Gå til innhold

Se 14 minutter av det kommende Harry Potter-spillet Hogwarts Legacy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Cuneax said:

"Hun har flere ganger uttalt seg nedsettende om transpersoner, og flere har reagert på dette."

For noe pisspreik. Folk kan lese selv hva hun skrev: https://www.glamour.com/story/a-complete-breakdown-of-the-jk-rowling-transgender-comments-controversy

HVA er så nedsettende med å stadfeste fakta? Hvor er verden på vei hvis man ikke kan si helt åpenbare ting uten å bli utsatt for heksejakter og svartmaling som her?

Til tross for at hun er kvinne, har J.K. Rowling noe mange moderne fløtepusmenn mangler: BALLER. Hun tør å stå opp mot woke-tullet som ødelegger all kultur og "journalistikk".

Hun har brukt millioner av sine penger på organisasjoner som jobber mot trans personers vel og vel. Hun er mye av grunnen til at Storbritannia er en av de væreste stedene i den vestlige verden å være trans. Hun og hennes "fan klubb " har ledet til enrome lidelser. Bare å ta en titt på svarene hun får på sine tweets, der er det dødstrusler mot mot trans personer og allierte av trans personer,  hun quoter og retweets. Hun har blitt populær blant nazi svin og andre slike folk nettopp pga dette.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev:
1 hour ago, Cuneax said:

"Hun har flere ganger uttalt seg nedsettende om transpersoner, og flere har reagert på dette."

For noe pisspreik. Folk kan lese selv hva hun skrev: https://www.glamour.com/story/a-complete-breakdown-of-the-jk-rowling-transgender-comments-controversy

HVA er så nedsettende med å stadfeste fakta? Hvor er verden på vei hvis man ikke kan si helt åpenbare ting uten å bli utsatt for heksejakter og svartmaling som her?

Til tross for at hun er kvinne, har J.K. Rowling noe mange moderne fløtepusmenn mangler: BALLER. Hun tør å stå opp mot woke-tullet som ødelegger all kultur og "journalistikk".

Hun har brukt millioner av sine penger på organisasjoner som jobber mot trans personers vel og vel. Hun er mye av grunnen til at Storbritannia er en av de væreste stedene i den vestlige verden å være trans. Hun og hennes "fan klubb " har ledet til enrome lidelser. Bare å ta en titt på svarene hun får på sine tweets, der er det dødstrusler mot mot trans personer og allierte av trans personer,  hun quoter og retweets. Hun har blitt populær blant nazi svin og andre slike folk nettopp pga dette.

Så hun invistere penger i at transpersoner ikke skal ha det bra? Hvor er det dokumentasjon på det? Uttalelsene hennes er det ikke noe galt i, forstår ikke at det skal bli så mye fuzz rundt det. Men viss hun aktivt bruker penger for å holde transpersoner nede er det jo en helt annen sak, selv om jeg har vondt for å tru det. Ellers synes jeg spillet virker meget spennende :)
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Sitat

og fortalte samtidig at spillet vil la spillere spille som transpersoner om de ønsker det.

Skjønner ikke denne setningen.
Skal de ha menn som ser ut som kvinner? (Eller omvendt)

Mange menn som spiller kvinner i spill, kun fordi de er finere å se på.
Så har vi kvinner som spiller menn, som ikke vil ha oppmerksomhet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser kulare ut enn eg hadde venta, men er skeptisk til fokuset på duellering/combat. Akkurat det ser ikkje spesielt spennande ut, og får meg til å mistenke at det er mykje meir fokus på action enn RPG-elementer. Det ser heldigvis ut som det er eit stort fokus på utforsking av slottet og områda rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke så glad i "The Chosen One"-tropen som de ser ut til å gå for her. At karakteren hopper rett i femte klasse virker vanskelig å rettferdiggjøre.

Skjønner at de måtte finne en måte å appellere til et litt eldre publikum samtidig som de presenterer verden for "ferske øyne". Er redd for at dette kommer til å bryte for mye med den såkalte "suspension of disbelief".

Håper de har gode skribenter på teamet!

Lenke til kommentar
7 hours ago, Cuneax said:

"Hun har flere ganger uttalt seg nedsettende om transpersoner, og flere har reagert på dette."

For noe pisspreik. Folk kan lese selv hva hun skrev: https://www.glamour.com/story/a-complete-breakdown-of-the-jk-rowling-transgender-comments-controversy

HVA er så nedsettende med å stadfeste fakta? Hvor er verden på vei hvis man ikke kan si helt åpenbare ting uten å bli utsatt for heksejakter og svartmaling som her?

Til tross for at hun er kvinne, har J.K. Rowling noe mange moderne fløtepusmenn mangler: BALLER. Hun tør å stå opp mot woke-tullet som ødelegger all kultur og "journalistikk".

Akkurat som deg så har hun funnet opp sine "fakta" selv…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev:
Cuneax skrev (4 timer siden):

"Hun har flere ganger uttalt seg nedsettende om transpersoner, og flere har reagert på dette."

For noe pisspreik. Folk kan lese selv hva hun skrev: https://www.glamour.com/story/a-complete-breakdown-of-the-jk-rowling-transgender-comments-controversy

HVA er så nedsettende med å stadfeste fakta? Hvor er verden på vei hvis man ikke kan si helt åpenbare ting uten å bli utsatt for heksejakter og svartmaling som her?

Til tross for at hun er kvinne, har J.K. Rowling noe mange moderne fløtepusmenn mangler: BALLER. Hun tør å stå opp mot woke-tullet som ødelegger all kultur og "journalistikk".

"Stå opp mot woke tullet" må være den mest ballelause setningen eg kan lese på nett om dagen. Ytre høgrevridd idioti, som er født ut av ignoranse rundt temaet..  Nesten som ein kompansering. Minner litt om Trump som står og bjeffer så høgt han kan. Men vi begge veit at han har små fløtepushender, er sminket og er veldig opptatt av håret sitt. Der han står i sin "spanked duck" positur.

Woke-tullet er real. om du mener at en skal begynne i barnehagen å snakke om trans/homofile. (det diskuterer dem å gjøre i UK) så har du et problem. barne "transitioning" som skjer i USA og UK er et problem hvor ungene har større rett enn foreldrene til å bestemme et så ekstremt inngrep. (burde ikke være lov før 18 år for å sikkre at det er en reell transition). og slutt med tullet å påstå at det er "far right" å mene at en burde stoppe tullskapen det medfører. og nei det er ikke snakk om ignoranse. det er ignorant det du prøver på her å påstå at det er "ytre høgrevridd idioti".
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ser ok ut dette. Jeg greier ikke å dy meg i å tenke på Bully av Rockstar, og tenke på hva de hadde fått til med en slik IP. Hadde vært spennende å se.

Når det gjelder JK selv så hadde jeg satt pris på om Gamer.no ikke hoppet på twitter-vognen og hauset opp om det digitale hylekoret.

For ett nøkternt og nøytralt blikk på transproblematikken kan jo folk se: https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2022/KMTE31009321/avspiller Folkeopplysningens episode om transproblematikken. Som de fleste ting her i verden er det mer grått en svart/hvitt. Men det er ikke så spennende å skrive om, eller lese om. Her eller på twitter.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Lorithariel skrev (9 timer siden):

Woke-tullet er real. om du mener at en skal begynne i barnehagen å snakke om trans/homofile. (det diskuterer dem å gjøre i UK) så har du et problem. barne "transitioning" som skjer i USA og UK er et problem hvor ungene har større rett enn foreldrene til å bestemme et så ekstremt inngrep. (burde ikke være lov før 18 år for å sikkre at det er en reell transition). og slutt med tullet å påstå at det er "far right" å mene at en burde stoppe tullskapen det medfører. og nei det er ikke snakk om ignoranse. det er ignorant det du prøver på her å påstå at det er "ytre høgrevridd idioti".

Dette er ein stråmann. Og ja det er stort sett ytre høgrevridd idioti, å drive å slå på brystkassen og hause opp eit fenomen dei kaller for "woke". Det er så dumt å lese og høyre på.

J. K Rowling virker i beste fall å ha eit enormt snevert syn på heile transdebatten. Og det får ho høyre. Det er ikkje verre enn det. Og det må ho tåle. Om det er fra dommere som slår ned hennes ignorante lovforslag, eller andre mennesker som støtter transpersoners kamp mot ignoranse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg Rowlings uttalelser godt nok til å mene noe veldig sterkt om disse, men litt av problemet virker å være at en når en skriver slike artikler har valgt den ene partens beskrivelse av uttalelser heller enn å gjengi disse. Det er tross alt en betydelig forskjell mellom "hun har skrevet at" og "hun har skrevet nedsettende om" og å velge sistnevnte medfører å formidle den ene partens subjektive fremstilling heller enn en mer objektiv tilnærming. 

Ellers er jeg litt nysgjerrig på hva som gjør at dette spillet lages nå? Jeg husker å ha spilt noe lignende hos andre for 10-15 år siden da Harry Potter var på topp, så interessant å se et slikt spill nå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
23 hours ago, Pallehysa said:

"Stå opp mot woke tullet" må være den mest ballelause setningen eg kan lese på nett om dagen. Ytre høgrevridd idioti, som er født ut av ignoranse rundt temaet..  Nesten som ein kompansering. Minner litt om Trump som står og bjeffer så høgt han kan. Men vi begge veit at han har små fløtepushender, er sminket og er veldig opptatt av håret sitt. Der han står i sin "spanked duck" positur.

Det er moro hvor besatt visse personer fremdeles er av Trump.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

han ville gjort en mye bedre jobb en Biden, men det er ikke poenget her. Pallehysa det du skriver er ikke stråman selv? woke tullet er et problem i statene. det har ikke kommet til Norge i samme omfang enda og takk og lov  for det, men det er et problem faktisk at når du har meninger som ikke følger the cult of woke som en god del av de høyrøstede Transdebattantene er så er du alt piss du kan tenke deg under solen, men når folk kommer (ikke alle) med argumenter for sitt syn så skal de ties slik du holder på med her. har du et godt mot argument for det jeg har skrevet eller er det viktigere å skrive om meg istedenfor saken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...