Gå til innhold

Simrigg-kaféen - Alt i fra hjemmebygg til fullspekket oppsett


Anbefalte innlegg

DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Det verste med sim-racing er T1. I ACC gidder jeg ikke å starte i feltet om jeg ikke står på rad 1, public servere er døden for ratinga. Legger meg bakserst, ser en 10-12 biler krasje, ta igjen, ramme. Så er det bare etpar runder med å konstant se i speilene etter dives som går rett i grusfella, bare sørge for å ha plass dypt inn i svingen til å la idioten seile ut i grusen.

Jeg skal lage en best of T1 video av ACC en gang.

Om flere spiller AM2 kan vi vel sette opp en server - rundetider eller noe, for gøy? 

Har sett nok av videoer der ute på youtube om tragedien med T1 i public til at jeg valgte et bredt sporvalg.

 

Ja, jeg handlet AMS2 av to grunner. De får skryt for god og kompetativ AI og at jeg har sett flere her inne som har dette. Så jeg er gjerne med på en server hvor kjører mot hverandres tider for skøy :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hansien skrev (9 timer siden):

Har sett nok av videoer der ute på youtube om tragedien med T1 i public til at jeg valgte et bredt sporvalg.

 

Ja, jeg handlet AMS2 av to grunner. De får skryt for god og kompetativ AI og at jeg har sett flere her inne som har dette. Så jeg er gjerne med på en server hvor kjører mot hverandres tider for skøy :)

Jeg har spilt der noen timer etter dere har snakket om det her inne, det er virkelig bra - tror jeg har gitt spillet for lite tid og brukt for lite tid på oppsett. Savner kun litt flere spillere.

Forsøkte et løp på Laguna Seca med noen fiktive biler (pickup v8 opplegg) men sliter fælt med å gå over fra ACC til dette. 

Satt opp en server - simrigg traad heter den, kan ha den oppe de gangene jeg spiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk omsider AliExpress girspaken etter den først forsvant i over 2 måneder mellom Kina og Norge for så at posten klarte å kaste den bort etter den var komt inn til Norge, for så at budet som skulle levere den på døra klarte å miste den, så har vel blitt over 3 måneders ventetid på denne spaken nå.. Og når jeg åpner så har de jaggu meg sendt meg feil konfigurering og, jeg bestilte 6+R med High/Low bryter for ETS2 men fikk isteden en 7+R uten bryter 😂 .

Men ellers virker spaken veldig solid og gir byttene er veldig taktile og fine, sekvensiell modusen virker og ganske godt selv om en gjerne kunne ønske seg litt mer feedback. Totalt sett svært positivt overasket over utførelsen og den taktile følelsen når du bytter gir, skulle bare ønske at de hadde klart å sendt meg rett modell når en første har ventet i 3 måneder

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Oida! Så utrolig kjip reise for å få den girspaken! 

Boksen min kom i var helt fillete og bulkete. Ble veldig redd for at den ikke virket i det hele tatt. Men den er jo bygd langt mer solid enn mye annet jeg har mottatt fra 'ymse nettbutikker'. 

Jeg oppdaget jo at jeg hadde kjøpt feil jeg også, fordi det var vanskelig å se forskjell på de greiene i butikken. 
Har du gitt beskjed og klaget på det? Sender de en ny? 😁

Jeg har faktisk 6+R, men uten bryter, i tilfelle du vil bytte plate? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (4 timer siden):

Oida! Så utrolig kjip reise for å få den girspaken! 

Boksen min kom i var helt fillete og bulkete. Ble veldig redd for at den ikke virket i det hele tatt. Men den er jo bygd langt mer solid enn mye annet jeg har mottatt fra 'ymse nettbutikker'. 

Jeg oppdaget jo at jeg hadde kjøpt feil jeg også, fordi det var vanskelig å se forskjell på de greiene i butikken. 
Har du gitt beskjed og klaget på det? Sender de en ny? 😁

Jeg har faktisk 6+R, men uten bryter, i tilfelle du vil bytte plate? 

Snakket med de og de var villige til å gi meg ny mot at jeg sendte tilbake den jeg har og betaler retur frakten så det ble noe dødfødt, kan helt sikkert få tilbake pengene uten noe særlig problem om jeg tar det gjennom Aliexpress kundeservice, men tenker det ikke er så stor deal, skal vel få til å modde på plass en toggle switch på et eller annet vis etterhvert uansett.

Med tanke på å bytte plate så tenker jeg at jeg beholder 7+R plata enn så lenge, men tenker å begynne å prøve å se om jeg får 3D modellert nye plater etterhvert da jeg kunne tenkte meg å prøve å laget litt smalere nøytral gate slik det er på faktiske IRL "gated shifters" og eksperimentere litt med 3D printede plater. Om det blir noen suksess så kan jeg dele 3D filer og eventuelt ta på meg en printejobb i litt forskjellige konfigurasjoner om noen måtte ønske det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si det er digg å fly F16, når man har alle knapper der de skal være.

Jeg er jo vant til å ha flare og chapå despencer på thorttle,  men på F16 har man det på stikka og det er egentlig veldig greit. Noe uvant å slippe bomber og fyre av missiler,  da den "pickle" button er litt lengre unna enn den er på F18 stikka eller de fleste genetiske stikker. Så man må "strekke" tommelen litt ekstra. Target designator knappen er veldig fin å bruke.

Noe uvant er også "dogfight/missile override " knappen. Den er på gassen  og jeg driver å bommer på den og tar ut speed break i stede. Men mest rare er uncage knappen som man bruker for å få låst på IR missiler. Den syns jeg sitter noe ubeleilig til.

Men for en innlevelse. 

Og når man også kan fly over "norske" fjorder og daler er rått.

 

Lenke til kommentar

Har sett meg blind de siste ukene på Trak Racer, Sim Lab, og nå Next Level Racing. Om jeg skal dekke de ønskene jeg har for en solid, permanent rigg vil jeg kunne veksle mellom formel, GT og traktor/lastebil/buss. Jeg er kanskje kravstor, men ble veldig interessert når jeg leser om F-GT Elite på NLR sine sider

Quote

ALL IN ONE COCKPIT WITH QUICK ADJUSTMENTS FOR ALL DRIVING POSITIONS INCLUDING TRUE FORMULA, GT, HYBRID, TRUCK, AND TANK

😁

Ut fra det jeg kan se er det kun Dustin i Norge som selger denne. Computersalg har den også, om enn til en noe stivere pris.
Stol kommer i tillegg. Så jeg skjønner at jeg ikke kommer utenom at det blir noe dyrere enn jeg hadde sett for meg i utgangspunktet. Alternativet er Trak Racer TR80, men med færre justeringsmuligheter ut fra det jeg kan se.

Jeg heller mer mot å velge front/sidemount fremfor wheel plate. Ulempen med front/side er mindre fleksibilitet i forhold til justering av vinkel på ratt. 🤔

Tanker, erfaringer og innspill ?

Lenke til kommentar
OlaHaldor skrev (28 minutter siden):

Har sett meg blind de siste ukene på Trak Racer, Sim Lab, og nå Next Level Racing. Om jeg skal dekke de ønskene jeg har for en solid, permanent rigg vil jeg kunne veksle mellom formel, GT og traktor/lastebil/buss. Jeg er kanskje kravstor, men ble veldig interessert når jeg leser om F-GT Elite på NLR sine sider

😁

Ut fra det jeg kan se er det kun Dustin i Norge som selger denne. Computersalg har den også, om enn til en noe stivere pris.
Stol kommer i tillegg. Så jeg skjønner at jeg ikke kommer utenom at det blir noe dyrere enn jeg hadde sett for meg i utgangspunktet. Alternativet er Trak Racer TR80, men med færre justeringsmuligheter ut fra det jeg kan se.

Jeg heller mer mot å velge front/sidemount fremfor wheel plate. Ulempen med front/side er mindre fleksibilitet i forhold til justering av vinkel på ratt. 🤔

Tanker, erfaringer og innspill ?

Har ikke andre gode råd enn at jeg har nylig kjøt mye av Sim-Labs som har en meget god support, gode leveringstider og kvaliteten er upåklagelig. Det følger med endel ekstra deler, så jeg slapp å kjøpe girfeste til TH8. Brukte en lengde med 8040, la den med bredsiden ned og skrudde fast - fungerer meget bra.

Et mer generelt tips er kanskje at man skal bruke utrolig mye penger på dette, så vær kresen :) 

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (27 minutter siden):

Virker lovende. 

Selv om jeg virkelig ikke liker den dingsen midt i trynet på 22 bilene.

https://www.digitaltrends.com/gaming/f1-2022-hands-on-impressions/

Når du sitter i bilen i virkeligheten eller kjører med VR så tror jeg ikke du legger så mye merke til den. Prøv å hold hånden din i ca samme posisjon som haloen er. Da merker du at du "ser forbi" bøylen fordi du har to øyne :) Men hvis du kjører med vanlig skjerm og ikke liker den har det ikke vært noen problem i de gamle spillene og bare fjerne bøylen i midten slik at den blir gjennomsiktig. Det blir nesten uansett mer realistisk enn å kjøre med den på på en vanlig skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, DrAlban3000 said:

Fått montert TH8 shifteren, virker som en skikkelig solid og presis sak. Litt langt kast er eneste jeg har å utsette.

Flott girspak det, var fornøyd med min til den forsvant i et jordras. Det som er veldig flott med denne girspaken er at det bare er å 3D printe eller kjøpe en ferdig printa "gate" med kortere kast, rekalibrere girspaken med Thrustmaster sin software, tut og kjør. Har du egen printer, så kan du omtrent eksperimentere i det uendelige med forskjellig kast fram til du er fornøyd. Det kan hende man må space opp plata litt hvis man vil ha veldig kort kast, men dobbeltsjekk det for det begynner å bli en stund siden jeg drev med dette.

Et firma ved navn Ricmotech selger et kit til 30 dollar, usikker på fraktkostander dog: https://www.ricmotech.com/short-throw-shift-kit-thrustmaster-shifter

er masse mods til thrustmaster produkter generelt :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fenrisúlfr skrev (10 timer siden):

Flott girspak det, var fornøyd med min til den forsvant i et jordras. Det som er veldig flott med denne girspaken er at det bare er å 3D printe eller kjøpe en ferdig printa "gate" med kortere kast, rekalibrere girspaken med Thrustmaster sin software, tut og kjør. Har du egen printer, så kan du omtrent eksperimentere i det uendelige med forskjellig kast fram til du er fornøyd. Det kan hende man må space opp plata litt hvis man vil ha veldig kort kast, men dobbeltsjekk det for det begynner å bli en stund siden jeg drev med dette.

Et firma ved navn Ricmotech selger et kit til 30 dollar, usikker på fraktkostander dog: https://www.ricmotech.com/short-throw-shift-kit-thrustmaster-shifter

er masse mods til thrustmaster produkter generelt :)

Gode tips! 

Jeg har tilgang til en utrolig flink industridesigner med en 3D printer, så det er en god ide. 

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ser dessverre ut til at jeg må sette rigg-drømmen på pause. 

Økte priser i alle kanter, og nå arbeidsledighet med store vansker å få noe nytt. 
 

Jeg får mekke og fikle på de profilene jeg har og gjøre det beste ut av det. Kanskje driste meg til å modifisere litt.

 

Kontorstolen min er veldig god, så jeg føler ikke jeg mangler noe der. Men skulle funnet en løsning for å slutte å rulle, samt ha grei rekkevidde til ratt, pedaler, joystick, mus og tastatur.

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...