Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

24 minutes ago, OlaHaldor said:

Kontorstolen min er veldig god, så jeg føler ikke jeg mangler noe der. Men skulle funnet en løsning for å slutte å rulle, samt ha grei rekkevidde til ratt, pedaler, joystick, mus og tastatur.

 

Jeg kjøpte noen slike til stolen.

https://www.staples.no/p/stolknott-kenson-sort-1-stk/147945?price=incvat

Det var absolutt ikke som avbildet. Men de fungerer. Mine var av hardplast, mens på bildet ser de mer gummiaktige ut også fikk jeg med knotter til å lime på under. Eneste er at jeg savner å kunne rulle når jeg ikke kjører bilspill og det er sykt stress å bytte for hver gang. 
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 4/7/2022 at 7:48 PM, Theo343 said:

Forenklet utgave av det jeg har linket tidligere.
First thing one could call a rig. Pedal mount with strap to keep chair in  place and prevent pedals lifting up. : r/simracing

Og på bildet under her:
En variant av det jeg gjorde lenge. Kan gjøres enklere men å ha kun stropper på begge sider mot pultbena. Sørger også for at du stopper rotasjonen i stolen. Jeg hadde 2 korte stropper rundt hvert pultben og så lange stropper til hver stolarm.

Kun fantasien setter grenser for hvordan du hekter deg på.
An office chair for simracing? | RaceDepartment

 

@OlaHaldor

Jeg synes dette ga meg mye fleksibilitet når jeg brukte kontorstol.

Lenke til kommentar

EA er EA og har fullstendig klart å knota til early access releasen av F1 2022, skulle være spillbart klokken 8 i dagtidlig men fortsatt er steam versionen ikke tilgjengelig for folk som har betalt gode penger for å få spille 3 dager tidligere.

Denne 4 timer gamle tweeten er alt vi  har fått av informasjon 😂

På toppen av kaka så kommer de nå ut med at Steam og Origin versionen er forskjellige fra hverandre og folk med steam versionen og origin versionen (på samme platform) kan ikke spille sammen før cross play oppdateringen blir utgitt senere i år. Fy fabian for et møkkaselskap EA er.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Etter alt for mye venting fikk en omsider spille F1 2022, merker det 2022 bilene med hva anngår F1 spillene er noe av det vanskeligste jeg har kjørt uten Traction Controll, en mm for drøy på gassen ut en sving å du ender opp med å peke feil vei med svært lite forvarsel, blir vel mest en vanesak hvor en må omprogrammere seg litt i forhold til hvordan en kjørte bilene i 2021 spillet, men kjente jeg ble fort frustrert over hvor udugelig jeg var nå 🙈

Lenke til kommentar
36 minutes ago, Evil-Duck said:

Etter alt for mye venting fikk en omsider spille F1 2022, merker det 2022 bilene med hva anngår F1 spillene er noe av det vanskeligste jeg har kjørt uten Traction Controll, en mm for drøy på gassen ut en sving å du ender opp med å peke feil vei med svært lite forvarsel, blir vel mest en vanesak hvor en må omprogrammere seg litt i forhold til hvordan en kjørte bilene i 2021 spillet, men kjente jeg ble fort frustrert over hvor udugelig jeg var nå 🙈

Men bruker ikke bilene traction control I virkeligheten da? 

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (11 timer siden):

Etter alt for mye venting fikk en omsider spille F1 2022, merker det 2022 bilene med hva anngår F1 spillene er noe av det vanskeligste jeg har kjørt uten Traction Controll, en mm for drøy på gassen ut en sving å du ender opp med å peke feil vei med svært lite forvarsel, blir vel mest en vanesak hvor en må omprogrammere seg litt i forhold til hvordan en kjørte bilene i 2021 spillet, men kjente jeg ble fort frustrert over hvor udugelig jeg var nå 🙈

Stemmer, det spillet har kommet ut nå. Skal bli spennende, så sant tiden strekker til, å få testet det når jeg kommer hjem igjen. Om du føler deg udugelig så kan jeg betrygge deg med at jeg skal gjøre det verre når jeg får satt meg ned med det! 

 

 

Jeg har forøvrig opprettet en tråd rundt F1 cupen som tidligere ble nevnt her inne: 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Sarcoex skrev (3 timer siden):

Ikke akuratt det mest avanserte, men fungerer for midt bruk. Er fortsatt i «læringsfasen» for å si det sånt. :D 

 

Rattet står så høyt opp da jeg blir for ivrig og dunker knærne opp i metallramma. :ninja:

Ingen dum setup det der :) Det viktigste er at det funker for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 minutter siden):

@activex
Nydelig :) Hvilke skjermer er det fra Samsung? Stolen var flott, mulig jeg oppgraderer til den senere. Ser du har en korsryggstøtte i den, hvor kjøpte du den?

Det er G5 skjermer, ikke kremen av skjermer, men bra nok til mitt bruk her. Stolen er solid og bra, men litt smal i rundt skuldre etter min mening (og jeg er ikke en bredskuldra type). Korsryggstøtta er kjøpt på jysk, var egentli bare tenkt på som noe midlertidig, men den er faktisk ganske behagelig!

Lenke til kommentar
2 minutes ago, activex said:

Det er G5 skjermer, ikke kremen av skjermer, men bra nok til mitt bruk her. Stolen er solid og bra, men litt smal i rundt skuldre etter min mening (og jeg er ikke en bredskuldra type). Korsryggstøtta er kjøpt på jysk, var egentli bare tenkt på som noe midlertidig, men den er faktisk ganske behagelig!

Ah nydelig :) Har selv tittet på G5 men var på ferie sist gang de var på tilbud så får følge med videre. Ser også ut som du har bygget en kasse litt opp fra gulvet så den blir lettere å komme inn og ut av? Smart.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Ah nydelig :) Har selv tittet på G5 men var på ferie sist gang de var på tilbud så får følge med videre. Ser også ut som du har bygget en kasse litt opp fra gulvet så den blir lettere å komme inn og ut av? Smart.

Fikk to av de til den nette summen av 660kr/stk, så var veldig heldig som fant de til feilpris og fikk kjøpt de :D den siste ble kjøpt til «ordinær salgspris». Den kassa under er egentlig en forheving for en sittegruppe, men sim’en har tatt den plassen for tiden. Men det gjør det lettere og komme seg inn og ut ja!

Endret av activex
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...