Gå til innhold

Gjeldsordning og restskatt


Gjest 70f58...bf4

Anbefalte innlegg

Gjest 70f58...bf4

Man kan tjene 600000 på et år men i gjeldsordning får man beholde  ca 233000. 
 

Men får skatt etter 600 000 kr. Hvordan klarer man med gjeldsordning å kompensere for f.eks 8-10000 kr i rest skatt??

 

ja man kan sette opp skattetrekket men når man er ny jobb og inntekter varierer fra mnd til mnd så er ikke det så enkelt. 

Anonymous poster hash: 70f58...bf4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Få prosentkort? Du kan også endre skattekortet hver mnd og be arb giver hente det hver mnd når det er godkjent. Der nederst er en boks å krysse i for prosentkort. Ikke alltid at det er der. 

Lenke til kommentar
Gjest 70f58...bf4
Dart skrev (10 minutter siden):

Få prosentkort? Du kan også endre skattekortet hver mnd og be arb giver hente det hver mnd når det er godkjent. Der nederst er en boks å krysse i for prosentkort. Ikke alltid at det er der. 

Takk for svar skal sjekke ikke lagt merke til det

Anonymous poster hash: 70f58...bf4

Lenke til kommentar
Gjest 70f58...bf4
NoTrace skrev (30 minutter siden):

Tabelltrekk tar høyde for at inntekt varierer fra måned til måned i større grad enn prosenttrekk. Men det er viktig å oppgi korrekt fradrag for å få korrekt tabell.

Jeg vil bare unngå restskatt for en hver pris. Var inne å sjekket nå. Lagt inn høy inntekt men kommer ut med 32%  kunne tenkt meg 35%. Tjente ca 450000 i fjor så jeg.  Og betalt 108000 i skatt d de vel litt lite jeg ser den. Nå er det lagt inn over 600k i inntekt for å få opp trekket

Anonymous poster hash: 70f58...bf4

Lenke til kommentar

For å få rett tabell er det fradragene (lånerenter f.eks.) som styrer hvilken tabell du havner i, og ikke inntekten. Hvis du endrer til prosenttrekk kan du sette opp høyere inntekt enn du kommer til å ha for å få et høyere prosenttrekk. 

Det er generelt enklere å få riktig skattetrekk med tabellkort. Prosenttrekk er i hovedsak gunstig dersom du vet du ligger bakpå og ønsker å hente deg inn igjen, eller har flere arbeidsgivere. Ved sistnevnte vil tabelltrekk kontinuerlig trekke for lavt fra begge arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg brukte skatteberegningsprogrammet til etaten og manipulerte beløpene etter hvert og tok avtrykk. Ved også å endre beløpene på selve skattekort-skjemaet så framkommer skatten i ulike versjoner.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

Litt sent svar.

Hvis du får restskatt betyr dette at de andre krediorene har fått for mye i dividende.

Du bør i din avtale som er inngått stå følgende vedrørende skatt

Har skyldneren hatt for lavt forskudd i gjeldsordningsperioden, som har medført høyere dividende enn dersom forskuddet hadde vært riktig, skal derved oppstått skattegjeld dekkes fullt ut ved at dividenden til kreditorene settes ned tilsvarende inntil skattekravet med tillegg av renter og omkostninger er betalt.

Dersom skyldneren har mottatt et tilgodebeløp ved skatteavregningen som følge av for mye innbetalt forskudd, skal beløpet fordeles på kreditorene dersom disse som følge av feilinnbetalingen har fått for liten dividende. Dersom feilinnbetalingen har ført til at skyldneren har beholdt mindre av sine inntekter enn forutsatt i gjeldsordningen, skal skyldneren beholde tilgodebeløpet. Regelen gjelder uansett størrelsen av tilgodebeløpet.

 

Håper dette er til litt hjelp.

Med vennlig hilsen

TBergh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...