Gå til innhold

Wifi tale, flumodus og colorline?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kynxx skrev (10 timer siden):

Hei. Har noen av dere prøvd å logge dere på Wi-Fi nettet hos colorline, skrudd på flymodus og sett at Wi-Fi tale virker, og om man blir fakturert for den bruken om man ringer eller sender sms?

Telenor maritime er jo som kjent veldig dyrt i bruk...

Støtter Telenor Maritime (MCC MNC 901 12*) volte og vowifi? Ikke såvidt jeg vet. Telenor og Telia blokkerer begge vowifi utenlandsbruk med ulike metoder, Telia med siste posisjonsdata (fra Google services på Android) og Telenor med andre, ukjente metoder.

* https://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_country_code

Lenke til kommentar
Kynxx skrev (23 timer siden):

Hei. Har noen av dere prøvd å logge dere på Wi-Fi nettet hos colorline, skrudd på flymodus og sett at Wi-Fi tale virker, og om man blir fakturert for den bruken om man ringer eller sender sms?

Telenor maritime er jo som kjent veldig dyrt i bruk...

Du kobler deg vel av wifi i samme øyeblikk som du skrur på flymodus... Eller?

Lenke til kommentar
Bäcker skrev (På 22.3.2022 den 9.23):

Du kobler deg vel av wifi i samme øyeblikk som du skrur på flymodus... Eller?

Det var sånn før, på iPhone i hvert fall. I nyere versjoner av iOS (vet ikke hvilken versjon de innførte det i) så skrur flymodus bare av mobilantenna, men lar Bluetooth og WiFi være på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/23/2022 at 12:01 PM, henrikwl said:

Det var sånn før, på iPhone i hvert fall. I nyere versjoner av iOS (vet ikke hvilken versjon de innførte det i) så skrur flymodus bare av mobilantenna, men lar Bluetooth og WiFi være på.

Korrekt! Er det samme fortsatt og wifi-tale fungerer i flymodus.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nå har jeg en oppdatering til tråden jeg selv startet da jeg sitter lett bedugget i en bar på Color Magic:

Flymodus på, wifi på Color guest via Telenor satellite. Wifi tale aktiv og virker. Jeg befinner meg i dette øyeblikk mellom Sverige og Danmark. Har foretatt en samtale hjem til Norge uten problemer og uten kostnad i tilfelle noen skulle nevne Telenor Maritime mobilnettet som jeg forøvrig ikke er tilkoblet.

 

God kveld og skål.

Lenke til kommentar

Prisen er den samme som i går. 😂 Årsaken er at jeg ikke er tilkoblet Telenor Maritime nettet.

Oppskriften jeg har for å aktivere wifi tale er å skru av roaming. Låse tlf til Telenor Maritime. Bruke båtens wifi, skru på flymodus med Samsung a52s som jeg har med nå. Ice støtter wifi tale hos Samsung. Ikke iPhone per dags dato. Hørt med ice support og de trekker på skuldrene.

Wifi tale funker via Telia på iPhone. Bruker et kontantkort i tillegg til eSim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...