Gå til innhold

Tesla tar vekk radaren på Model Y og 3: Norsk ekspert er skeptisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uname -i skrev (Akkurat nå):

Dette tok 5 sekunder. 5 sekunder du ikke gadd å bruke.,

NHTSA deepens its probe into Tesla collisions with stationary emergency vehicles

Hva har det med at det ikke er en del av filteret til NHTSA å gjøre? Jeg har lagt ved link over. Benekter ikke at det finnes en sak, om det er det du prøver å påstå.. jeg påpeker bare din nitpicking for å kun se på tesla.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Hva har det med at det ikke er en del av filteret til NHTSA å gjøre? Jeg har lagt ved link over. Benekter ikke at det finnes en sak, om det er det du prøver å påstå.. jeg påpeker bare din nitpicking for å kun se på tesla.

Så disse ulykkene eksisterer ikke fordi Salvesen ikke finner det filteret han har lyst på? Du er bare så ute og kjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
uname -i skrev (25 minutter siden):

Merkelig at det er så utrolig mange saker hos NHTSA om Teslaer som har kræsjet inn i utrykningskjøretøyer når "alle andre" har det samme problemet.

Det er ikke antallet, men hva som har blitt avdekket som gjorde at sakene kom opp. Først en undersøkelse, den avdekket endel ting de ville se på - det ble konkludert med at Tesla slår av AP rett før det smeller slik at det ikke trigger statistikken. 

https://www.motortrend.com/news/nhtsa-tesla-autopilot-investigation-shutoff-crash/

De fleste andre produsenter ser på nye måter å takle selvkjøring på, felles for de (nesten) alle er at de jobber med nyere og bedre sensorer. Dette for å lese av trafikkbildet bedre og skape færre situasjoner som kan feiltolkes. MB jobber med en ny laser-radar som skal takle "debris" bedre i veien bl.a.

Med tanke på utviklingen ser det ikke ut til at Tesla-Vision var spesielt bra, men Tesla sparer veldig mye penger på det. Det er sikkert helt tilfeldig.

Lenke til kommentar
uname -i skrev (Akkurat nå):

Så disse ulykkene eksisterer ikke fordi Salvesen ikke finner det filteret han har lyst på? Du er bare så ute og kjøre.

Nei dette er dine ord, så det er du som er ute å kjøre. Jeg har eksplesitt sagt jeg ikke benekter det, men det leser du ikke såklart. For du elsker å legge ting i munnen på folk.. Jeg sier at du ser på ett ekstremt lite spekter av sakene til NHTSA, så lite at det ikke finnes ett filter for det engang. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 minutt siden):

Med tanke på utviklingen ser det ikke ut til at Tesla-Vision var spesielt bra, men Tesla sparer veldig mye penger på det. Det er sikkert helt tilfeldig.

Det kan ha med penger å gjøre, men mer sannsynlig er at Tesla er totalt inkompetente på å håndtere leverandørkjeden som er noe av det viktigste man driver med som bilprodusent. De har ikke en gang et ordentlig ERP-system, men noe greier de har mekka sjæl.

Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke antallet, men hva som har blitt avdekket som gjorde at sakene kom opp. Først en undersøkelse, den avdekket endel ting de ville se på - det ble konkludert med at Tesla slår av AP rett før det smeller slik at det ikke trigger statistikken. 

https://www.motortrend.com/news/nhtsa-tesla-autopilot-investigation-shutoff-crash/

De fleste andre produsenter ser på nye måter å takle selvkjøring på, felles for de (nesten) alle er at de jobber med nyere og bedre sensorer. Dette for å lese av trafikkbildet bedre og skape færre situasjoner som kan feiltolkes. MB jobber med en ny laser-radar som skal takle "debris" bedre i veien bl.a.

Med tanke på utviklingen ser det ikke ut til at Tesla-Vision var spesielt bra, men Tesla sparer veldig mye penger på det. Det er sikkert helt tilfeldig.

Hvor mange av disse ulykkene har skjedd på Tesla vision? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Nei dette er dine ord, så det er du som er ute å kjøre. Jeg har eksplesitt sagt jeg ikke benekter det, men det leser du ikke såklart. For du elsker å legge ting i munnen på folk.. Jeg sier at du ser på ett ekstremt lite spekter av sakene til NHTSA, så lite at det ikke finnes ett filter for det engang. 

Jeg blokkerer deg nå jeg for du kan ikke diskutere noe som helst. Det er ikke tilfeldig at hver gang det er en uendelighetstråd med fram og tilbake uten noen form for progresjon, så er Salvesen svært ofte involvert.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (Akkurat nå):

Jeg blokkerer deg nå jeg for du kan ikke diskutere noe som helst. Det er ikke tilfeldig at hver gang det er en uendelighetstråd med fram og tilbake uten noen form for progresjon, så er Salvesen svært ofte involvert.

Ditto, du er like mye med på leken. Men flott, da legger jeg deg tilbake til ignore listne også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 minutt siden):

Tror du virkelig på dette?

Tesla buker warp drive, som de har laget selv. At dette er noe "dårligere" enn konkurentene er det såklart ikke noe pondus på. Og siden det er dedikert til Tesla så er det sannsynligvis bedre. Dette er ofte svakheten til ERP, de skal dekke over for mange usecases.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...