Gå til innhold

71 grader nord team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (På 27.3.2022 den 19.02):

Flere enn meg som synes at årets utgave inneholder for mye drama, krangel og stereotyper?

Er det bra tv når 30-åringer oppfører seg som 12-årige berter, når skeive, premenstruelle, særinger, nerder og andre befester våre verste antagelser ?

Jeg kaller ikke bryggesjauerbanning, dramaqueens og berteoppførsel for god tv-underholdning. Heldigvis måtte «søstrene sisters» reise hjem etter uker med nedbrytende krangling, kompetansehull og mangelfulle resultater……

Lenke til kommentar
On 3/27/2022 at 1:02 PM, Inspector said:

Flere enn meg som synes at årets utgave inneholder for mye drama, krangel og stereotyper?

Er det bra tv når 30-åringer oppfører seg som 12-årige berter, når skeive, premenstruelle, særinger, nerder og andre befester våre verste antagelser ?

Dette er et helt vanlig reaksjonsmønster når man blir veldig sliten og ting ikke går som man ønsker. Det er med andre ord ikke noe unormalt over det.

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Diggerman said:

Dette er et helt vanlig reaksjonsmønster når man blir veldig sliten og ting ikke går som man ønsker. Det er med andre ord ikke noe unormalt over det.

En annen ting er at deltagere til realityprogrammer vel ofte blir plukket ut for å skape engasement ved at i større og mindre grad avvikere/originaler  blir utvalgt som deltagere for å skape engasjement hos seere og spenninger innad blant deltagerene, også det for å skape engasjement hos seerene.

Lenke til kommentar
21 hours ago, Gjest MKII said:

En annen ting er at deltagere til realityprogrammer vel ofte blir plukket ut for å skape engasement ved at i større og mindre grad avvikere/originaler  blir utvalgt som deltagere for å skape engasjement hos seere og spenninger innad blant deltagerene, også det for å skape engasjement hos seerene.

Dette blir bare spekulering fra min side siden jeg ikke har bakgrunn fra mediebransjen. Jeg vil anta at du har rett, men det kommer an på hvilke type programmer det er. For type "Farmen", der man har mange søkere, så bruker de nok psykologer e.l. for å finne deltagere som vil skape "underholdning" (En samling "grå mus" er det lite underholdning i). For kjendisprogrammene er det nok verre da utvalget er betydelig mindre. Jeg vil likevel anta at de vet hva de vil når de henvender seg til potensielle deltagere. Det handler om underholdning, men smaken er som baken - den er delt:)

Lenke til kommentar
1 hour ago, Diggerman said:

Dette blir bare spekulering fra min side siden jeg ikke har bakgrunn fra mediebransjen. Jeg vil anta at du har rett, men det kommer an på hvilke type programmer det er. For type "Farmen", der man har mange søkere, så bruker de nok psykologer e.l. for å finne deltagere som vil skape "underholdning" (En samling "grå mus" er det lite underholdning i). For kjendisprogrammene er det nok verre da utvalget er betydelig mindre. Jeg vil likevel anta at de vet hva de vil når de henvender seg til potensielle deltagere. Det handler om underholdning, men smaken er som baken - den er delt:)

Personlig liker jeg ikke realityprogrammer, men mener bestemt det i alle fall er uttalt når det gjelder "Big Brother" at det velges "avvikere" og deltagere som er forskjellige fra hverandre for å skape konflikter og engasjement blant seere. Det er jo ut i fra media mer enn nok eksempler fra "Farmen", også med kjendiser/"kjendiser" på konspirasjoner, konflikter, krangler og så videre. Det er selvfølgelig færre å velge blant kjendiser/"kjendiser" slik du er inne på, men kanskje desto høyere andel av individualister, egoister og folk med høye tanker om seg selv som igen fører til konflikter, intriger og underholdning/"underholdning"?

Lenke til kommentar

De lager disse seriene etter en formel. Legg merke til at i Skal vi danse er det alltid noen unge bloggere/ex idol artister (som garantert skal vinne), et par middelaldrende idrettsutøvere (som er tunge og klumsete men morsomme), og minst en skrullete 60-70 åring. Det har vært sånn i alle sesongene.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 hours ago, Gjest MKII said:

Personlig liker jeg ikke realityprogrammer, men mener bestemt det i alle fall er uttalt når det gjelder "Big Brother" at det velges "avvikere" og deltagere som er forskjellige fra hverandre for å skape konflikter og engasjement blant seere. Det er jo ut i fra media mer enn nok eksempler fra "Farmen", også med kjendiser/"kjendiser" på konspirasjoner, konflikter, krangler og så videre. Det er selvfølgelig færre å velge blant kjendiser/"kjendiser" slik du er inne på, men kanskje desto høyere andel av individualister, egoister og folk med høye tanker om seg selv som igen fører til konflikter, intriger og underholdning/"underholdning"?

Konspirasjoner, konflikter osv virker å selge godt. Har inntrykk at det inngår i de fleste serier også. Det er antagelig dårlig underholdning å være snill med hverandre...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Diggerman skrev (5 timer siden):

Konspirasjoner, konflikter osv virker å selge godt. Har inntrykk at det inngår i de fleste serier også. Det er antagelig dårlig underholdning å være snill med hverandre...

Hva blir det neste, når folk flest har blitt likegyldige til denne avstumpede og negative spiralen ?

Lenke til kommentar
12 hours ago, Diggerman said:

Konspirasjoner, konflikter osv virker å selge godt. Har inntrykk at det inngår i de fleste serier også. Det er antagelig dårlig underholdning å være snill med hverandre...

Negative følelser og holdninger engasjerer vel mer enn "valper og kattunger". Det er vel kommet frem at Facebook også spekulerer i dette ved at de løfter frem saker som skaper kontroverser for å generere mer engasjement og mer aktivitet på sidene deres, som igjen generer reklameintekter. Sammen med personvern er konsekvensene av policy-ene deres noe Facebook blåser i bare de tjener penger!

Lenke til kommentar
9 hours ago, Gjest MKII said:

Negative følelser og holdninger engasjerer vel mer enn "valper og kattunger". Det er vel kommet frem at Facebook også spekulerer i dette ved at de løfter frem saker som skaper kontroverser for å generere mer engasjement og mer aktivitet på sidene deres, som igjen generer reklameintekter. Sammen med personvern er konsekvensene av policy-ene deres noe Facebook blåser i bare de tjener penger!

Så lenge det er et marked for noe, så fyller noen behovet. Sån sett kan man si at det er mottagerne som er problemet.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Diggerman said:

Så lenge det er et marked for noe, så fyller noen behovet. Sån sett kan man si at det er mottagerne som er problemet.

Ja, og i og for seg. Problemet er når de som lager realityprogrammer, Facebook og andre som spekulerer i intriger, konspirasjoner, krangler og så videre og "fyrer oppunder" slikt for å tjene penger på det! Det er rimelig spekulativt for å si det pent.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Gjest MKII said:

Ja, og i og for seg. Problemet er når de som lager realityprogrammer, Facebook og andre som spekulerer i intriger, konspirasjoner, krangler og så videre og "fyrer oppunder" slikt for å tjene penger på det! Det er rimelig spekulativt for å si det pent.

Det tror jeg du har rett i. Lyttere skaper media og media skaper lyttere. Media (i denne konteksten) driver ikke veldedighet. Sånn er dessverre samfunnet. Skaper noen en åpning, så er det noen som benytter dem.

Lenke til kommentar

Da var det Victoria og Safari som måtte reise hjem. Exiten etterlater ingen ære til kjeftende sunnmøringer eller fremmedkulturelle med null erfaring fra norsk friluftsliv

Stereoptypiske og nedlatende oppfatninger om nevnte persontyper, fikk derimot ny næring. Er det dette produksjonen legger opp til ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Inspector skrev (På 30.3.2022 den 8.20):

Hva blir det neste, når folk flest har blitt likegyldige til denne avstumpede og negative spiralen ?

Det neste ble tydeligvis en evigvarende tur i norsk natur full av ulogiske ledetråder og «liksomskumle» vakter med røde signalbluss. Forsøker Stiansen å kopiere kompani Lauritzen ?

Dette ble for langtekkelig og kjedelig, selv med personligheter i hovedrollene…..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stormen har vel lagt seg rundt dette programmet, og problemet Thomas Alsgaard og Elisa Røtterud er løst. De vant jo, selv i fullt spetakkel gjennom hele serien. Syns synd i de begge to. Det var Helene Olafsen som skulle være med Alsgaard men måtte trekke seg pga. graviditet, hadde nok blitt en helt annen underholdning og kanskje en langt bedre introduksjon av nytt konsept. 

Det var til tider kjedelig å se på, oppgaver, unødvendig surmuling av alle par og kranglinga og jeg satt hele tiden og lurte på når de skulle til Nordkapp inntil jeg ser at serien heter 71 grader Team, ingenting som tilsa at de skulle nordover altså. 

Tror med god justering av oppgaver og litt bedre team så kan det bli et bedre serie. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...