Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Er i ferd med å omskolere meg til å bli dataingeniør og lurer på følgende:

På det studiet jeg planlegger å ta er ett av retningene KI/AI, og det interesserer meg. MEN! En sa til meg at det ikke var vits da jeg er 32 år, og jeg aldri ville kunne måle meg med folk som startet tidligere i bransjen.

Er det håp for en 32 åring å begynne å studere dataingeniør innenfor AI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, UndrendeType said:

Heisann!

Er i ferd med å omskolere meg til å bli dataingeniør og lurer på følgende:

På det studiet jeg planlegger å ta er ett av retningene KI/AI, og det interesserer meg. MEN! En sa til meg at det ikke var vits da jeg er 32 år, og jeg aldri ville kunne måle meg med folk som startet tidligere i bransjen.

Er det håp for en 32 åring å begynne å studere dataingeniør innenfor AI?

Det er bare tull. Man vil alltid ha et eller annet handikap ovenfor andre i bransjen uansett hvilket utgangspunkt man har.

Som 32 åring er man såpass full av energi og giv at det ikke er noe dårlig utgangspunkt. Hadde du vært 50 å og ikke tatt i en PC før ville jeg vært noe mer skeptisk.

Men vær klar over at du går inn i en bransje hvor janteloven står meget sterkt mange steder. Derfor ikke la deg skremme av slikt tull.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det er ikke andre som bestemmer / avgjør hva eller hvor bra du vil bli. Det er det kun du selv som avgjør. Hvis du gjør noe som du har lyst til, er interessert i og trives med så vil du sannsynligvis bli mye bedre i det enn hvis du velger noe basert på hva noen andre syns.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
UndrendeType skrev (På 1.4.2022 den 20.25):

Heisann!

Er i ferd med å omskolere meg til å bli dataingeniør og lurer på følgende:

På det studiet jeg planlegger å ta er ett av retningene KI/AI, og det interesserer meg. MEN! En sa til meg at det ikke var vits da jeg er 32 år, og jeg aldri ville kunne måle meg med folk som startet tidligere i bransjen.

Er det håp for en 32 åring å begynne å studere dataingeniør innenfor AI?

Det som er viktig å tenke på er hvordan en potensiel arbeidsgiver opfatter den studie du er i ferd med å begynne. Hvis det er fulle 5år på universitetet da de fleste arbeidsgivere forstår hva det er. Du blir fortsatt sett på som en nybeginner. Men hvis det er et skreddersydd kurs som går over ett år, da tenker de at det veldig lite og de heller ansetter ingen enn satser på utvikle deg i bedriften. Det vet jeg fra erfaring, har snakket med flere arbeidsgivere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/9/2022 at 12:45 PM, Alex_Tc said:

Det som er viktig å tenke på er hvordan en potensiel arbeidsgiver opfatter den studie du er i ferd med å begynne. Hvis det er fulle 5år på universitetet da de fleste arbeidsgivere forstår hva det er. Du blir fortsatt sett på som en nybeginner. Men hvis det er et skreddersydd kurs som går over ett år, da tenker de at det veldig lite og de heller ansetter ingen enn satser på utvikle deg i bedriften. Det vet jeg fra erfaring, har snakket med flere arbeidsgivere.

Det er 5 år ja:) tenkte å søke på UIT sånn nettbasert. Håper det er bra! Kjenner at jeg ikke vet helt hva jeg går til, selv om jeg har lest meg opp på informasjon om fag osv.

Håper jeg kommer inn og forsåvidt, det er jo ikke gitt!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...