Gå til innhold

Hvilket nettbrett bør en kjøpe for å tegne med?


Maik1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dedikerte tegnebrett  gjør best jobb (Ikke nødvendigvis  i lave prisklasser). Koster fra noen tusen til mange titusener.

Det funker også med iPad Air eller Pro.
https://classic.prisjakt.no/product.php?p=6006810
 

Quote

You can use Apple Pencil (2nd generation) with these iPad models: iPad mini (6th generation) iPad Air (4th generation and later) iPad Pro 12.9-inch (3rd generation and later

 

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Maik1 skrev (9 timer siden):

Hvilket nettbrett eller hvilken ipad burde jeg kjøpe om det i hovedsak er til å tegne med? Helst prisklasse rundt 4000,-

 

På forhånd tusen takk for svar!

I den prisklassen har du ikke så mange valg om du vil ha iPad. Det er kun en modell som koster rundt 4k. Og du må kjøpe penn utenom, så du går et stykke over budsjett for et tegnebrett.

Men ellers er det egentlig viktig å vite hva du har tenkt å bruke den til. Er det kun til tegning? iPad er ikke laget utelukkende for å være et tegnebrett, så du betaler egentlig for et nettbrett som er ålreit å tegne på i tillegg. Det finnes dedikerte tegnebrett som er mye bedre, men da langt fra så god som iPad på generell surfing, spilling, medieavspilling o.l. som nettbrett ofte brukes til.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

I den prisklassen har du ikke så mange valg om du vil ha iPad. Det er kun en modell som koster rundt 4k. Og du må kjøpe penn utenom, så du går et stykke over budsjett for et tegnebrett.

Men ellers er det egentlig viktig å vite hva du har tenkt å bruke den til. Er det kun til tegning? iPad er ikke laget utelukkende for å være et tegnebrett, så du betaler egentlig for et nettbrett som er ålreit å tegne på i tillegg. Det finnes dedikerte tegnebrett som er mye bedre, men da langt fra så god som iPad på generell surfing, spilling, medieavspilling o.l. som nettbrett ofte brukes til.

Tusen takk for svar! 

Jeg skal i hovedsak kjøpe for å tegne på. Å lese nyheter, spille litt osv. kommer godt med, men er det å tegne med som er det aller viktigste. Tegning er kun en hobby, så jeg er ikke ute etter det mest avanserte og proffe. Men heller ikke noe for dårlig. Jeg ønsker noe som er lettvint og behagelig å arbeide med. 

Lenke til kommentar
Svein M skrev (12 minutter siden):

Må kanskje nevne hva dette er for noe. Det er i utgangspunktet bare en touch-skjerm så man må altså ha en PC i tillegg for å tegne på denne. Og ikke minst, dette er en 2 år gammel anmeldelse som gir det en middelmådig karakter. Jeg ble svært skeptisk til om den er verdt pengene.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Svein M said:

Tror ikke det dekker behovet hans da det krever en pc i tillegg, wacom one er bare en fancy skjerm.

Tror det beste i den prisklassen er nok en ipad 2021 men med penn så blir det en del over budsjettet

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...