Gå til innhold

Trenger tips til å tjene litt ekstra penger??


Gjest e3a59...9ca

Anbefalte innlegg

Emsal skrev (17 minutter siden):

Forskjellen er 3 mnd med dagpenger vs 3 mnd uten. Så viktig å presisere at man blir sagt opp og ikke sier opp av egen fri vilje.

Det er jo riktig å si det sånn. Alle på min avdeling fikk oppsigelse, med samtidig tilbud om samme jobb med 14% lavere lønn.

Trådens fokus er inntekter ved siden av.

Å selge is på strender/plasser uten kiosk er kanskje lov? Må muligens ha en tillatelse? 

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
The Avatar skrev (2 timer siden):

Eg trur ikkje dette blir eit problem. Det er nok mange som er taknemmelige for å bli kvitt sekken med tomflasker. Om det er ein privatperson eller eit idrettslag som spør speler nok liten rolle. Skal ein vente til neste gong fotballaget har innsamling så vil tomflaskene samle seg opp. Har du tilgang på bil så kan du kanskje også ta betalt for å ta med deg glasflaskene og eventuelt anna rask i samme slengen? 

Eg trur nok du er på rett veg med å sjå på småjobbar. Lufte hundar, vaske/ryddehjelp, hagearbeid, innkjøp, osv er ting du kan vurdere. Du kan f.eks høyre med folk i nabolaget om dei vil betale ein liten slant for at du steller litt rundt huset med å fjerne tørt lau og steller i blomsterbedet? 

Personlig synes jeg det er stor forskjell. Jeg gir glatt til et fotballag fremfor til noe som skal på ferie, så hvis dette er noe idretten driver med så ville jog funnet på noe annet. 

Ofte er det mye å spare også da, på å legge om vaner osv. 

Lenke til kommentar

Legge om vaner er viktig. Man går ikke på kino, byen, spisesteder o.l.om man har dårlig råd. Klær holder også lenge, ikke at man skal gå i slitne klær. Sparetiltak er jo aktuelt samtidig med å se på mulighet for å tjene noen kroner. 

Det er nettsider med mange tips om å kunne tjene noe ekstra. Da mener jeg ikke useriøse sider om å investere penger.

Vaske biler på gårdsplassen hos folk er også en ide. Folk med grei råd betaler gjerne for noen tjenester. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
20 minutes ago, plankeby said:

Legge om vaner er viktig. Man går ikke på kino, byen, spisesteder o.l.om man har dårlig råd. Klær holder også lenge, ikke at man skal gå i slitne klær. Sparetiltak er jo aktuelt samtidig med å se på mulighet for å tjene noen kroner. 

Det er et godt poeng.  Det er som regel langt enklere å ikke bruke penger enn å skaffe ekstra inntekt.  Litt samme som det er mye enklere å ikke spise den pose med godteri enn å løpe de 10 km etterpå det vil ta å bruke de kalorier man inntok.  

Lenke til kommentar

Selg på Finn! Du finner alltids noe som går an å selge for enten 50,- eller 500,- Mange bekker små. Er overrasket over hvor mange her i Norge som bare kaster fullt brukbare ting rett på dynga. Tok over et dødsbo med flere hundre kilo med bøker helt gratis for noen år siden. Har allerede solgt for over 10.000,- Mange muligheter der ute om du er tålmodig og virkelig ønsker å få endene til å møtes.

Lenke til kommentar
Gjest e3a59...9ca
plankeby skrev (6 timer siden):

Legge om vaner er viktig. Man går ikke på kino, byen, spisesteder o.l.om man har dårlig råd. Klær holder også lenge, ikke at man skal gå i slitne klær. Sparetiltak er jo aktuelt samtidig med å se på mulighet for å tjene noen kroner. 

Det er nettsider med mange tips om å kunne tjene noe ekstra. Da mener jeg ikke useriøse sider om å investere penger.

Vaske biler på gårdsplassen hos folk er også en ide. Folk med grei råd betaler gjerne for noen tjenester. 

For å opplyse om d ..

jeg er aldri på byen, aldri på kino. Kjøper veldig sjeldent klær. Og kun på salg. Går ikke til frisør for å nevne noe .. men kan bli flinkere på innkjøp 1 gang i uka. Klippe plen er nok en ting jeg kan holde på med som jeg syns er ok jobb. Vi får se hva jeg finner på. 

Anonymous poster hash: e3a59...9ca

Lenke til kommentar
Gjest e3a59...9ca
Gjest Baardsen skrev (5 timer siden):

Selg på Finn! Du finner alltids noe som går an å selge for enten 50,- eller 500,- Mange bekker små. Er overrasket over hvor mange her i Norge som bare kaster fullt brukbare ting rett på dynga. Tok over et dødsbo med flere hundre kilo med bøker helt gratis for noen år siden. Har allerede solgt for over 10.000,- Mange muligheter der ute om du er tålmodig og virkelig ønsker å få endene til å møtes.

Jeg har flyttet så mye at nå har jeg kun nok til at jeg får med meg alt i bilen hvis jeg må flytte. Så eier ikke noe jeg kan selge .. jeg trives med å ha kun det nødvendigste og er glad jeg har kvitta meg med alt. Livet blir enklere. Leier billig så det må jeg holde på i disse dager. 6000 kr mnd inkl strøm og Internett. En får ikke billigere enn utenom et kott da kanskje .. 

 

 

Anonymous poster hash: e3a59...9ca

Lenke til kommentar
Gjest e3a59...9ca skrev (24 minutter siden):

Jeg har flyttet så mye at nå har jeg kun nok til at jeg får med meg alt i bilen hvis jeg må flytte. Så eier ikke noe jeg kan selge .. jeg trives med å ha kun det nødvendigste og er glad jeg har kvitta meg med alt. Livet blir enklere. Leier billig så det må jeg holde på i disse dager. 6000 kr mnd inkl strøm og Internett. En får ikke billigere enn utenom et kott da kanskje .. 

 

 

Anonymous poster hash: e3a59...9ca

Apropo finn.no - det er mange som tjener overraskende godt på «flipping». Altså se etter gode kjøp på finn, for deretter å selge det dyrere på finn - eller ta alt du finner av «gies bort mot henting» og deretter selge samme varen. Førstnevnte kan jo muligens kreve kapital du ikke har. Bare en idé 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (8 timer siden):

Personlig synes jeg det er stor forskjell. Jeg gir glatt til et fotballag fremfor til noe som skal på ferie, så hvis dette er noe idretten driver med så ville jog funnet på noe annet. 

Her er nok folk litt forskjellige, men eg tenker at når ein privatperson spørr om å få panten min så er det meir eit tilbod om ryddehjelp der betalinga er panten medan når (om) idrettslaget ringer på døra så er det veledigheit.
For meg er det fyrst og fremst jobben med å få fjerna sekken med panteflasker som tek opp plass i garasjen som er tenesten eg vil ha hjelp til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...