Gå til innhold

Anmeldelse: Destiny 2: The Witch Queen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan skrive under på at det er forvirrende for nye spillere, og til og med tilbakevendende. Jeg var innom når det først kom ut, og sjekket det ut på nytt ved en senere anledning, og da var det veldig vanskelig og forstå seg på mylderet av innhold. Oppdragssystemet er det verste eksempelet på sådan jeg noensinne har sett.

Lenke til kommentar
starkr skrev (3 minutter siden):

Oppdragssystemet er det verste eksempelet på sådan jeg noensinne har sett.

Det at man må spille gjennom en nyere campaign for å unlocke de gamle hos en npc, slik at man kan spille gjennom historien opp til den man nettopp er ferdig med, gjorde hele opplevelsen langt dårligere. 

Lenke til kommentar

Synes strengt tatt at historien er vanskeligst å følge med på. Jeg spilte enern ganske grundig, men sliter likevel med å henge med på alle historietrådene i toern, som jeg nylig startet opp for første gang. Spillmekanikkene er enklere å sette seg inn i, om noe gradvis.

Synes også det er en uting at man (i alle fall om man er vanlig dødelig) absolutt MÅ være 6 personer for å spille gjennom raids. Hvor mange voksne mennesker klarer å finne 5 kompiser (med gaming som hobby) som kan sette av en hel lørdagskveld til å spille raid? Jeg sliter nok med å finne 2 andre for å spille dungeons.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Synes strengt tatt at historien er vanskeligst å følge med på. Jeg spilte enern ganske grundig, men sliter likevel med å henge med på alle historietrådene i toern, som jeg nylig startet opp for første gang. Spillmekanikkene er enklere å sette seg inn i, om noe gradvis.

Synes også det er en uting at man (i alle fall om man er vanlig dødelig) absolutt MÅ være 6 personer for å spille gjennom raids. Hvor mange voksne mennesker klarer å finne 5 kompiser (med gaming som hobby) som kan sette av en hel lørdagskveld til å spille raid? Jeg sliter nok med å finne 2 andre for å spille dungeons.

Det er en app for det, når jeg spillte brukte jeg en Destiny app med forum på. Fant raid ganske kjapt da.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:

Synes strengt tatt at historien er vanskeligst å følge med på. Jeg spilte enern ganske grundig, men sliter likevel med å henge med på alle historietrådene i toern, som jeg nylig startet opp for første gang. Spillmekanikkene er enklere å sette seg inn i, om noe gradvis.

Synes også det er en uting at man (i alle fall om man er vanlig dødelig) absolutt MÅ være 6 personer for å spille gjennom raids. Hvor mange voksne mennesker klarer å finne 5 kompiser (med gaming som hobby) som kan sette av en hel lørdagskveld til å spille raid? Jeg sliter nok med å finne 2 andre for å spille dungeons.

Dette er en aktivitet som det ikke er meningen man skal klare alene. Det er ikke alle aktiviteter som skal skreddersys til alle ellers mister det en del av identiteten sin. Det blir litt som å si at jeg vil ha fotball tilrettelagt for meg som 1 spiller så jeg forventer at den lokale fotballklubben legger om modellen for fotball til å være 1 mot 1 isteden for 22 spillere, fordi jeg også vil nyte fotball på mine premisser. Det fins aktiviteter for solo og for 3 spillere også. Samt endgame pvp aktiviteter som heller ikke er meningen man skal kunne hoppe rett inn i å mestre. Jeg anbefaler at dersom du likevel er nysgjerrig på raids, bruk levelup sin discord å bli med i community for destiny. Det fins mange som kan hjelpes att der. Og spillet er crossplay med pc og konsoll samt har en LFG funksjon på app/nettsiden til bungie hvor man raskt finner grupper. Jeg anbefaler at du er dønn ærlig på at du er ny spiller og jeg tenker at noen melder seg til å hjelpe!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (3 timer siden):

Dette er en aktivitet som det ikke er meningen man skal klare alene. Det er ikke alle aktiviteter som skal skreddersys til alle ellers mister det en del av identiteten sin.

Joda, jeg ser den. Tenkte ikke å ville spille alene, men her burde det vært implementert en form for matchmaking. Om man er en gruppe på 3 som starter raidet, så burde man blitt paret opp med en annen gruppe på 3 andre. Slik det er nå MÅ man enten finne nok folk til at man blir 6 på forhånd, eller være god nok til å spille med færre. Og det er ikke mange spillere som er god nok til å være 4 eller færre.

Og ærlig talt, jeg har da betalt for spillet (DLCene), og da ønsker jeg selvfølgelig å spille alt jeg har betalt for.

Endret av Gringorilla
Lenke til kommentar

Kan bare støtte opp om BakaBerg sitt forslag om å bli med i LevelUp sin Discord og slenge deg med på et raid der. Stort sett alt av end game content som gjøres sammen med andre krever et minimum av kommunikasjon. Med det nye raidet så vil jeg si at 0% av matchmade grupper ville hatt noen som helst mulighet til å få gjort en eneste av boss fightene i raidet...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gringorilla skrev:

Synes strengt tatt at historien er vanskeligst å følge med på. Jeg spilte enern ganske grundig, men sliter likevel med å henge med på alle historietrådene i toern, som jeg nylig startet opp for første gang. Spillmekanikkene er enklere å sette seg inn i, om noe gradvis.

Synes også det er en uting at man (i alle fall om man er vanlig dødelig) absolutt MÅ være 6 personer for å spille gjennom raids. Hvor mange voksne mennesker klarer å finne 5 kompiser (med gaming som hobby) som kan sette av en hel lørdagskveld til å spille raid? Jeg sliter nok med å finne 2 andre for å spille dungeons.

Destiny 2 appen har en nydelig "LFG"-funksjon hvor du kan finne folk å spille med, tror jeg har fullført nye raidet omtrent 14 ganger med en slik gjeng, funker 9/10 ganger.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...