Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan la være å onanere


Gjest f5040...dc8

Anbefalte innlegg

Som andre her også sier, så er det forsket på dette. En studie utført i 2016 viser at onani reduserer faren for prostatakreft.

"Studien slår nemlig fast at det å ejakulere minimum 21 ganger per måned reduserer risikoen for å få prostatakreft."

"Ikke minst har onani, sex og samleie i alle former i positiv forstand, stor innvirkning på psyke, stress og selvfølelse"

Link

At onani er usunt, er noe som henger igjen fra det kristne miljøet på begynnelsen av 1900-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest f5040...dc8 skrev (På 23.3.2022 den 14.45):

Hvordan går du frem for å unngå å onanere.

La vær.
 

Gjest f5040...dc8 skrev (På 23.3.2022 den 14.45):

Hva gjør du for å øke viljestyrken?

Man blir god på det man trener på.

 

Gjest f5040...dc8 skrev (På 23.3.2022 den 14.45):

Jeg er overbevist om at det er usunt å onanere.

Vi kan ikke motargumentere at du mener det for egen del, rent psykologisk vil si.
Som nevnt flere steder i tråden viser forskning at det er sunt.

Du burde derfor heller trene på å onanere uten å bruke hjernen. Rent fysiologisk, er det fullt mulig å onanere seg til ejakulasjon, uten å fantasere om "your poison". 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De onanerte før oppfinnelsen av internett og smarttelefon. Selv i oldtiden, før VHS og glossy mags, ble det nappet løk over en lav sko. Eneste forskjellen var at da snakket ingen om det og alle trodde de var den eneste sjuke jævelen som drev med det. En kaffe og en runk om morran er helt ok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Femtekolonne skrev (21 minutter siden):

De onanerte før oppfinnelsen av internett og smarttelefon. Selv i oldtiden, før VHS og glossy mags, ble det nappet løk over en lav sko. Eneste forskjellen var at da snakket ingen om det og alle trodde de var den eneste sjuke jævelen som drev med det. En kaffe og en runk om morran er helt ok. 

Sant det. Kanskje ikke før internett, men før jeg jeg fikk internett tilgjenglig på gutterommet. Husker  at Guinness Record Bok fra 2000 var hendig den gang da.
Cindy Margolis | Celebrities female, Bikinis, Swimwear

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Er en del kristne miljøer som er imot onani. Finnes også en del motverge der innenfor enkelte høyreekstreme miljøer. En del er et sammenfall av begge miljøer. Hva er det som har fått TS til å tenke i disse baner?

 

De fleste dyrearter onanerer. Og er de ikke i stand til det, så finner de andre måter. Inklusive voldtekt, incest, og nekrofili. Det er til og med observert at hannhvaler låner pustehullet til andre hvaler. Det er utrolig bra vi har redskap for å tilfredsstille oss selv. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest a0880...b0e
On 3/23/2022 at 2:45 PM, Guest f5040...dc8 said:

Jeg er overbevist om at det er usunt å onanere.

All forskning tilsier det motsatte.

Så da får du finne ut om du har mer peil enn masse forskere, eller om du tar feil.

Anonymous poster hash: a0880...b0e

Lenke til kommentar
Gjest f5040...dc8 skrev (På 23.3.2022 den 14.45):

Jeg er overbevist om at det er usunt å onanere. At det gjør menn mer pinglete og gjør at vi gir lettere inn for usunn mat (mister viljekraft) osv. Jeg ønsker å gi meg med dette i så stor grad som mulig.

Problemet er at jeg har utrolig lett for å bli fristet. Før i tiden, blant generasjonene før oss, så hadde de ikke like lett tilgjengelig bilder og videoer, slik vi har i dag. Vi er hele tiden i nærheten av telefoner med internett eller til og med datamaskiner. Noen få trykk, så er vi der.

Hvordan går du frem for å unngå å onanere. Hva gjør du for å øke viljestyrken?

Anonymous poster hash: f5040...dc8

Så du mener onani henger sammen med viljekraft?
Også skriver du at det er lett å bli fristet med dagens teknologi? Folk flest onanerte nok like mye før i tiden som i dag.

Vel; tipper 99,98% mener du tar helt feil.

Hva med vanlig sex? Du runker mindre dersom du er i et fast seksuelt forhold. 😜 

Her er "løsningen".
https://www.amazon.com/Chastity-Devices/b?ie=UTF8&node=1243841011

Lykke til. ^^ 

Lenke til kommentar

Jeg antar fra det som skrives at du er ung. Når man er ung er dette helt normalt og "sunt". Med alderen avtar det litt og man lærer seg å leve med det. Jeg tror ikke disse driftene er noe man bør gå langt i å undertrykke. Men altså, som med mye annet, kan dopamin osv. virke avhengighetsdannende. Hvis man er opptatt med andre ting så kan man utsette behovene, men kvitt de blir man ikke. Det skaper uansett ikke noe problem før det eventuelt går ut over livet i betydelig negativ retning. Lev livet ditt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...