Gå til innhold

Flytte fra DS413 til Ds416 Play


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg planlegger å bytte ut min nåværende Synology DS413 med en litt nyere DS416 Play. Etter hva jeg forstår fungerer ikke migrate funksjonen til Synology med DS416 Play. Er det noen som har et godt forslag på hvordan jeg kan forflytte ca 10TB med data fra den ene til den andre NAS`n uten å måtte kjøpe 4 nye 4tb disker? Det er sikkert noe jeg har oversett som ikke også koster meg alt for mye penger? 😊

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor raskt bredbånd har du?  😉  Mao. legge det i en skyløsning for migrering. Men 10TB tar jo sin tid.

10TB USB-disk koster ca. 2000 kr. En 12TB interndisk som eksempelvis kan settes inn i en stasjonær pc blir vel også cirka samme pris så vidt jeg kan se. En slik enkeltdisk vil imidlertid være SPOF i forbindelse med migrering. Spørsmålet er jo om mye av innholdet man har er "kritisk" eller bare "kjekt å ha". Hvis det uansett er kritisk, bør man jo ha backup av det som er på NAS-en (noe man kan gjøre med en USB-disk tilkoblet NAS-en - men nødvendigvis helst ikke kontinuerlig og man bør ha mer enn en backup). RAID er ingen erstatning for backup...

Lenke til kommentar

Jeg har 1000/1000 fra altibox, så cloud bør gå ganske greit. Er det noen sky-tjenester du vil anbefale som kan laste rett fra nas til cloud? Og som ikke koster allverden med - la oss si - en mnd medlemskap. Har også vurdert en ekstern disk. Er ikke KRISE om jeg mister data.

Endret av panzerkiller
Lenke til kommentar

Jotta gir deg jo 10TB og mulighet for å laste opp direkte fra NAS. En stund siden jeg har sjekket hvilke hastigheter man får - tidligere var det i hvert fall bra, men 10TB er mye data... Jotta setter vel også ned hastigheten etter 5TB, men en mulighet kunne jo vært to kontoer.

Om du skulle fått i snitt 200 Mbps på opplasting, så ville det tatt 5 dager cirka å laste opp 10 TB...

Lenke til kommentar
16 hours ago, panzerkiller said:

Takk! Høres ut som ekstern harddisk er den enkleste løsningen her… 😊

Bare husk å ha flere kopier av det som faktisk er viktig.

Minner meg vel ellers om at det etter hvert bør være på tide å finne en erstatning til sin nå 9 år gamle Synology med 10 år gamle disker, som da har stått på mer eller mindre 24/7....  😕

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...