Gå til innhold

Dj - hvordan mixe musikk


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å fundere på å skaffe mixebord og øve på dj hjemme just for fun. Jeg liker typ musikk som techno og trance, dance, drum og tunge rytmer. 

Noen som kan noe om dette tema og kan gi meg råd? 

Endret av xrays
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk pitchfaderen for å få låtene til å gå i samme tempo, lek med tonekontrolleren på låta som skal fades inn og prøv deg frem med hva du synes høres kult ut. Trening, trening, trening, trening :) Men mest essensielt: Ha det gøy, lær deg å finne riktig tempo på låtene (helst uten å bruke automatisk beatcounter) og lær deg prosessen uten automixing :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 29.3.2022 den 13.20):

Jeg kjenner et par djer, der de gjør ofte er å kopiere en loop

Det å sette på en loop på feks 4 bars (16 slag) eller lignende er en flott måte å "kjøpe" seg mer tid på om det begynner å bli trangt om tida før låta stopper. 

 

Anbefaler deg å søke opp beatmatching/beatmixing, er ekstremt mye tutorials. Og bare lek deg med mikseren og platespillerene eller kontrollenerenne eller hva du nå bruker, det er da man lærer :)

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Legotardo skrev (3 timer siden):

Det å sette på en loop på feks 4 bars (16 slag) eller lignende er en flott måte å "kjøpe" seg mer tid på om det begynner å bli trangt om tida før låta stopper. 

 

Anbefaler deg å søke opp beatmatching/beatmixing, er ekstremt mye tutorials. Og bare lek deg med mikseren og platespillerene eller kontrollenerenne eller hva du nå bruker, det er da man lærer :)

Takk, jeg har ingen av delene, foreløpig spiller jeg rett fra you tube når jeg skal høre på musikk, googler opp en låt eller "skive" .

Tenkte å evt ta et Dj kurs som akks har senere ... men utenom det, hva bør jeg investere i av mixer og annet? Jeg er dessverre ikke så teknisk flink til å finne ut av ting selv og er nokså utålmodig, så der bør jeg ha opplæring eller tips på hva å laste ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...