri til å fyre i peisen. Vi er altså for late :D Spesielt siden vi har dette balanserte ventilasjonsanlegget. Vi er til og med for late til å fjerne peisen - som i grunn er det vi har planer om.

Men takk for svar, alle! Da slutter jeg i hvert fall å bekymre meg for nedfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...