Gå til innhold

Return to Monkey Island er avduket


Anbefalte innlegg

sedsberg skrev (13 timer siden):

Er dette en remake av Monkey Island 3?

Nei, 3-ern ble laget av noen andre enn de som laget 1-2. Dette skal erstatte 3-ern på en måte, men fortsette historien i retningen de opprinnelige skaperne hadde tenkt. Det er et helt nytt spill.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, MomentousMomentum said:
23 hours ago, Donkey Kong said:

Digget Curse of MI. Husker fortsatt mange av replikkene fra sverdfektingen.

Enig! Og spilte det sist ifjor. Men dette erstatter på en måte Curse. Tar opp historien etter 1 og 2. Curse er nummer 3 i serien.

Selvsagt vil en oppfølger av 1 og 2 fra "the man himself" Ron Gilbert bli spennedne men jeg syns Curse of Monkey Island er et mesterverk isolert sett. Murray the invincible demonic skull skal mye til for å toppe, selv for Ron Gilbert, selv om han vitser om Murray teaseren.

Endret av Milarwen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om vi går ut fra at grafikken i traileren er fra spillet så må jeg jo si at jeg hadde jo håpt på en grafikk mer i stil med enten MI3, eller de to første spillene (original eller remastrert har ikke noe å si, jeg likte begge de to). Gilbert har jo allerede utviklet en grei motor til det formålet, nemlig den de brukte i Thimbleweed park. Men det kan hende at den ble for gammeldags-utseende for pengefolkene. Jeg var i alle fall ikke helt ombord med den der sprellemanns/papirdukke-estetikken i traileren. Men om historien er bra nok så kan det hende at jeg klarer å ignorere det...

Det er også interessant at han har lyst å lage en direkte fortsettelse av de to første spillene. Betyr det at Curse, Escape og Tale blir erklært som ikke kanoniske? At det bare er noe Guybrush har drømt? Hvordan klarer de å introdusere Murray om Curse ikke er kanonisk?

Lenke til kommentar
Onkel Kompost skrev (9 timer siden):

Det er også interessant at han har lyst å lage en direkte fortsettelse av de to første spillene. Betyr det at Curse, Escape og Tale blir erklært som ikke kanoniske? At det bare er noe Guybrush har drømt? Hvordan klarer de å introdusere Murray om Curse ikke er kanonisk?

Det har vel blitt sagt at han fortsetter som om Curse aldri var laget.

Lenke til kommentar
Onkel Kompost skrev (44 minutter siden):

Nei, men om han skal fortsette fra de to første spillene, hvor i kanonen dukker da MI3 opp? Hvorfor husket ikke Guybrush å ha møtt Murray før i MI3?

Jeg vet ikke. Jeg husker alt for lite fra story linen, jeg var ganske ung da jeg spilte disse. Men jeg tenker det er ganske enkelt sagt at de bare ignorerer 3-ern og videre og lager sin egen historie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mennehhh...grafikken da...ser ut som et flash-spill for mobiltelefoner. Håper det endrer seg, eller at de har med en "pixel mode".

Murray er med fra MI3 og utover ja. En litt artig fun fact er jo at Gilbert er sitert på at han aldri skal lage et spill uten pixelgrafikk. Også kommer denne traileren og bare øhhhhhh...

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bytex skrev (På 10.4.2022 den 20.44):

Mennehhh...grafikken da...ser ut som et flash-spill for mobiltelefoner. Håper det endrer seg, eller at de har med en "pixel mode".

Murray er med fra MI3 og utover ja. En litt artig fun fact er jo at Gilbert er sitert på at han aldri skal lage et spill uten pixelgrafikk. Også kommer denne traileren og bare øhhhhhh...

 

Ja, jeg var ikke helt imponert over grafikken. Var litt Double Fine over den. Men hvem vet, kanskje det var et krav fra rettighetsinnehavere? Skulle gjerne likt å sett det sitatet av Ron Gilbert...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...