Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her tenkte jeg at vi kan komme med alt som har med Elden Ring og gjøre, hvær og vind. Absolutt alt om det spillet, eventuelt hjelpe hverandre, tips, søker etter spillere (lfg), osv. You know it. 😃😃

Forresten, vær flink å bruk spoiler eller prøv å ikke spoile for mye. Det er ikke alle som har klart å fullføre eller ikke spilt det spillet enda.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan godt starte med å nevne en video jeg synes var bra, som viser noen steder man finner runer og smithing stones bl.a., helt i starten av spillet. Enkelt å følge med på. 

Tror fortsatt det kommer til å være veldig vanskelig, men godt å få litt starthjelp ihvertfall 😀

 

 

Endret av Thomas_H
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Blant noe av det beste jeg har spilt, men vanskeligste er vel i starten, er så mange måter å bli OP i spillet fra våpen/spells/buffs. 
 

En bossfight midtveis i spillet tar 5-10 sekunder med riktig build, kommer an på level og equipment. 
 

Har platinum og fikk med meg 5 endinger i spillet. 
 

Har et råd å komme med for er en quest line som er lett å misse som jeg gjorde, når du kommer til volcano manor og starter en assassin quest gjør den med en gang, ikke fullfør området for da mister du muligheten til å fullføre. ☺️ 
 

Et annet tips uten noe særlig spoiler så vil du få opp et valg hvor et alternativ er «I want to be held again”, ellers mister du en mulighet for trophy boss. 
 

Et annet tips blir å kjøre enten sorc eller faith build, sorc er nok enklere i starten med spells, men du bruker fint masse melee våpen også som scaler med ene eller andre. 
 

PvP i spillet er ikke helt som tidligere spill, her er det hit and miss med 1 shot spells. Akkurat her savner jeg Dark Souls 3 balansen. 
 

Ville ikke latt være å bygge opp int eller faith i det minste i det lange løp. 
 

En kan også komme seg til et område relativt tidlig i spillet hvor man ender med 13-18k xp uten skills pr 10-15 sec, eller senere boss help som gir 160k for 5 sekunder nuke. Utrolig mange måter å gjøre ting på noe som gjør det gøy men synd at det er for mye som gjør det for lett senere i spillet, men uansett så var det nok til å ødelegge søvnen min mens det varte. 😂

gir nok spillet en solid 9,5 hvor eneste trekk blir hvor OP man blir. 
 

Et tips er Royal knight ashes som du fester på våpen i høyre hånd som buffer venstre med 83%. 
 

Så har vi en stav som også gir en høy % mer damage. 2 hatter som gjør det samme. En spell dom buffer opp og en cocktail av wondrous physic som gir deg 10 sekunder uten bruk av mana. 
 

Så spillet begynner vanskelig men ender lett, men uansett, fantastisk uansett ☺️

 

edit; Royal ashes ble nerfet og funker kun på den biten du setter den på, ikke offhand som før. 

Endret av vampyrica
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som har Elden Ring til Ps4? Tenkte å spille det spille i dag og i morgen. Jeg legger ut passordet litt senere i dag i denne kanalen her Søker etter Elden Ring spillere. Og det passordet holder jeg aktivert ut dagen til i morn. Som jeg sa, jeg spiller på Ps4. Bare kom innom når dere føler for det eventuelt når dere har tid, så klart. 😃🎮🎮

 

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Ser at det er vanskelig å for meg å finne en rustning som jeg liker, som faktisk er bra. Hittil har jeg kun funnet leather settet, den er kul. Men er ikke så bra. Har noen tips til meg om et bra rustning sett, som ikke er så vanskelig/hard å finne? De fleste rustningene i dette spillet som jeg har vært borti så langt er så voldsom utseende messig. Det er veldig få av dem jeg har funnet som ikke er det. 🙄🙄

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (17 timer siden):

Ser at det er vanskelig å for meg å finne en rustning som jeg liker, som faktisk er bra. Hittil har jeg kun funnet leather settet, den er kul. Men er ikke så bra. Har noen tips til meg om et bra rustning sett, som ikke er så vanskelig/hard å finne? De fleste rustningene i dette spillet som jeg har vært borti så langt er så voldsom utseende messig. Det er veldig få av dem jeg har funnet som ikke er det. 🙄🙄

Jeg fant en video om det jeg pratet om. Håper jeg får til å få taki noen av de armorene i denne videoen. 😃😃

Spoiler

 

 

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (På 15.3.2022 den 14.14):

Blant noe av det beste jeg har spilt, men vanskeligste er vel i starten, er så mange måter å bli OP i spillet fra våpen/spells/buffs. 
 

En bossfight midtveis i spillet tar 5-10 sekunder med riktig build, kommer an på level og equipment. 
 

Har platinum og fikk med meg 5 endinger i spillet. 
 

Har et råd å komme med for er en quest line som er lett å misse som jeg gjorde, når du kommer til volcano manor og starter en assassin quest gjør den med en gang, ikke fullfør området for da mister du muligheten til å fullføre. ☺️ 
 

Et annet tips uten noe særlig spoiler så vil du få opp et valg hvor et alternativ er «I want to be held again”, ellers mister du en mulighet for trophy boss. 
 

Et annet tips blir å kjøre enten sorc eller faith build, sorc er nok enklere i starten med spells, men du bruker fint masse melee våpen også som scaler med ene eller andre. 
 

PvP i spillet er ikke helt som tidligere spill, her er det hit and miss med 1 shot spells. Akkurat her savner jeg Dark Souls 3 balansen. 
 

Ville ikke latt være å bygge opp int eller faith i det minste i det lange løp. 
 

En kan også komme seg til et område relativt tidlig i spillet hvor man ender med 13-18k xp uten skills pr 10-15 sec, eller senere boss help som gir 160k for 5 sekunder nuke. Utrolig mange måter å gjøre ting på noe som gjør det gøy men synd at det er for mye som gjør det for lett senere i spillet, men uansett så var det nok til å ødelegge søvnen min mens det varte. 😂

gir nok spillet en solid 9,5 hvor eneste trekk blir hvor OP man blir. 
 

Et tips er Royal knight ashes som du fester på våpen i høyre hånd som buffer venstre med 83%. 
 

Så har vi en stav som også gir en høy % mer damage. 2 hatter som gjør det samme. En spell dom buffer opp og en cocktail av wondrous physic som gir deg 10 sekunder uten bruk av mana. 
 

Så spillet begynner vanskelig men ender lett, men uansett, fantastisk uansett ☺️

Har spilt i snart 100 timer, er det quests i spillet? Er det et poeng med noe av det man gjør?

Lenke til kommentar
5 hours ago, DrAlban3000 said:

Har spilt i snart 100 timer, er det quests i spillet? Er det et poeng med noe av det man gjør?

Er flere questlines men ikke så lett å finne ut av som typisk souls spill. Man får jo rewards ved å fullføre quest Lines så det er jo bonuser ved det. Nå er det ikke amazing story, men denne sjangeren har ikke akkurat jobbet mot den delen. Kan jo søke opp elden ring quest lines, men du finner dem når du spiller, bare finurlig å finne ut hvor en skal gå på et par. 
Vil nå heller si poenget er å utforske og kose seg med eventyret og ta ting som det kommer. ☺️
Er jo en vanvittig stor verden med masse å gjøre, men om du ikke finner quests så søk opp og se hvordan en fungerer. 
Trodde de skulle markere npc lettere med patch men mulig det var neste.

Lenke til kommentar
vampyrica skrev (8 timer siden):

Er flere questlines men ikke så lett å finne ut av som typisk souls spill. Man får jo rewards ved å fullføre quest Lines så det er jo bonuser ved det. Nå er det ikke amazing story, men denne sjangeren har ikke akkurat jobbet mot den delen. Kan jo søke opp elden ring quest lines, men du finner dem når du spiller, bare finurlig å finne ut hvor en skal gå på et par. 
Vil nå heller si poenget er å utforske og kose seg med eventyret og ta ting som det kommer. ☺️
Er jo en vanvittig stor verden med masse å gjøre, men om du ikke finner quests så søk opp og se hvordan en fungerer. 
Trodde de skulle markere npc lettere med patch men mulig det var neste.

Det er en historie i dette spillet, man må bare følge ekstra med. Det er ikke ment for å stresse seg igjennom. Ha tålmodighet, så ser du at det bygger seg opp til en god historie. 😃😃

Lenke til kommentar
10 hours ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Det er en historie i dette spillet, man må bare følge ekstra med. Det er ikke ment for å stresse seg igjennom. Ha tålmodighet, så ser du at det bygger seg opp til en god historie. 😃😃

Har spilt gjennom det meste og er personlig ikke imponert over historie, men var nå heller ikke noe jeg forventet. 
Likte Renna og Milli sin del, men igjen så blir det ikke en vaken bra story. 
Ligger endel timer bak og fått med meg det meste, gjorde 2 bommerter i første playthrough og det var assassin delen og det å duplisere remembrance på de tårnene, sistnevnte litt irriterende i og med jeg valgte en spell og er et katana jeg mangler, kunne hatt begge men helt greit. Ahh paintings delen har jeg ikke gjort mye av heller. ☺️ 
 

Lå på 150 timer når platinum klokket inn så sett og opplevd en god del, sier meg ikke ferdig enda, liten pause, er et utrolig unikt spill. Elsket hvordan jeg hadde en målrettet plan å gjøre ting men rotet meg borti masse annet i 20 timer først.

»må bare sjekke ut der først» så er en ute på sitt eget eventyr. ☺️

Lenke til kommentar

Spilt i snart 40 timer. Nesten ikke lest noe om noen ting - liker å finne ut av ting selv.  Storywise har jeg nettopp fått tak Academy nøkkel, men har vimset mye rundt og utforsket nær sagt hele mappet, drept noen drager og plukket opp ting. Gått på noen smeller kan man si..

Har Bloodhound sverd +9 og er level 80 eller noe sånt med mest STR, DEX og VIG. Dodger og slakter ting lett, så armor og skjold har jeg ikke fokusert mye på, men har skjønt at andre løsninger er enklere. Sliter litt mot bosser inntil jeg fuler dem ut.

Skal specce helt annerledes neste gang og lese masse guider. Sikkert gått glipp av 90% av spillet når jeg runder det en gang i sommer..

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Retroman said:

Spilt i snart 40 timer. Nesten ikke lest noe om noen ting - liker å finne ut av ting selv.  Storywise har jeg nettopp fått tak Academy nøkkel, men har vimset mye rundt og utforsket nær sagt hele mappet, drept noen drager og plukket opp ting. Gått på noen smeller kan man si..

Har Bloodhound sverd +9 og er level 80 eller noe sånt med mest STR, DEX og VIG. Dodger og slakter ting lett, så armor og skjold har jeg ikke fokusert mye på, men har skjønt at andre løsninger er enklere. Sliter litt mot bosser inntil jeg fuler dem ut.

Skal specce helt annerledes neste gang og lese masse guider. Sikkert gått glipp av 90% av spillet når jeg runder det en gang i sommer..

Du kan respecce i spillet ved å følge main story, så trenger ikke vente så lenge (du ser hvor når et valg er rebirth som er respecce).

Beste guide å følge nå fremfor sorc ville jeg lagt vekt på vampire blood build, er vel sterkeste build i både PvE og pvp nå, men den vil bli nerfet så en kan like greit prøve litt forskjellig. Armor føles mer kosmetisk ut foruten hatt/hjelm og handsker. Merker ikke stor forskjell på protection fra light og heavy så gå for hva du liker. ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
vampyrica skrev (14 timer siden):

Du kan respecce i spillet ved å følge main story, så trenger ikke vente så lenge (du ser hvor når et valg er rebirth som er respecce).

Beste guide å følge nå fremfor sorc ville jeg lagt vekt på vampire blood build, er vel sterkeste build i både PvE og pvp nå, men den vil bli nerfet så en kan like greit prøve litt forskjellig. Armor føles mer kosmetisk ut foruten hatt/hjelm og handsker. Merker ikke stor forskjell på protection fra light og heavy så gå for hva du liker. ☺️

Helt enig, i at man kan gå etter det man liker. 😃 For min del, så har jeg ikke helt funnet det jeg liker angående rustningen. Har bare en midlertidig rustning på karakteren min foreløpig. Jeg kan jo for såvidt bruke den leather settet som jeg fant. Men syns den er så dårlig i forhold til den midlertidig rustningen. 😑

Jeg vet det det skal finnes rustning som ikke har så voldsom utseende. Skulle bare ønske det var litt mer utvalg av det i ER. Med andre ord, jeg sliter litt med å finne det jeg liker. 😢

Edit: Jeg har nå funnet våpen som jeg liker da. 😊

Lenke til kommentar
6 hours ago, TheDarkSycamore - SCM said:

Helt enig, i at man kan gå etter det man liker. 😃 For min del, så har jeg ikke helt funnet det jeg liker angående rustningen. Har bare en midlertidig rustning på karakteren min foreløpig. Jeg kan jo for såvidt bruke den leather settet som jeg fant. Men syns den er så dårlig i forhold til den midlertidig rustningen. 😑

Jeg vet det det skal finnes rustning som ikke har så voldsom utseende. Skulle bare ønske det var litt mer utvalg av det i ER. Med andre ord, jeg sliter litt med å finne det jeg liker. 😢

Edit: Jeg har nå funnet våpen som jeg liker da. 😊

Jeg brukte/bruker (når jeg spiller) fortsatt et av de første våpnene jeg fant første 5 timene, meteor katana, brukte også meteor staven en god del siden de har S scaling, nå er ikke sverdet det beste men ble bare stuck med meg. ☺️
Blir nok en ny runde etter jeg er ferdig med Tiny Tina, ble bare altfor me timer på kort tid, utrolig vanskelig å legge fra seg. 
Er så mye våpen og måter å spille på så er bare å kose seg med det en liker så lenge det fungerer. ☺️
 

Kosmetiske delen er jeg enig, noen ting ser greit ut hver for seg men som set er det ikke helt på topp, skulle ønske det var bedre mulighet med overlay/customisation den veien. Beste hattene ser bare helt fjerne ut i mine øyne. 
 

Er noen armor som ser greie ut, er vel de dungeons med fellene som har beste utseendet i mine øyne så langt men ikke alt jeg har sett heller, dog de dungeons var vel der jeg dauet mer enn bosser så beste delen av spillet for min del å finne alt i dem. ☺️ Et par hadde noen kule måter å løse det på. ☺️

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi en stats tips? Hva som er lønnsomt eller ikke? 

 

Jeg spiller som Bandit på min første save, og går etter disse statene her:

  • Vigor (Har passe fokus på)
  • Mind (Har minst fokus på)
  • Strength (Har hoved fokus på)
  • Dexterity (Har hoved fokus på)
  • Intelligence (Har minst fokus på)
  • Arcane (Har passe fokus på)
Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...