Gå til innhold

Gran Turismo 7-sjefen avviser påstander om aggressive mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Iki skrev:
dølledøck skrev (2 minutter siden):

mtxx.thumb.jpg.1941941d24f1f64ce7800a8621388b96.jpg

Hvor er egentlig problemet?

Selv om du kjører starterbilen i spillet vil du kunne klare å få tak i en bedre en etter noen få løp.

"Historien" går via en cafe i spillet som gir deg oppdrag som må fullføres for å åpne baner osv. Oppdrager er som regel "kjør disse racene og samle opp disse bilene" og man får en fin historie om de bilene du har samlet. Men for å vinne neste race med en av disse bilene du får (som er ganske kjipe i starten), så må de tunes for at du i det hele tatt skal ha sjans. Eksempel: Du vinner en bil med 350PP, du skal møte bilder med 450PP i neste race. Det er VESENTLIG stor forskjell. Men jeg elsker spillet for kjøreopplevelsen. Jeg tuner biler og bruker mye credits på akkurat det, og det gjør at jeg ikke har råd til å kjøpe en "drømmebil", fordi oppdragene som blir gitt og unlocker progresjon får deg til å bruke credits hver eneste runde innom cafen. Annet eksempel på det å få deg til å bruke credits. Ett av de siste oppdragene jeg hadde var å bredde en amerikansk bil. Jeg ser på en Mustang 350 GT i garasjen, sjekker prisen for bredding: 100k credtis.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

At utviklerne ser sitt snitt til å utnytte markedet er vel ikke direkte overraskende, derimot er det jo hakket mer spesielt, etter min mening, at det er spillere som forsvarer opplegget basert på at dette var jo det utviklerne ønsket. 

Det er helt greit at det er enkelte biler som skal være vanskelig å få tak i, men det er forskjell på vanskelig og ganske så uoppnåelig.

Det eneste som mangler er jo en liten tekst hvor de har beregnet din gjennomsnittlige credit inntjening i minuttet for så å liste opp timene du må spille for å kjøpe bilen, bare som et siste demotiverende spark for å få deg til å overføre penger. I all den tid PS store prisen er 799(!), og laveste pris på nett er 669 (uten frakt), så er det jo en ganske så håpløs kombinasjon der man i stor grad dyttes mot å bruke mer penger etter å ha kjøpt spillet.

Problemstillingen kunne vært løst ved at man skiller mellom å «eie» og det å kjøre bilen i løp. Slik at de av oss som ikke har tid til å grinde Gran Turismo i timesvis hver dag, altså flertallet, har muligheten til å sette seg ned og kjøre den bilen man har lyst til. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hvis de hadde gått tilbake til røttene (GT1) med dette (som at noen utviklere tør å gå tilbake til basics enn å stadig utvikle noe nytt), tenker jeg all positiviteten hadde kommet tilbake som profitt likevel, da ikke som mikrotransaksjoner, men høyt score på anmeldelser slik at flere spillere hadde investert i spillet. GT1 hadde både arcade der kunne kjøre fleste biler og baner fritt og GT-mode med simulering. Men så var nok spillet ment for yngre spillere og derav var mer brukervennlig. Denne versjonen har gjort ting mer komplisert for at det skal bli realistisk mulig og mest for eldre garde. De vet at de eldre har bedre råd og ikke imot å bruke ekte penger for å skaffe seg de beste bilene, men likevel når man blir "tvunget" å betale for vanlig progresjon**, sier seg selv det ikke blir godt tatt i mot.

**Leste i annen tråd at for å delta i en viss turnering, må bilen ha de og de egenskapene, og alle delene og tuningen koster over hundre tusen. Man mister da klart interessen veldig fort når man sitter fast i progresjonen og bare må grinde, grinde, grinde for å kunne kjøre èn turnering.

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (43 minutter siden):

Det er helt greit at det er enkelte biler som skal være vanskelig å få tak i, men det er forskjell på vanskelig og ganske så uoppnåelig.

Mener du at ca 20 timer spilling er uoppnåelig for å få den dyreste bilen i spillet?

At litt over 1 time spilling er for mye for den gjennomsnittlige toppnivå bilen?

Lenke til kommentar
Myst skrev:

Hvis de hadde gått tilbake til røttene (GT1) med dette (som at noen utviklere tør å gå tilbake til basics enn å stadig utvikle noe nytt), tenker jeg all positiviteten hadde kommet tilbake som profitt likevel, da ikke som mikrotransaksjoner, men høyt score på anmeldelser slik at flere spillere hadde investert i spillet. GT1 hadde både arcade der kunne kjøre fleste biler og baner fritt og GT-mode med simulering. Men så var nok spillet ment for yngre spillere og derav var mer brukervennlig. Denne versjonen har gjort ting mer komplisert for at det skal bli realistisk mulig og mest for eldre garde. De vet at de eldre har bedre råd og ikke imot å bruke ekte penger for å skaffe seg de beste bilene, men likevel når man blir "tvunget" å betale for vanlig progresjon**, sier seg selv det ikke blir godt tatt i mot.

**Leste i annen tråd at for å delta i en viss turnering, må bilen ha de og de egenskapene, og alle delene og tuningen koster over hundre tusen. Man mister da klart interessen veldig fort når man sitter fast i progresjonen og bare må grinde, grinde, grinde for å kunne kjøre èn turnering.

Det siste "oppdraget" jeg fikk nå var å tune en Porsche til et sted mellom 600-650PP. Husker ikke i farta hva bilen jeg vant hadde, men det kostet rundt 150-170k å tune bilen opp til de kriteriene. Det var samme sum jeg vant i forrige cup (når man følger progresjon i spillet). Det var første gang først nå på level 16 at jeg reagerte på akkurat det, for Porsche er noe dyrere å tune enn en Honda Jazz. Fordel: Du blir kjent med en rekke biler og deres egenskap ved tuning. Har feks tunet en annen Porsche til lang over 700PP og den er en villhest. Ulempe: Man bruker ekstremt mye credits på ting man kunne gjort av egen vilje, ikke "pålagt" for å komme videre i spillet og unlocke baner/biler osv. Nå er GT7 et spill jeg koser meg med fordi det er racing, tuning, styling, alt jeg liker med bil. Jeg har ikke dårlig tid og kan gjerne kjøre samme race flere ganger fordi det er gøy race og banene er moro å kjøre på.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
32 minutes ago, Iki said:

Mener du at ca 20 timer spilling er uoppnåelig for å få den dyreste bilen i spillet?

At litt over 1 time spilling er for mye for den gjennomsnittlige toppnivå bilen?

Kjekt med spørsmål?

For flertallet, som jeg sikter til i innlegget mitt, er du uenig i at det er ganske så uoppnåelig å grinde effektivt i over 20 timer bare for å få råd til å kjøpe en bil? Tar man utgangspunkt i 1 time daglig, som nok ikke er et direkte urealistisk gjennomsnitt, så er det altså snakk om over 20 dager. For bilene som er tilgjengelig i en begrenset periode så sier det omtrent seg selv at det er urealistisk? 

 

 

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (6 minutter siden):

Kjekt med spørsmål?

For flertallet, som jeg sikter til i innlegget mitt, er du uenig i at det er ganske så uoppnåelig å grinde effektivt i over 20 timer bare for å få råd til å kjøpe en bil? Tar man utgangspunkt i 1 time daglig, som nok ikke er et direkte urealistisk gjennomsnitt, så er det altså snakk om over 20 dager. For bilene som er tilgjengelig i en begrenset periode så sier det omtrent seg selv at det er urealistisk? 

 

 

Jeg er uenig i at flertallet skal ha tak i denne ene bilen, da denne ene bilen ligger i den kategorien spillet kaller "legendariske biler" som utviklerne selv har sagt at skal være sjeldne biler kun enkelte spillere får tak i.

Bilene som kommer i denne kategorien skal også kunne være begrenset i antall, slik at selv om de var billigere ville de være umulige for folk å få tak i. 

Legendariske biler er ment å være noe du sparer til, en helt end-game bil som du kjøper som den siste invisteringen.

Da synes jeg virkelig ikke 20 dager er for mye å forlange, om man sammenligner med andre spill i andre kategorier. 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, Bytex said:

ummm...du vet at disse produktene kan brukes til andre bilspill?

Selvsagt, men jeg hadde jo ikke kjøpt dette rattet om jeg ikke tenkte å spille Gran Turismo ganske mye :) Da er det en del andre ratt jeg ville kjøpt fremfor GT rattet. Pedalene, rattbasen og tilleggsutstyret (shifter, handbrake mm) er en annen sak og jeg kjøpte et annet ratt i tillegg.

Men selve GT rattet hadde jeg aldri kjøpt om jeg ikke skulle spille GT7 på PS5. De aller fleste andre racingspill kjører jeg på andre plattformer enn PS5.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Just now, Iki said:

Jeg er uenig i at flertallet skal ha tak i denne ene bilen, da denne ene bilen ligger i den kategorien spillet kaller "legendariske biler" som utviklerne selv har sagt at skal være sjeldne biler kun enkelte spillere får tak i.

Bilene som kommer i denne kategorien skal også kunne være begrenset i antall, slik at selv om de var billigere ville de være umulige for folk å få tak i. 

Legendariske biler er ment å være noe du sparer til, en helt end-game bil som du kjøper som den siste invisteringen.

Da synes jeg virkelig ikke 20 dager er for mye å forlange, om man sammenligner med andre spill i andre kategorier. 

Jeg liker at du går på repeat ift å forsvare dette utifra utviklers påstand, og det er selvsagt helt greit at du er uenig i at flertallet skal ha mulighet for å få tak i spesifikke biler. Hva var det EA kalte det, sense of pride and accomplishment, same shit different wrapping. Argumentasjonen her er jo ganske så enkel og ikke minst overførbar. Vi kan jo f.eks glede oss til det neste spillet i football manager serien, det er jo viktig at man gjenspeiler realiteten og realiteten er jo at det er tilnærmet umulig å bare bli manager for et topplag, ergo vil man som norsk FM spiller måtte ta over kvinnelaget til Avaldsnes og holde seg der i noen sesonger før man eventuelt kan nærme seg herrefotball og tippeligaen, fordi det er jo viktig å gjenspeile virkeligheten. 

Personlig liker jeg å tro at flertallet er direkte uenig med deg og utviklerne i at biler skal være uoppnåelig, i et bilspill, for alt annet enn et ytterst fåtall by design, uavhengig av hvorvidt det er i form av begrenset tilgjengelighet eller andre løsninger. Skins og andre uvesentligheter som på ingen som helst måte påvirker opplevelsen er helt greit, not so much når det kommer til biler. 

Over 20 dager, med ren grinding hvor man ignorerer alt annet, bare for å få råd til en spesifikk bil, fremstår som direkte meningsløst og fjerner det meste av glede av å spille. "det er jo bare til å kjøre den banen 400 ganger" 😂

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (21 minutter siden):

Vi kan jo f.eks glede oss til det neste spillet i football manager serien...

...Over 20 dager, med ren grinding hvor man ignorerer alt annet, bare for å få råd til en spesifikk bil, fremstår som direkte meningsløst og fjerner det meste av glede av å spille. "det er jo bare til å kjøre den banen 400 ganger" 😂

 

 

 

 

 

Du kan fint kjøpe en bugatti, gtr, eller nesten hvilken som helst fantastisk bil i dette spillet, etter bare 1 time med spilling.

De bilene det er snakk om, som er de legendariske, er noe helt annet.

Siden du nevner fotball. 

Det blir heller som at du kan låse opp alle lag som spiller for øyeblikket, men du kan også låse opp spillere fra fortiden. 

De gamle spillerne, som ikke spiller lengre, må da låses opp gjennom et vanskeligere kriterie.

 

Det er ikke over 20 dager med ren grinding, det er 20 timer... ikke overdriv nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
2 hours ago, Iki said:

Du kan fint kjøpe en bugatti, gtr, eller nesten hvilken som helst fantastisk bil i dette spillet, etter bare 1 time med spilling.

De bilene det er snakk om, som er de legendariske, er noe helt annet.

Siden du nevner fotball. 

Det blir heller som at du kan låse opp alle lag som spiller for øyeblikket, men du kan også låse opp spillere fra fortiden. 

De gamle spillerne, som ikke spiller lengre, må da låses opp gjennom et vanskeligere kriterie.

 

Det er ikke over 20 dager med ren grinding, det er 20 timer... ikke overdriv nå.

Hvorfor skulle man ikke kunne kjøpe hvilken som helst fantastisk bil etter «bare» en time med grinding?

Hvorfor er legendariske biler noe helt annet, fra et gamer perspektiv så er det altså snakk om et bilspill til 799 kroner hvor en rekke spennende biler, i en kort periode, blir tilgjengelig kun for de som enten har for mye penger på kontoen eller for mye tid til overs. At det fra utviklers side blir brukt som et insentiv for å få spillerne til å bruke ekte penger burde det ikke være all verdens tvil om, og det er lite annet enn grådighet som ligger bak.  

Poenget med FM er at man kan velge om man ønsker å hoppe rett inn i en storklubb eller om man vil ta den lange veien, uten at man risikerer å gå glipp av innhold fordi man enten ikke har nok tid eller nok penger. Man forholder seg til det åpenbare, ulike behov. Det finnes enkle måter å løse problemstillingene på, bla å gi spillerne tilgang til samtlige biler for time trials etc, mens garasje og tuning er forbeholdt kjøp av bil. Det eneste av eksklusive tidsbegrensede tilbud kunne vært biler med unike fargekombinasjoner, så slipper f.eks jeg å gå glipp av en bil jeg ønsker fordi jeg er borte i jobbsammenheng. 

Med gjennomsnittlig spilletid på en time hver dag, som ikke er et urealistisk snitt for flertallet, så er det altså snakk om over 20 dager for å grinde seg frem til beløpene det er snakk om. (Gjennomsnittlig spilletid varierer selvsagt fra land til land, hvor enkelte er mer ekstrem enn andre, tar man utgangspunkt i USA er det «bare» snakk halvannen uke). Bare det å trekke frem at det «bare» er til å kjøre samme bane 400 ganger er jo galskap i seg selv.

Så er det selvsagt uproblematisk at du tilhører det ytterste mindretallet som oppfatter nevnte som en utmerket løsning.

 

Lenke til kommentar
ThomasM skrev (3 timer siden):

Hvorfor skulle man ikke kunne kjøpe hvilken som helst fantastisk bil etter «bare» en time med grinding?

Fordi det ville ødelegge hele poenget med å spille et spill hvor man skal få tak i penger for å kjøpe noe?

Hvorfor kan ikke alle få raid våpen i wow etter første time med spilling?

Hvorfor skal det i det heletatt være noen progresjon i spillene?

ThomasM skrev (3 timer siden):

Hvorfor er legendariske biler noe helt annet, fra et gamer perspektiv så er det altså snakk om et bilspill til 799 kroner hvor en rekke spennende biler, i en kort periode, blir tilgjengelig kun for de som enten har for mye penger på kontoen eller for mye tid til overs. At det fra utviklers side blir brukt som et insentiv for å få spillerne til å bruke ekte penger burde det ikke være all verdens tvil om, og det er lite annet enn grådighet som ligger bak.  

Legendariske biler er noe annet.

De gir spillerne noe å se frem til.

Noe å spille for.

Om det bare var en enkelt bil i spillet, null progresjon, null inntekt fra løp, ingen forskjell mellom å komme på siste eller førsteplass, hva hadde da vært poenget i spillet?

Selv mario kart har biler låst bak progresjon.

ThomasM skrev (3 timer siden):

Med gjennomsnittlig spilletid på en time hver dag, som ikke er et urealistisk snitt for flertallet, så er det altså snakk om over 20 dager for å grinde seg frem til beløpene det er snakk om...

..Bare det å trekke frem at det «bare» er til å kjøre samme bane 400 ganger er jo galskap i seg selv.

1 time per dag i 20 dager er ikke det samme som 20 dager.

Det er 20 timer.

Det tok 69 dager før noen klarte et enkelt raid i wow. 69 dager.

Hvorfor skal de, som har betalt for et spill, og så betalt per måned for å spille spillet, slite i hele 69 dager for å klare en enkelt del av spillet?

 

Det er helt vanlig at det tar tid å få de beste bilene i et bilspill. 

Need for speed krever at du spiller gjennom hele spillet, for eksempel. 

 

Ser du hvor rart det blir å si at folk burde ha alt i et spill som dette etter en time?

 

ThomasM skrev (3 timer siden):

Så er det selvsagt uproblematisk at du tilhører det ytterste mindretallet som oppfatter nevnte som en utmerket løsning.

 

Mikrotransaksjoner, så lenge det ikke er snakk om p2w, altså noe det ikke er her, er en utmerket løsning i et multiplayer spill.

Hadde gt7 kun vært single-player, så hadde det selvfølgelig vært bedre med dlc pakker.

 

Problemet med gt7 ser ut til å være at folk tror det er en sammenheng mellom det at man nå tjener litt mindre, og det at det er mikrotransaksjoner i spillet.

Om det hadde tatt nøyaktig like lang tid å grinde for å få en bil, men det ikke hadde vært noen annen mulighet for å skaffe penger, så hadde ingen brydd seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
8 hours ago, Iki said:

Fordi det ville ødelegge hele poenget med å spille et spill hvor man skal få tak i penger for å kjøpe noe?

Hvorfor kan ikke alle få raid våpen i wow etter første time med spilling?

Hvorfor skal det i det heletatt være noen progresjon i spillene?

 

Hvorfor ville det ødelegge hele poenget med å spille et bilspill om inntjeningen balanseres for å gjøre det betraktelig enklere å kjøpe flere biler å kjøre i bilspillet? Gran Turismo er først og fremst et bilspill, ikke et creditinntjeningsspill. 

Jeg har selvsagt forståelse for at det vil fjerne insentivet for at spillerne skal bruke egne penger på å kjøpe credits. 

Jeg var ikke klar over at world of warcraft var et referansespill for Gran Turismo?

Er det noen som har argumentert for at det ikke skal være progresjon i spillene? 

8 hours ago, Iki said:

1 time per dag i 20 dager er ikke det samme som 20 dager.

Det er 20 timer.

 

Og omtrent 20 dager er det en gjennomsnittlig gamer vil trenge for å oppnå de 20 timene i et spill. 

8 hours ago, Iki said:

Legendariske biler er noe annet.

De gir spillerne noe å se frem til.

Noe å spille for.

Der var vi endelig på plass med sense of pride and accomplishment, i det minste.

Det er ikke mye å se frem til når man lanserer biler tett opp mot credit cap limit, som er tilgjengelig i en så begrenset periode at det umuliggjør finansiering via spilling for det store flertallet av spillere. 

9 hours ago, Iki said:

Om det bare var en enkelt bil i spillet, null progresjon, null inntekt fra løp, ingen forskjell mellom å komme på siste eller førsteplass, hva hadde da vært poenget i spillet?

 

Er det noen som har argumentert for dette? 

9 hours ago, Iki said:

Det tok 69 dager før noen klarte et enkelt raid i wow. 69 dager.

Hvorfor skal de, som har betalt for et spill, og så betalt per måned for å spille spillet, slite i hele 69 dager for å klare en enkelt del av spillet?

Når ble world of warcraft, eller MMORPG generelt for den saks skyld, referansen for progresjon og hvilke biler man kan kjøpe i et bilspill? 

10 hours ago, Iki said:

Det er helt vanlig at det tar tid å få de beste bilene i et bilspill. 

Need for speed krever at du spiller gjennom hele spillet, for eksempel. 

Ser du hvor rart det blir å si at folk burde ha alt i et spill som dette etter en time?

Er det noen som har argumentert for at man burde ha alt i spillet etter en time? 

10 hours ago, Iki said:

Mikrotransaksjoner, så lenge det ikke er snakk om p2w, altså noe det ikke er her, er en utmerket løsning i et multiplayer spill.

Hadde gt7 kun vært single-player, så hadde det selvfølgelig vært bedre med dlc pakker.

Problemet med gt7 ser ut til å være at folk tror det er en sammenheng mellom det at man nå tjener litt mindre, og det at det er mikrotransaksjoner i spillet.

Om det hadde tatt nøyaktig like lang tid å grinde for å få en bil, men det ikke hadde vært noen annen mulighet for å skaffe penger, så hadde ingen brydd seg.

Du skal selvsagt få lov til å mene at mikrotransaksjoner er en utmerket løsning i et spill som Gran Turismo, et rent minimum burde være at det er uproblematisk å tjene opp credits på egenhånd uten behov for mikrotransaksjoner, samt at det i all hovedsak burde dreie seg om kosmetiske tillegg.  Jeg, og mange andre for den saks skyld, registrerer at de pusher muligheten for å kjøpe ekstra credits via PS store i samtlige menyer som involverer bruk av credits. De lanserer biler som er tilgjengelig i en kort periode og de begrenser altså inntjeningsmulighetene i samtlige løp som har blitt brukt for å maksimere inntjengen, man pushes dermed mot å bruke egne midler for å kjøpe bilene som lanseres. Dette er jo ganske så enkel ABC. Slik som f.eks McLaren F1 til nærmere 1800kr, godt over det dobbelte av hva spillet i seg selv koster. 

Jeg er usikker på hvorfor du ikke inntar en litt mer helhetlig innfallsvinkel, samt dette behovet ditt for selektiv sitering og besvare spørsmål med spørsmål. Gran Turismo er først og fremst et bilspill, den type grinding som kreves for å finansiere kjøp av en rekke biler med opptjente credits er ganske så begredelig. Hvor mye glede finner man egentlig i å kjøre samme bane 400 ganger i et kortest mulig tidsrom for å tjene credits. Hvorfor er det ikke brukerfiendtlig at noe så sentralt som biler, i et bilspill, blir tilbudt eksklusivt i et kort tidsrom, og kun er oppnåelig for de som enten har for mye penger på konto eller for mye fritid, altså utilgjengelig for flertallet av spillere. Fjaset om at det skal være eksklusivt i et spill, fordi det er jo eksklusivt i virkeligheten, er jo smått spesielt. Folk flest spiller jo spill av underholdningsverdien, ikke fordi den sosiale statusen deres skal reflekteres i spillet. 

Det er jo en rekke løsningsforslag, f.eks å gjøre det enklere å kjøpe biler for så å knytte progresjon med bilen opp mot tuningdelene. En slik løsning vil jo eliminere en vesentlig del av det folk reagerer mest på. Tilfeldigvis så har de altså valgt en løsning som gjør det verre å tjene nok credits i spillet, cap på max opptjente credits i banken, med et evigvarende fokus på å kjøpe credits via playstation store, hvor det tilfeldigvis ikke er en cap på hvor mye man kan ha. Tilfeldigvis. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Hadde folk problemer med å spille og like progresjonenen i GT3?

Hadde GT3 blitt et bedre spill om om man hadde gjort det vanskeligere å tjene Cr? Og at de ville du skulle bruke ekte penger for å få en bil?

Det har aldri noen sinne i historien eksistert et spill som har blitt bedre av mikrotransaksjoner, det er 100% en negativ ting, like idiotisk som NFTs, men spillere var for dumme å naive til å skjønne det når mikrotransaksjoner ble innført. Hadde spillere skjønt dette for 15 år siden, like mye som de skjønte at NFTs er idiotisk,  ville spill hvert mye bedre enn de er i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (38 minutter siden):

Hadde folk problemer med å spille og like progresjonenen i GT3?

Hadde GT3 blitt et bedre spill om om man hadde gjort det vanskeligere å tjene Cr? 

Tja, nå var det vanskeligere å tjene credits i gt3, og bilene kostet like mye.

Ser ikke at folk klager på det.

Rundt 300.000 credits per time.

Mot gt7 sine 600.000 per time.

 

Om de hadde gjort det enda vanskeligere så kanskje noen hadde klaget?

 

Hadde gt7 blitt et bedre spill om det ble like vanskelig å tjene credits i det som i gt3?

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Tja, nå var det vanskeligere å tjene credits i gt3, og bilene kostet like mye.

Ser ikke at folk klager på det.

Rundt 300.000 credits per time.

Mot gt7 sine 600.000 per time.

 

Om de hadde gjort det enda vanskeligere så kanskje noen hadde klaget?

 

Hadde gt7 blitt et bedre spill om det ble like vanskelig å tjene credits i det som i gt3?

Om du minmaxer GT3 så tjener du rundt 500K i timen, det som dog er en vesentlig forskjell fra GT3 og GT7 er at den dyreste bilen du kunne kjøpe på førstnevnte spill er 2 millioner, mens den dyreste bilen du kan kjøpe i GT7 er 18,5 millioner (så langt), ikke minst så kunne du i GT3 tjene svært mye credits på å selge biler du vant i løp, noe du ikke kan i GT7 av grunner at de heller vil du skal kjøpe credits med ekte penger

Her er komplett liste over hvor mye du klarer å tjene i timen i løp ved min/maxing

Gran Turismo 6 – 3.55m credits/hr
Gran Turismo Sport – 2.04m credits/hr
Gran Turismo 7 (v1.06) – 1.75m credits/hr
Gran Turismo 4 – 1.69m credits/hr
Gran Turismo 2 – 1.35m credits/hr
Gran Turismo 5 – 0.87m credits/hr
Gran Turismo 7 (v1.07) – 0.85m credits/hr
Gran Turismo 3 – 0.50m credits/hr
Gran Turismo 1 – 0.50m credits/hr

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (19 minutter siden):

Om du minmaxer GT3 så tjener du rundt 500K i timen.

Her er komplett liste over hvor mye du klarer å tjene i timen i løp ved min/maxing

Gran Turismo 6 – 3.55m credits/hr
Gran Turismo Sport – 2.04m credits/hr
Gran Turismo 7 (v1.06) – 1.75m credits/hr
Gran Turismo 4 – 1.69m credits/hr
Gran Turismo 2 – 1.35m credits/hr
Gran Turismo 5 – 0.87m credits/hr
Gran Turismo 7 (v1.07) – 0.85m credits/hr
Gran Turismo 3 – 0.50m credits/hr
Gran Turismo 1 – 0.50m credits/hr

Minmax som du nevner er da om du selger biler, kjører perfekt, etc.

Altså ting som heller ikke trekkes med i utregningen min rundt gt7.

 

Men som du kan se så tjener du fortsatt mindre i gt3 enn i den oppdaterte utgaven av gt7.

Så det var en merkelig kommentar å komme med.

 

Lenke til kommentar
Iki skrev (8 minutter siden):

Men som du kan se så tjener du fortsatt mindre i gt3 enn i den oppdaterte utgaven av gt7.

Så det var en merkelig kommentar å komme med.

Det er noe som heter inflasjon, det er og tilfelle i Gran Turismo verden 0,5 millioner i 2001 hadde en mye høyere verdi enn 0,85 har i GT7. eksempelet jeg nevner i sted med prisforskjellen mellom de billigste og dyreste bilene i hvert spill taler vel for seg selv. Men om vi skal sammenligne også utenfor legendary car tullet som de har i GT7 så koster eksempelvis en Pagani Zonda i GT3 275,010 credits, sammenlign det med en pagani huayra i GT7 som er tilsvarende moderne tolkingen av Zonda så koster denne 1,350,000 credits.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...