Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

råteskade i sameie


Anbefalte innlegg

Det er avdekket råte hos mange boenheter i et sameie, trapp og veranda. Men sameiet er veldig nølende til å ta det på sin regning for å få utbedret dette, de mener det er forsikringssak, mens de som satt opp byggene ikke mener det. Ble bygget i 2015.

Råteskadene har vært her noen år nå, men ingenting skjer. Hvor lenge skal man måtte vente på å få fikset problemet? Er det noe seksjonseiere kan gå sammen om for å få i gang viljen til sameiet? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mechablast skrev (På 23.3.2022 den 17.26):

Antar det ikke er impregnert trevirke, er på en måte enig i at det ikke er forsikringssak

Synes det er rart om det ikke er behandlet på noen måte

Er kanskje best å ta tak i dette selv når sameiet ikke er villig til å gjøre noe med det

Slik de har forklart det her er det bare noen boenheter dette gjelder for. Og de det gjelder for har treverket blitt malet/behandlet på alle dens sider, noe som forhindrer lufting? Eller noe lignende, derav råteskader. 

Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (25 minutter siden):

Er jo ikke sånn at treverket er fullstendig gjennområttent her, men opp til hver enkelt hvor nøye man skal være.

Jojo, men spørsmålet mitt var jo hvordan få ut fingern til sameiet. Hvor enkelt det måtte være å fikse det for meg er irrelevant. 

Lenke til kommentar

Typisk borretslag holdning. Minner meg om en sak vi hadde for noen år siden når rekkehusene skulle males. Det ble hentet ut tilbud i millionklassen for maling av alle fasader med kledning.. Jeg var så lei alt maset at jeg sa jeg ville male min rekke selv. Da skulle plutselig alle male selv også. Sparte oss for er skrekkelig høyt beløp.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...