Gå til innhold

Hvorfor er du kunde hos Norges verst omtalte bank? (DNB)


Anbefalte innlegg

torbjornen skrev (1 time siden):

Eg kan leggje til at eg også har vore fondskunde i Dnb. Banken er gode på fondsforvalting, men tilbyr berre sine eigne fond. (Iallefall var det slik før). Eg likar best å ha ting samla færrast mogeleg stader, og difor flytta eg ASK-en over i Sbanken då dette vart mogeleg.

Du kan handle andre fond enn DNB sine som DNB-kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 hours ago, PosteMonopolet said:

Jeg har for lenge siden tatt ut de pengene slik at saldo nå er 0. Nå sliter jeg med å nå kundeservicen for å få sagt opp mitt kundeforhold.

Hvis saldo er 0 over noe tid kommer trolig banken til å spørre om lov til å slette kontoen. Det opplevde jeg i en bank en gang.

Men hvordan er det bryderi for deg å ha en inaktiv konto? Bare glem den og spar deg selv for stresset. Men dersom det oppleves som et stigma å ha en tilknytning til DnB kan jeg forstå deg....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Helm said:

Hvis saldo er 0 over noe tid kommer trolig banken til å spørre om lov til å slette kontoen. Det opplevde jeg i en bank en gang.

Men hvordan er det bryderi for deg å ha en inaktiv konto? Bare glem den og spar deg selv for stresset. Men dersom det oppleves som et stigma å ha en tilknytning til DnB kan jeg forstå deg....

 

Kontoen har hatt saldo på 0 i over 10 år. Er lei av å stadig få unødvendig papiravfall fra DNB dumpet ned i postkassen min. Dessuten ønsker ikke å være registrert som kunde i systemet. Nå har jeg fått brev med krav om at jeg må legitimere meg på grunn av EU-regler, noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg ikke ønsker å bruke kontoen.

Det var heller ikke lett å ta ut pengene fra kontoen da jeg gjorde det for over 10 år siden. Jeg møtte personlig opp på et lokalt DNB-kontor, der ble jeg henvist til et postkontor fordi DNB-kontoret ikke hadde noe med kontanter å gjøre. Dem på Posten strevde en god del med systemet før jeg til slutt fikk utlevert de få hundre kronene som var på kontoen.

For min egen del er det ikke et stort problem å ha en konto med 0 kr der, men inntrykket jeg har av brukerfiendtligheten til Norges største bank provoserer.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
5 minutes ago, PosteMonopolet said:

Kontoen har hatt saldo på 0 i over 10 år. Er lei av å stadig få unødvendig papiravfall fra DNB dumpet ned i postkassen min. Dessuten ønsker ikke å være registrert som kunde i systemet. Nå har jeg fått brev med krav om at jeg må legitimere meg på grunn av EU-regler, noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg ikke ønsker å bruke kontoen.

Det var heller ikke lett å ta ut pengene fra kontoen da jeg gjorde det for over 10 år siden. Jeg møtte personlig opp på et lokalt DNB-kontor, der ble jeg henvist til et postkontor fordi DNB-kontoret ikke hadde noe med kontanter å gjøre. Dem på Posten strevde en god del med systemet før jeg til slutt fikk utlevert de få hundre kronene som var på kontoen.

For min egen del er det ikke et stort problem å ha en konto med 0 kr der, men inntrykket jeg har av brukerfiendtligheten til Norges største bank provoserer.

Men dette er jo din sjanse til å snu situasjonen på hodet. Nå er det banken du ikke liker som har bryderiet og du kan ignorere dem.

Jeg er enig i at de nye reglene for identifisering og andre begrensninger er helt på trynet. Derfor er jeg så obstruktiv som jeg bare kan mot dette systemet, og får litt glede av dette.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (7 timer siden):

Nå har jeg fått brev med krav om at jeg må legitimere meg på grunn av EU-regler, noe jeg ikke kommer til å gjøre da jeg ikke ønsker å bruke kontoen.

Eg vil tru at akkurat det vil føre til at du snart er kvitt kontoen. Eg hadde ein konto i Sparebanken Vest der det stod att nokre få kroner. Så fekk eg plutseleg ei årsoppgåve i posten der det stod at kontoen var sletta. Det viste seg at banken hadde sletta kontoen fordi eg ikkje hadde legitimert meg med pass innan ein viss frist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske interessant at SBanken har sunket en 4-5 hakk på bytt.no etter DNB-oppkjøpet. Målet er vist å få dem like lave som dem selv er heller enn å bruke dem slik det er mer fornuftig, nemlig lære seg å bli en like god privatbank og nå opp til det toppnivået SBanken har ligget på.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Nordlandsbanken siden jeg var liten, jeg tror mora mi åpnet konto for meg og senere søstra mi og vi hadde innskudd i form av sparegrisen o.l. Kundeforholdet fulgte vel med over da DNB overtok og jeg har ikke giddet å bytte bank.

Personlig har jeg aldri hatt noen problemer med DNB. Som noen sier kan det være litt lang ventetid på telefon til kundeservice, men det lever jeg greit med og jeg er fornøyd nok med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (2 timer siden):

Ganske interessant at SBanken har sunket en 4-5 hakk på bytt.no etter DNB-oppkjøpet. Målet er vist å få dem like lave som dem selv er heller enn å bruke dem slik det er mer fornuftig, nemlig lære seg å bli en like god privatbank og nå opp til det toppnivået SBanken har ligget på.

Kven sitt mål? Det er sinte Sbanken-kundar som sender den nedover, ikkje DNB.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, FrihetensRegn said:

De jeg snakker med som har DnB sier de liker følelsen av trygghet, altså at om det skulle skje en finanskrise så vil de bli bailet ut av myndighetene fordi banken er tbtf.

Kanskje tbtf, men like mye det at toppsjefen i DnB strategisk hadde bestekompisen sin som toppsjef av AP. Om det er like nære forbindelser nå vet jeg ikke, det får vi se om det blir ny finanskrise.

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 minutter siden):

De fleste forsikringen har vi gjennom LO-Favør.

Meldte meg inn i Fellesforbundet for snart to uker siden. Ble ringt opp av en forsikringsselger, fikk tilbud og beholdt forsikringene mine  i Frende.  Skulle tru de hadde bedre avtaler med tanke på hvor mange medlemmer det er. Sørgelige greier. Eneste jeg gjorde var å avslutte innbo i Frende siden den er inkludert i medlemskapet. 

Skal man få gode avtaler må man gjøre det selv. Man må dele opp kundeforoldene sine og ikke stole på alt-i-ett løsning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, ITtraktor said:

Du må ha en særdeles høy timelønn?

Nei. Jeg har ganske normal lønn for mitt yrke. Man velger hva man bruker tiden på samt noen har ikke mye ekstra tid på å dille med slikt.

De fleste sløser vesentlig mer tull på ting de kjøper unødvendig enn hva de sparer på å jakte rundt på marginalt bedre avtaler til enhver tid. Du har jo til og med de som tror de sparte penger når de kjøpte noe kun basert på at det var tilbud fremfor at det også forelå et prekært behov.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, NortonM said:

Meldte meg inn i Fellesforbundet for snart to uker siden. Ble ringt opp av en forsikringsselger, fikk tilbud og beholdt forsikringene mine  i Frende.  Skulle tru de hadde bedre avtaler med tanke på hvor mange medlemmer det er. Sørgelige greier. Eneste jeg gjorde var å avslutte innbo i Frende siden den er inkludert i medlemskapet. 

Skal man få gode avtaler må man gjøre det selv. Man må dele opp kundeforoldene sine og ikke stole på alt-i-ett løsning. 

Vi har gått igjennom alle forsikringene vi har og sammenlignet de opp mot andre minst hvert andre år. Totalpakken blir best der for vår del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er kunde i Sparebank1 Nord-Norge fordi jeg fikk dåpsgave i en eller annen lokal sparebank og Sparebank1 spiste den opp. Og fordi det tydeligvis sitter veldig langt inne å si opp et bankforhold. Jeg har ikke nettbank der.
Jeg er kunde i JBF Bank og Forsikring fordi mamma overførte hennes forsikring på min første bil til meg. Ålreite vilkår.
Jeg er kunde i SBank fordi jeg synes Skandiabanken var super og fordi de fortsatt har ålreite vilkår og virker tidvis nyskapende.
Jeg er kunde i Nordea Direct fordi Nito hadde boliglånsavtale med Gjensidige bank og Nordea spiste dem opp. Og fordi det tydeligvis sitter veldig langt inne å si opp et bankforhold.
Jeg er kunde i DNB fordi de spiste opp Nordlandsbanken, og min kone fordi de spiste opp Postbanken. Og fordi det tydeligvis sitter veldig langt inne å si opp et bankforhold.

Jeg liker ikke å bli spist opp av større banker og DNB er en dyr bank for oss som ikke ringer og krangler ved hver renteendring. Derfor valgte jeg bort DNB når vi skulle ha nytt boliglån. Men nå skal jeg komme med litt forsvar av DNB likevel.

Jeg liker at de jevnlig har god rabatt hos Power med Supertilbud-ordningen.
DNB var også den banken som ga meg raskt nok finansieringsbevis når vi skulle kjøpe ny bolig.
For de som gidder ta kampen med banken jevnlig, skal de være konkurransedyktige også, selv om den policyen er den som driver meg raskest bort fra dem.

Og så til den tingen som overrasker meg selv mest. Grunnen til at jeg ikke er kunde hos Bulder Bank, og grunnen til at jeg ikke har blitt fornøyd hos noen av de andre bankene jeg nevnte ovenfor.

Jeg synes rett og slett at DNBs nettbank er mye bedre enn de andre nettbankene. Eller rettere sagt at alle de andre nettbankene jeg har prøvd virker amatørmessige eller ribbet for funksjonalitet på ett eller flere punkter, og DNB er mindre dårlig. Selv den gamle til Nordlandsbanken var bedre enn Nordea Direct, som jo kun er en nettbank, laget tjue år senere.
 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...