Gå til innhold

Roborock S7 erfaringer


Anbefalte innlegg

Har lenge ønsket meg en robot-støvsuger, men er litt i tvil om at denne vil gjøre jobben bra nok. Vi er en familie på snart 4, og med barn som griser mat i tide og utide (brødskiver etc). Andre her som har roborock S7, eller en annen modell som er godt fornøyd med kjøpet? Hva kan jeg forvente? 

Tar den enkelt småstein og grus som dras inn i gangen? mindre løv/blader? Hvordan er det å vedlikeholde denne saken - kreves det mer enn bare filterbytte? 

Drømmen hadde vært å kun trengt å gå over kriker og kroker med den håndholdte støvsugeren 1 gang i uken, og ellers hatt rimelig rene overflater til enhver tid.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd selv. Ikke forvent all verden av moppingen, selv om det er fult brukbar. Den er helt rå på støvsuging, spesielt tepper. Merk at den ikke ungår små hindringer, slik som ledninger og hundebæsj. Om det er viktig bør du gå for S7 maxv. 

Den tar veldig effektivt småstein og blader med den roterende "børsten". 

Av vedlikehold må du tømme støvbeholder, vaske moppen, fylke vann, rense filter og børste. Ikke komplisert i det hele tatt.

Nå får du den til 4000kr, ingenting å lure på. 

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/stovsugere-og-rengjoring/robotstovsuger/roborock-s7-robotstovsuger-s75200-sort/333584?&scid=SEM6279&gclid=CjwKCAjw0a-SBhBkEiwApljU0jQ-kh2szROmByi2spnLOgOYU7ujgz42Pnv6ITZLgcAtH9E3AJyp4hoC5zYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Om du ønsker enda mer automasjon bør du se på S7 maxv som nevnt over. Med tømmestasjon både tømmer, vasker mopp og fyller den vann selv(tror jeg). 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (12 minutter siden):

Veldig fornøyd selv. Ikke forvent all verden av moppingen, selv om det er fult brukbar. Den er helt rå på støvsuging, spesielt tepper. Merk at den ikke ungår små hindringer, slik som ledninger og hundebæsj. Om det er viktig bør du gå for S7 maxv. 

Den tar veldig effektivt småstein og blader med den roterende "børsten". 

Av vedlikehold må du tømme støvbeholder, vaske moppen, fylke vann, rense filter og børste. Ikke komplisert i det hele tatt.

Nå får du den til 4000kr, ingenting å lure på. 

https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/stovsugere-og-rengjoring/robotstovsuger/roborock-s7-robotstovsuger-s75200-sort/333584?&scid=SEM6279&gclid=CjwKCAjw0a-SBhBkEiwApljU0jQ-kh2szROmByi2spnLOgOYU7ujgz42Pnv6ITZLgcAtH9E3AJyp4hoC5zYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Om du ønsker enda mer automasjon bør du se på S7 maxv som nevnt over. Med tømmestasjon både tømmer, vasker mopp og fyller den vann selv(tror jeg). 

Takk - det høres jo veldig bra ut! Jeg må gjøre litt research på maxv - dobbel pris per d.d - så må vurdere om det er verdt det til vårt bruk. Spørsmålet her, som kan være utslagsgivende er moppefunksjonen til maxv. 

Vi har kun ledninger under TV-benken. Ellers har jeg en stasjonær PC, men den vil ikke komme til der uansett om det er S7 eller S7 maxv. 

Lenke til kommentar
Kron skrev (4 minutter siden):

Ikke gå for denne generasjonen roborock. Den har ikke kamera. Så den kjører over kabler, brødskiver med peanøttsmør og alt annet gris du har på gulvet. Ikke så lurt med små barn i hus. Neste generasjon har kamera og dette i orden.

Det er jo et godt argument for Roborock S7 MaxV? Ser denne har (stereo) kamera

Endret av iblazeqt
Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (8 minutter siden):

Det er jo et godt argument for Roborock S7 MaxV? Ser denne har kamera

Vi kjøpte denne til jobben nylig. Og den kjører over kabler og alt som er. Den nye ultra modellen har visstnok nytt obstacle avoidance system som gjør at man unngår en del av disse problemene. Pluss andre forbedringer blant annet på moppsystemet. Jeg ville i hvert fall ventet på den nye ultra modellen. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Kron skrev (4 minutter siden):

Vi kjøpte denne til jobben nylig. Og den kjører over kabler og alt som er. Den nye ultra modellen har visstnok nytt obstacle avoidance system som gjør at man unngår en del av disse problemene. Pluss andre forbedringer blant annet på moppsystemet. Jeg ville i hvert fall ventet på den nye ultra modellen. 

Så maxV og ultra er ikke den samme modellen altså? 

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/34zxBe/roborock-s7-maxv-ultra

 

er ikke den "eneste" forskjellen mellom maxv og maxv ultra , dockingstasjonen? 

Lenke til kommentar
snqmann95 skrev (2 minutter siden):

Kamera i front, for å unngå hindringer (Dette manglet faktisk S7, og var vårt største ankepunkt med hele maskinen) Fra tek.no

 

så vidt meg bekjent er det ikke samme robot. Ultra har kamera og bedre LiDAR det stemmer det jeg har sett på YouTube i dag. Sikler veldig på en slik, men er avhengig av kamera.

Tenkte på maxv og maxv ultra. Beklager, ser nå at jeg muligens tar feil?

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Ser jeg blingsa litt. Blander S7 og S7 MaxV her. Sistnevnte er siste generasjon, som jeg trodde skulle hete ultra, men det er altså den samme bare uten dock. Da er det S7 vi handlet nylig til jobben, og som jeg anbefaler mot å kjøpe. 

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kron skrev (17 minutter siden):

Ser jeg blingsa litt. Blander S7 og S7 MaxV her. Sistnevnte er siste generasjon, som jeg trodde skulle hete ultra, men det er altså den samme bare uten dock. Da er det S7 vi handlet nylig til jobben, og som jeg anbefaler mot å kjøpe. 

Takk - ikke like lett å navigere i alle disse ulike modellene. Får seriøst vurdere MaxV, evt drøye litt, når kamera blir standard. Valgets kval

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...