Gå til innhold

Noen som vet hva denne sangen fra Kill Buljo heter?


Anbefalte innlegg

Hei. Helt siden jeg for første gang så Kill Buljo i 2007 så har jeg lurt på hva sangen som spilles på LP-spilleren heter. I den scenen der faren til Sid merker at han har tatt den siste colaen. Cirka 14 sekunder inn i dette klippet på Youtube er sangen: https://www.youtube.com/watch?v=TLvXddZ5uec
Har virkelig prøvd alt for å finne ut av det. Sett igjennom hele rulleteksten, googlet og alt. Men finner ikke ut av det.
Takk for eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Milhouse85 skrev (2 minutter siden):

2,5 sekunder... Ikke mye å gå på. Svensk? Hun synger: "Jag vil seta meg?" 

Ja, svært lite å gå på...Synes det høres litt ut som engelsk, kanskje "even now you said to stay" eller noe sånt. Vanskelig å si! Kan høres ut som både norsk, svensk eller engelsk. Tror det blir vanskelig å finne ut av.

Lenke til kommentar
Diskusjonist skrev (6 minutter siden):

Jøss, hadde ikke høye forventninger om at noen faktisk skulle vite det. Det var akkurat denne sangen jeg har lett etter i 15 år. Tusen takk! Tar av meg hatten.

Bare hyggelig :) Hadde aldri hørt om denne sangen før (og har heller ikke sett Kill Buljo), jeg sjekket bare rulleteksten. Den er faktisk oppgitt der 😅

image.thumb.png.6b6cf76d60333e97b75184c8fc7d397f.png

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (57 minutter siden):

Bare hyggelig :) Hadde aldri hørt om denne sangen før (og har heller ikke sett Kill Buljo), jeg sjekket bare rulleteksten. Den er faktisk oppgitt der 😅

image.thumb.png.6b6cf76d60333e97b75184c8fc7d397f.png

 

Jeg har også sett igjennom rulleteksten flere ganger, og sett den sangen som er oppgitt der. Men når jeg søkte etter den på Google fant jeg ingen resultater. Søkte sikkert for dårlig. Trodde heller ikke at det var den sangen, siden det er en dame som synger og det står "Eddie Jones", som er ett mannsnavn, i rulleteksten. Og det er jo også en gammel sang som sikkert ikke er så veldig populær lengre.
Fant den heller ikke på Youtube, men fikk lastet den ned fra linken du sendte. Igjen, takk!🙂

Lenke til kommentar

Ja, finner veldig lite info om sangen. Omtrent bare at den er fra 50-tallet en gang. Og at Eddie Jones også was kjent som Eddie The Razor. Jeg vurderte også å bare overse den fra rulleteksten, men tror faktisk det er en mann som synger. Mange 50-talls rock'n'roll-artister sang jo ofte med ganske lys stemme.

Det kan jo tenkes at sangen ikke var lagt ut på nettet når du søkte, og derfor ikke fant noe?

 

Ellers, i hvert fall for Norske filmer, så skal all musikk som brukes krediteres i rulleteksten, selv om det bare er noen få sekunder. Så om du hører et sangklipp i en Norsk film, så finner du den i rulleteksten. Hvis ikke, så er det en sang egenprodusert for filmen.

Endret av Kajac
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...