Robinson 0 Report post Posted April 3 Jeg ser at prisen på DNB USA Indeks A fondet er forskjellig hos DNB versus Nordnet. 0,21 % hos DNB og 0,34 % hos Nordnet. Spørsmålet mitt er om 0,34 % er det det koster hos Nordnet, eller kommer plattformavgiften på 0,30 % oppå dette? (Slik at totalkostnad hos Nordnet blir 0,64 %). Quote Share this post Link to post
-Mort3n 8 Report post Posted April 3 Fond er dyrere på nordnet, kjøp heller gjennom banken din(evnt sjekk opp flere plattformer) Jeg bruker Nordnet kun til aksjer.. Quote Share this post Link to post
andg 11 Report post Posted April 8 Hvis du er kunde hos Nordnet vill jeg heller kjøpt deres eget USA indeksfond til 0,19% kostnad. Er mer eller mindre likt som DNB sitt indeksfond. https://www.nordnet.no/market/funds/17334524-nordnet-indeksfond-usa Quote Share this post Link to post
kremt 7686 Report post Posted April 8 Hvordan regner man ut prisen inkl plattformavgift? Føler dette er gjort bare for å lure folk og gjøre det maks uoversiktlig. Quote Share this post Link to post
andg 11 Report post Posted April 11 kremt skrev (På 8.4.2022 den 9.24): Hvordan regner man ut prisen inkl plattformavgift? Føler dette er gjort bare for å lure folk og gjøre det maks uoversiktlig. På nordnet er prisen som er oppgitt totalpris, dette er alle kostnader både til forvaltning og inkl. plattformavgift. Hvis man ser på ett fond har man også fanen detaljer, og herunder finner man en oversikt over hvordan kostandene er fordelt. Her er sammendraget fra DNB USA Indeks A for eksempel: 1 Quote Share this post Link to post