Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan treffe på oppegående høflige mannfolk for dating?


Gjest 5ab02...8e2

Anbefalte innlegg

Gjest 1f71e...273

Kan svare fra den andre siden som oppegående, godt utdannet mann 44. Jeg er høflig og spør aldri om nudes og slikt. Generelt ønsker jeg å møtes ganske raskt for å ta en kaffe da det funker mye bedre ansikt til ansikt. Jeg sier vel ikke nei til ett ligg, men er primært interessert i et mer seriøst forhold. 

Når man sveiper gjennom hundrevis av profiler ender man opp med litt for høye forventninger og krav, og det gjelder vel både kvinner og menn. Jeg tror det gjør noe med hvordan vi tenker på andre mennesker. De blir mer en forbruksvare for det er alltid andre man kan sveipe gjennom. Det er vel derfor mange kvinner gjerne trekker frem en lang kravliste på profilen, men sjelden sier noe særlig om hva de egentlig ønsker seg. Det eneste man egentlig vet er at 90% av norske kvinner befinner seg enten på fjelltur eller på treningssenteret hvis man skal stole på bildene de har på profien. 

På tinder og liknende apper sitter kvinnene med alle makten og kan velge og vrake. Som mann må du te deg som en påfugl og vise frem fjærene og håpe at noen gidder å svare når du tar kontakt. Ihvertfall om du ikke er blant de 5-10% mest attraktive. De gangene jeg er innom Tinder sveiper jeg gjennom en bunke profiler på en kveld og etter en dag eller to endre jeg opp med kanskje 5 matcher. Ingen av dem gidder ta kontakt først selv om det er de som får matchen. De venter på en underholdene melding fra meg for å se om jeg er verdig en melding. Sier jeg noe "kjedelig" og vanlig gidder halvparten ikke svare selv om vi tilsynelatende har en match. Det er alltid jeg som må dra igang samtalen, som må være den som sprader rundt og gjør meg interessant. Hvis jeg legger ned litt innsats i det får jeg gjerne noen dater, men det føles litt for mye som en jobb. 

Ofte vil de egentlig ikke ha den snille og høflige mannen de later som de vil ha heller. Det var feks ei jeg møtte mye i vinter som jeg virkelig trodde det kunne bli noe med. Hun fortalte meg endel om sin eks som var en typisk sjarmerende drittsekk. Han hadde visstnok både slått henne og vært utro mot henne. Jeg hjalp henne tilogmed å skifte låser hjemme hos henne da hun sa hun var redd han hadde nøkler. Allikevel gikk hun tilbake til ham da han begynte å ta kontakt igjen etter et halvt års tid.

Dating funker mye bedre på gamlemåten når man møter noen gjennom skole, jobb, fritidsinteresser e.l. Da kan man snakke sammen og bli kjent på en mer normal og avslappet måte. Dating via Tinder orker jeg bare i små doser. 

Anonymous poster hash: 1f71e...273

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest db296...cf5

Spot on! (1f71e...273

Som 47-åring mann kan jeg nikke gjenkjennede til så og si alt i det innlegget.  Det er også komisk å høre kvinner klage på hvor vanskelig det er for de å finne en mann.  De skulle bare vite hvor mange gange vanskeligere det er å sitte på den andre siden. 

Jeg ga opp for mange år siden etter jeg innså hvor usandsynlig det hadde blitt å møte en som ville bidra positivt til livet og faktisk bli værende istedet for å bare hoppe videre til neste så snart de ble fristet av noe nytt og spennende. 

Anonymous poster hash: db296...cf5

Lenke til kommentar

Flere som har hatt denne åpenbaringen altså :D erkjente for lenge siden at det ikke er i nærheten av å være verdt det. Det krever litt selvbeherskelse å la det fare når de som druker i oppmerksomhet og komplimenter klager over hvor ille de har det. Tror jeg heller hadde prøvd å funnet meg en match i utlandet enn den selvpiningen de vanlige "norske" tjenestene byr på, hvis jeg absolutt måtte hatt en partner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 5a7da...a2f

Kvinne i 40årene her med samme erfaring som ts. Det er mange menn som er "på" og jeg får flere tilbud, senest de siste dagene. Men andelen menn som er oppriktig interessert i å utforske noe varig og meningsfullt er forsvinnende liten. Og blant de, er det enda færre jeg har noe til felles med eller orker å være intim med. Så ja, det er ikke lett å finne noen. Nå som jeg plutselig ble for gammel til å stifte familie, må jeg også innrømme at et nokså tungt incentiv til å engang prøve forsvant ut vinduet. 

 

Anonymous poster hash: 5a7da...a2f

Lenke til kommentar
Gjest 92e1c...e78

De gangene jeg har brukt Tinder har jeg bestandig lagt litt tid og energi i å lage en god profil, forskjellen det utgjør for hva man får tilbake er stor. Tinder er hva man gjør det til, men selvfølgelig er det en bonus om man er attraktiv, har et øye for gode bilder og god profiltekst.

Fant bestevenninne og kjæresten min der.

Anonymous poster hash: 92e1c...e78

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 0b553...f03

Jeg pleier å behandle de som er veldig "på" enten ved å ignorere er kjører de til veggs tilbake, som regel er halvparten bare store i kjeften. Hadde en runde med nettdating for å " finne mannen" fant han ikke der, ble etterhvert oppgitt av nettdating og fant en "gammel bekjent" istedenfor.

Anonymous poster hash: 0b553...f03

Lenke til kommentar

Har forsøkt datingapper selv tidligere, og når dickpic er første melding på snap, så er det bare å slette og droppe. Alt for mange menn er sånn, og man blir så lei. Mas om «Hvis du vil, så får du det til» hvis man sier det ikke passer å møte han før en barnefri helg feks. Det er litt sånn at uansett hvor mye jeg vil, så er det ting jeg må gjøre i hverdagen med barn. Det at barna kommer før en kaffedate sliter mange med å forstå.

Fikk gjennomgå av en jeg hadde avtalt å møte på en fredag etter barna var hentet. De skulle hentes 18.00, men fikk beskjed om at far ble forsinket med en time. Ga beskjed med en gang, og da fikk jeg høre at jeg ikke var interessert nok. Ble ikke kaffe….. 

Fikk også gjennomgå av en som mente jeg var en «forbanna egoist» fordi jeg måtte på legevakt og deretter på sykehuset med et av barna. Jeg hadde ikke tid til å svare han innen det var gått 20 min, og det er visst grensen for om man er interessert eller ikke.

Det er mye rart på sånne apper. Men det finnes bra menn også. Tar man seg tid til å lese profiler og ikke bare dømme ut fra bilder, så kan man ende opp med en mann, eller som jeg, med gode venner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 5ab02...8e2
Vimsan skrev (1 time siden):

Har forsøkt datingapper selv tidligere, og når dickpic er første melding på snap, så er det bare å slette og droppe. Alt for mange menn er sånn, og man blir så lei. Mas om «Hvis du vil, så får du det til» hvis man sier det ikke passer å møte han før en barnefri helg feks. Det er litt sånn at uansett hvor mye jeg vil, så er det ting jeg må gjøre i hverdagen med barn. Det at barna kommer før en kaffedate sliter mange med å forstå.

Fikk gjennomgå av en jeg hadde avtalt å møte på en fredag etter barna var hentet. De skulle hentes 18.00, men fikk beskjed om at far ble forsinket med en time. Ga beskjed med en gang, og da fikk jeg høre at jeg ikke var interessert nok. Ble ikke kaffe….. 

Fikk også gjennomgå av en som mente jeg var en «forbanna egoist» fordi jeg måtte på legevakt og deretter på sykehuset med et av barna. Jeg hadde ikke tid til å svare han innen det var gått 20 min, og det er visst grensen for om man er interessert eller ikke.

Det er mye rart på sånne apper. Men det finnes bra menn også. Tar man seg tid til å lese profiler og ikke bare dømme ut fra bilder, så kan man ende opp med en mann, eller som jeg, med gode venner. 

Ja har bare endt opp med gode venner jeg og online. Men de har jeg ikke noe interesse for noe annet enn vennskap. Jeg får ikke noen følelser eller jeg føler ingenting når jeg har med de og gjøre og da er det jo liten vits å prøve på noe mer syns jeg da. Den gnisten må være der fra start eller har den ikke kommet innen ett halvårs kontakt så er det døfødt men mange er jo kjempenhyggelige å ha kontakt med da så jeg liker jo å skravle med folk så det går jo helt fint det.  TS. Ellers har jeg lagt dating på hytlla... orker ikke mer egentlig. Holder med kontakten med de jeg har kontakt med. Kjører mitt eget løp istedet så får nå mannfolk gjør hva søren de vil for min del. knis. Det er vel enkleste. 

Anonymous poster hash: 5ab02...8e2

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest 6bbaf...515

Du bør ikke bli så veldig overraskende om folk har den adferden på Badoo, Tinder og Fetlife. Dette er jo type "knullesider" 😅

Anonymous poster hash: 6bbaf...515

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest 5ab02...8e2
jebveeetee skrev (På 29.6.2022 den 8.58):

Har bitt meg merke i noe. 
Noen menn starter en prat med. Å du er så fin, nydelig, deilig, sexy... altså fint å høre det altså men det mistet helt betydningen for min del da jeg ser at det er kun menn som er ute etter ett ligg som er rause med komplimenter. Dvs de mener det ikke nen eneste måten å prøve å sjarmere noen til sengs for så og kaste etterpå.

De som er åpen for noe litt mer seriøst gir som regel ikke 1 kompliment. 
Hvorfor er det sånn?

Hadde betydd mye mer for meg å fått hørt det fra en som virkelig mener det.

Det som skjer er jo at den dagen det dukker opp en som mener det tror en jo de bare er ute etter sex. Så har innsett at de må ikke bare si det men også vise at de mener det hvis en skal tørre å tro på noe en mann sier. 
 

Bare en observasjon.

Kunne ikke vært mer enig. Har også vært ut for dem som strør om seg med komplimenter om hvor fin man er og da er mannen ca 20 år yngre... altså fuck it. Og når de ikke oppnår noe så kommer det en sånn sleng setning til slutt... du er faan meg den styggeste jeg har sett. Gud bedre for en oppførsel.  Lenge siden jeg har skrevet her. Jeg er ts. Men siden sist har jeg faktisk møtt en da som bor i  Nederland som jeg har holdt kontakten med siden 2020 og gjennom hele korona pandemien men jeg trodde aldri vi kom til å møtes så egentlig. Håpet gjorde jeg nå. Men jaggu i pins helgen tok han fly fra Amsterdam og kom på besøk. Har aldri møtt noen mann som har hatt baller nok til det. Han var hos meg i 4 dager. Men desverre så fikk jeg ikke noe følelser selv om han var en hyggelig fyr og en som er interessert i meg. Jeg tok han i en løgn og det likte jeg dårlig. Jeg har sagt at jeg ikke liker røyk og jeg trodde ikke han røykte for det sa han da vi starta å snakke. Etter han kjøpte flybilletter innrømmet han at han røykte litt. Det var det negative. Ikke så mye han røkte men nok til at jeg ikke liker røykånde. Men utenom det var han en hyggelig fyr. Og klarer jo ikke å kutte ut en slik person som viser at han liker meg sånn. Men ja syns det kan være hyggelig å ha noen å besøke og da i ett annet land og eventuelt dra på ferier sammen med. Forhold tror jeg er oppskrytt og har vel kommet til konklusjonen at forhold ikke er noe for meg. Jeg liker friheten ved å være alene men samtidig ønsker jeg meg en kjæreste som føler det samme. Da slipper en unna mye negativt som ett forhold ofte gir. Men ble vanskelig når jeg ikke har noen slike følelser for han annet enn at jeg liker han som en god venn. Typisk det når en finner noen en liker og så må det være ett Men som gjør at de rette følelsene ikke kommer. Jepp sånn går no dagan. Er på ferie nå på egen hånd så koser meg nå alikevel jeg da. 

Anonymous poster hash: 5ab02...8e2

Lenke til kommentar
Gjest 5ab02...8e2
Gjest 5ab02...8e2 skrev (1 minutt siden):

Kunne ikke vært mer enig. Har også vært ut for dem som strør om seg med komplimenter om hvor fin man er og da er mannen ca 20 år yngre... altså fuck it. Og når de ikke oppnår noe så kommer det en sånn sleng setning til slutt... du er faan meg den styggeste jeg har sett. Gud bedre for en oppførsel.  Lenge siden jeg har skrevet her. Jeg er ts. Men siden sist har jeg faktisk møtt en da som bor i  Nederland som jeg har holdt kontakten med siden 2020 og gjennom hele korona pandemien men jeg trodde aldri vi kom til å møtes så egentlig. Håpet gjorde jeg nå. Men jaggu i pins helgen tok han fly fra Amsterdam og kom på besøk. Har aldri møtt noen mann som har hatt baller nok til det. Han var hos meg i 4 dager. Men desverre så fikk jeg ikke noe følelser selv om han var en hyggelig fyr og en som er interessert i meg. Jeg tok han i en løgn og det likte jeg dårlig. Jeg har sagt at jeg ikke liker røyk og jeg trodde ikke han røykte for det sa han da vi starta å snakke. Etter han kjøpte flybilletter innrømmet han at han røykte litt. Det var det negative. Ikke så mye han røkte men nok til at jeg ikke liker røykånde. Men utenom det var han en hyggelig fyr. Og klarer jo ikke å kutte ut en slik person som viser at han liker meg sånn. Men ja syns det kan være hyggelig å ha noen å besøke og da i ett annet land og eventuelt dra på ferier sammen med. Forhold tror jeg er oppskrytt og har vel kommet til konklusjonen at forhold ikke er noe for meg. Jeg liker friheten ved å være alene men samtidig ønsker jeg meg en kjæreste som føler det samme. Da slipper en unna mye negativt som ett forhold ofte gir. Men ble vanskelig når jeg ikke har noen slike følelser for han annet enn at jeg liker han som en god venn. Typisk det når en finner noen en liker og så må det være ett Men som gjør at de rette følelsene ikke kommer. Jepp sånn går no dagan. Er på ferie nå på egen hånd så koser meg nå alikevel jeg da. 

Anonymous poster hash: 5ab02...8e2

ts igjen ...han her møtte jeg faktisk første gang på badoo i 2020. Så de fins da seriøse der og. Nå går det i whatsapp. 

Anonymous poster hash: 5ab02...8e2

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest 5ab02...8e2 skrev (På 1.4.2022 den 6.39):

Etter 4-5 år på badoo, tinder etc er jeg drittlei det meste av det de appene har å by på.

Det er rett ut spørsmål om nudes.

sex prat etter 2 setninger føler ingen har interesse av meg som person bare kroppen min.

Mammfolk som han i går som skrev han var klar for forhold men kun bilde av en hårete pondus.

 

1. Vær i 20 årene. Helst tidlig i 20 årene.

2. Vær pen og velstelt. 

3. Ha god oppførsel og vær innstilt på å ofre ting for ham.

4. Vær relativt seksuelt ekslusiv.

 

Når man mangler to eller flere av punktene ovenfor må man senke kravene. Kanskje ta en ølmage nudepickrevende vaktmester osv.

Lenke til kommentar
jebveeetee skrev (På 29.6.2022 den 8.58):

Har bitt meg merke i noe. 
Noen menn starter en prat med. Å du er så fin, nydelig, deilig, sexy... altså fint å høre det altså men det mistet helt betydningen for min del da jeg ser at det er kun menn som er ute etter ett ligg som er rause med komplimenter. Dvs de mener det ikke nen eneste måten å prøve å sjarmere noen til sengs for så og kaste etterpå.

De som er åpen for noe litt mer seriøst gir som regel ikke 1 kompliment. 
Hvorfor er det sånn?

Hadde betydd mye mer for meg å fått hørt det fra en som virkelig mener det.

Det som skjer er jo at den dagen det dukker opp en som mener det tror en jo de bare er ute etter sex. Så har innsett at de må ikke bare si det men også vise at de mener det hvis en skal tørre å tro på noe en mann sier. 
 

Bare en observasjon.

Fordi du er en pump'n dump for dem. Da skrur man på sjarmen for å få peise litt på takobufeen, men enten man nektes adgang eller får snøret i bånn ser man så klart ned på denne slufsa. 

Lenke til kommentar

Som oppegående høflig mann styrer jeg laaaaaangt unna datingapper: et sted der mange kvinner setter fysiske krav i profilen sin som om de satte sammen en pizza før bestilling (Alder 25-35, høyde min 1.85, høy utdanning, ingen barn, stemmer rødgrønt; inntekt over 1 mill, egen leilighet, ingen ekser, sover på siden uten å snorke og reiser minst fire ganger i året til eksotiske steder osv). Eller så er de horer som skal ha betalt for sex.
"Høflig og oppegående" menn er jo stort sett bare er ute etter fitte så jeg synes synd på de jentene som faktisk søker lykken via apper. 

Ingen av disse personlighetene hverken appellerer eller passer meg, så da gjør jeg det like greit på gamlemåten: satse på å dulte borti en smart og morsom jente på butikken eller på besøk hos noen venner. Helt greit for meg å være singel.

Finnes selvfølgelig hederlige unntak slik at jeg ikke krenker noen her inne nå, men det jeg har sett da jeg sammen med en kompis skulle finne en date til ham på match eller tinder eller hva det nå var: takk, men nei takk. Jeg ga ham større sjans i å matche ved å stå midt på Karl Johan en lørdags ettermiddag og rope ut at han var singel og ville på date med en snill jente.

Lenke til kommentar

Dating apper er fullt av overfladiske personer. Framstår du som den vanlige mann i gata, er ikke damene interessert i deg. De fleste har for store kriterier opp mot hva de er verdt selv, da ender man opp med useriøse menn som kun er ute etter en ting.

For de fleste er romansen er borte. Folk tar seg ikke tid. De eneste som tjener seg på dette destruktive spillet er teknologigigantene. Og det at teknologiselskaper tjener på dine personopplysninger.

Det tar tid å bli kjent, og alle parforhold opplever konflikter. Hvis man ikke er villig til å løse disse og utvikle seg sammen som par, er det fort gjort å vende tilbake til slike apper og begynne fra square one.

Endret av Soles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...